شماره روزنامه ۶۰۴۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۶ دنیای اقتصاد

اخبار گردشگری - استان‌ها - روزنامه شماره ۶۰۲۶

  • کشورهای نوظهور در توریسم ۲۰۲۴

    دنیای اقتصاد-صدیقه نژادقربان: شاخص جهانی توسعه سفر و گردشگری ۲۰۲۴ «مجمع جهانی اقتصاد»، از تغییر در وضعیت توسعه این بخش به سمت کشورهای نوظهوری رونمایی کرده که تا چند سال پیش سهم چندانی در اقتصاد توریسم جهان نداشته است. این شاخص از رویش مقاصد گردشگری به معنای کشورهای دارای وزن در رشد اقتصاد جهانی توریسم خبر می‌‌‌دهد که حاصل دو علت مهم تغییرات اقتصادی و ژئوپلیتیک جهان و دیگری محصول تغییر سبک سفر گردشگران در عصر پساکرونا است که به سمت مقاصد کمتر شناخته‌شده و جدید در حال حرکت هستند.
  • نام‌نویسی ۱۷۲‌هزار نفر در لرستان برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت

    دنیای‌اقتصاد –خرم‌‌‌آباد: مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۷۱‌هزار و ۹۲۳ نفر در لرستان برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت نام نویسی کردند که ۴۸‌هزار و ۹۸۱ نفر از این تعداد تایید نهایی شدند و زمین موردنیاز نسبت به متقاضیان تایید شده هزار و ۸۰۰ هکتار است. بهزاد شاکرمی افزود: ‌هزار و ۹۷۰ هکتار زمین با تخمین ۶۰‌هزار واحد‌پذیری شناسایی شده و برای تایید نهایی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در حال اقدام است. وی اظهار کرد: تاکنون ۴۱۱ هکتار به صورت قطعی برای ۱۷‌هزار و ۴۵۰ واحد تامین و عملیات اجرایی برخی از این واحدها نیز آغاز شده است و تامین هزار و ۹۷۰ هکتار دیگر در در حال پیگیری است.
  • آغاز مدیریت مصرف برق در تابستان گرم هرمزگان

    دنیای‌اقتصاد – بندرعباس –محمد خداکریمی: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از آغاز مدیریت مصرف برق در تابستان گرم هرمزگان خبر داد. محمد کریمی در نشستی خبری گفت: برای مدیریت مصرف و جلوگیری از خاموشی‌‌‌ها، کشاورزان موظف شدند برق چاه‌‌‌های کشاورزی خود را از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۶:۳۰ خاموش کنند که در این صورت کشاورزان با رعایت الگوی مصرف، می‌توانند برق رایگان دریافت کنند. کریمی افزود: صنایع و شهرک‌‌‌های صنعتی هم موظف شدند یک روز در هفته، مصرف برق را ۹۰‌درصد کاهش دهند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر