شماره روزنامه ۶۱۱۷
|

  • جنگ‏‏‌های آبی در راه است

    دنیای اقتصاد: «آب» در سال‌‌‌های اخیر به موضوعی پرمناقشه در سطح ملی و بین‌المللی برای کشورها بدل شده است. در گفته‌های سیاستمداران ایرانی بارها از موضوع دیپلماسی برای حل چالش آب‌‌‌های مرزی صحبت شده و در موضوع مدیریت آب در محدوده مرزهای کشورمان نیز بحث و جدل میان کارشناسان در موضوعاتی مانند سدسازی‌‌‌، انتقال آب بین‌‌‌حوضه‌ای،‌‌‌ انتقال آب از دریا به فلات‌مرکزی و ... در جریان است. این مقوله نه تنها در بحث محیط‌زیست و وزارت نیرو یا کشاورزی مطرح است بلکه صنعت گردشگری‌‌‌ نیز به شدت از آن تاثیر می‌‌‌پذیرد.
  • ماموریت جاده‏‏‌ای معادن یزد

    دنیای اقتصاد -گروه استان‌ها/یزد: بعد از حادثه غم‌انگیز کشته شدن ۱۰ نفر در واژگونی اتوبوس بوشهر به مشهد در حوالی ساغند در محور یزد – طبس، برخی نگاه‌‌‌ها در دولت چهاردهم به سمت این محدوده معطوف شده است.
  • انتخاب پتروشیمی تبریز و موتوژن به عنوان واحدهای صنعتی نمونه

    دنیای اقتصاد- تبریز: در مراسم روز ملی صنعت و معدن، شرکت پتروشیمی تبریز و شرکت موتوژن به عنوان واحد منتخب صنعت استان آذربایجان شرقی انتخاب شدند و مدیران این شرکت‌ها تندیس بلورین واحد نمونه استان را از دست مسوولان کشوری دریافت کردند.
  • قهرمانی فولاد خراسان در ششمین دوره مسابقات شنای کارگران

    دنیای اقتصاد – مشهد: فولاد خراسان با کسب عنوان قهرمانی، بالاتر از تیم‌‌‌های «توسعه نیشکر خوزستان» و «فولاد مبارکه اصفهان» در جایگاه نخست ششمین دوره مسابقات شنای کارگران کشور قرار گرفت.
  • آغاز فصل صید میگو در آب‌‌‌های هرمزگان

    دنیای اقتصاد- بندرعباس: مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به آغاز صید میگو از دهم مهرماه ۱۴۰۳ در آب‌های هرمزگان گفت: صیدگاه میگو بنا بر تصمیم کمیته مدیریت صید استان به صورت یکپارچه از شهرستان سیریک تا منطقه طولا در شهرستان قشم خواهد بود.
  • ظرفیت اکوتوریسم در «میقان»

    دنیای اقتصاد -فاطمه باباخانی: گردشگری تالابی یکی از اقسام گردشگری است که در سال‌های اخیر با استقبال قابل‌توجهی مواجه شده است، این موضوع دو وجه مثبت و منفی را همزمان دارد. در عین اینکه توسعه اکوتوریسم می‌تواند منافعی را برای جامعه محلی پیرامون این پهنه‌‌‌ها فراهم کند، گردشگری بی‌‌‌ضابطه باعث تخریب بیشتر تالاب‌ها و ایجادکننده فضای ناامن برای زیستمندان آن باشد.
  • تولید ۳۰۰هزار تن انگور در آذربایجان شرقی

    دنیای اقتصاد- تبریز- امین بیلساز: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از پیش‌‌‌بینی تولید ۳۰۰ هزار تن انگور در آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد.
  • مانور تورم خوراکی در بازار میوه یزد

    دنیای اقتصاد -گروه استان‌ها/یزد: وضعیت کیفیت پایین میوه، قیمت بالا، عدم‌نظارت بر این بازار و وجود اتباع در مرحله توزیع میوه‌‌‌و‌‌‌تره‌‌‌بار طی چند سال اخیر به‌ویژه امسال، گلایه بسیاری از مردم نقاط مختلف شهر یزد را موجب شده است.
  • ۵۳۸‌هزار تن گندم از کشاورزان لرستان خریداری شد

    دنیای اقتصاد – خرم‌‌‌‌آباد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از اوایل خرداد همزمان با آغاز فصل برداشت گندم در استان تاکنون ۵۳۸‌هزار و ۴۳۷ تن از این محصول در قالب ۱۳۳‌هزار و ۷۳۰ محموله از ۵۶‌هزار و ۳۵۹ کشاورز خریداری شده است.
  • ترویج صلح از مسیر گردشگری

    دنیای اقتصاد -صدیقه نژادقربان: هر سپتامبر، جامعه جهانی گردشگری، توجه خود را به نقشه راه گردشگری سازمان ملل (UN Tourism) معطوف می‌کند. موضوع امسال، یعنی «گردشگری و صلح»، قصد دارد گردشگری را در پیوند با عدالت و صلح قرار دهد و همچنین به بررسی عمیق و تامل درباره تاثیر گردشگری بر مهاجرت، برابری اجتماعی، عدالت اقلیمی، دیپلماسی و حفظ فرهنگی بپردازد. اما باتوجه به تنش‏‏‌های سیاسی و اقتصادی گسترده‏‏‌ای که جهان به‏‏‌طور مداوم با آن مواجه است، همچنین باتوجه به اعتراضاتی که از سوی برخی جوامع بومی همچون اسپانیا و ایتالیا علیه گردشگران در حال اتفاق است، آیا گردشگری می‌تواند مسیر رسیدن به صلح جهانی را هموار کند؟
  • افتتاح ۳۳ طرح میراث فرهنگی و گردشگری یزد

    دنیای‌اقتصاد - یزد: ۳۳ طرح میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد با میزان سرمایه‌گذاری ۹۹۳ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۲۵۰ نفر به صورت همزمان و با حضور استاندار و جمعی از مسوولان به بهره‌‌برداری رسید. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در مراسم افتتاح طرح‌‌های گردشگری استان یزد گفت: این طرح‌‌ها با سرمایه‌گذاری ۹۹۳ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم به بهره‌‌برداری رسیدند.
  • کیش؛ میزبان مسابقات پرورش اندام و فیتنس قهرمانی مردان

    دنیای‌اقتصاد – کیش: هفتاد و هشتمین دوره مسابقات پرورش اندام و فیتنس قهرمانی مردان جهان با حضور نمایندگان ۷۰ کشور جهان در جزیره کیش برپا شد. رحیم سرهنگی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم افتتاح این رویداد ورزشی که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و در جزیره زیبای کیش برگزار شد، صلح، عدالت و مهرورزی را یکی از خصلت‌‌‌های نیکوی ایرانیان و به‌خصوص مردمان خونگرم جزیره زیبای کیش دانست و گفت: رویدادهای ورزشی و مسابقات جهانی موجب تحقق دوستی و نزدیکی ملل و فرهنگ‌‌‌های مختلف به یکدیگر می‌شود و ما به این رویدادها ارج می‌‌‌نهیم و استقبال می‌‌‌کنیم و آمادگی خود را برای میزبانی مسابقات جهانی اعلام می‌داریم. سرهنگی با بیان اینکه بی‌‌‌شک این مسابقات بهانه‌‌‌ای برای نزدیکی و ارتباط مردم‌نهادها و ملت‌‌‌ها خواهد بود گفت: جزیره زیبای کیش با ظرفیت بالای جاذبه‌‌‌های توریستی، تجاری و صنعتی می‌تواند میزبان تمام مسابقات جهانی باشد.
  • مرمت بزرگ‌ترین پل تاریخی خاورمیانه و ایران در هرمزگان

    دنیای‌اقتصاد – بندرعباس: مدیرکل میراث‏‏‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‏‏‌دستی هرمزگان گفت: پل تاریخی لاتیدان توسط انجمن خیرین میراث‏‏‌فرهنگی و مشارکت صنایع مستقر در استان مرمت می‌شود.
  • کیش به‌دنبال جذب معلمان برتر

    دنیای‌اقتصاد – کیش: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: به دنبال جذب معلمان کارآمد در مدارس جزیره کیش هستیم و برای حمایت از فرهنگیان، کمک هزینه تامین مسکن معلمان افزایش می‌‌‌یابد. علیرضا فاطمیان‌‌‌پور ادامه داد: کمک هزینه مسکن با ارزیابی‌های انجام‌شده از سوی کارشناسان درون و برون‌سازمانی و آموزش و پرورش، با تکیه بر‌ سازوکارهای علمی به آنان اختصاص می‌یابد. فاطمیان‌پور یکی از مهم‌ترین دغدغه‌‌‌های کیشوندان و شاخصه‌‌‌های شهروندی را سطح کیفیت ارائه خدمات آموزشی اعلام و خاطرنشان کرد: این سازمان در سال گذشته بودجه خوبی صرف بازسازی و نوسازی مدارس کرد و حال درصدد است کمبود معلمان خود را با افزایش کمک هزینه‌‌‌های مسکن رفع کند.
  • خط قرمز توریسم کیش

    دنیای‌اقتصاد – کیش: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه صنعت گردشگری قلب تپنده این جزیره است، گفت: صنعت گردشگری در جزیره نباید دچار روزمرگی شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر