شماره روزنامه ۶۰۴۲
|

  • تهدید آسمانی سفرهای تابستانی

    دنیای اقتصاد-صدیقه نژادقربان: تابستان فرارسیده و دما نیز در حال افزایش است. تغییرات اقلیمی که جهان با آن مواجه شده، حاکی از آن است که تابستان سوزان دیگری با توجه به پیش‌بینی امواج گرمای شدید و طولانی در بسیاری از مناطقی از ایالات متحده و اروپا در راه باشد. شرایط خفقان‏‏‌آور ناشی از گرما، می‌تواند میلیون‏‏‌ها مسافر را تحت‌تاثیر قرار دهد و در تعطیلات استقبال از برخی از محبوب‏‏‌ترین مقاصد گردشگری جهان را کاهش دهد.
  • روایت میدانی از خرابی‌‌های سیل سوادکوه

    دنیای اقتصاد – ساری - علی اشرف خلیلی: در پی هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌‌‌های رگباری در دامنه‌‌‌های البرز مرکزی و وقوع باران‌‌‌های سنگین غروب روز سه‌‌‌شنبه در این منطقه غول سیلاب دهانه‌‌‌های رودخانه تلار را درنوردید که آسیب به زیرساخت‌های مسیر رودخانه، برخی از جاده‌‌‌ها تلفات جانی و مصدومیت تعدادی از هموطنان را درپی داشت. به این ترتیب برای پیشبرد امور و بازگشایی مسیر و جلوگیری از آسیب به مسافران و رانندگان جاده‌ای، محور سوادکوه مسدود شد.
  • تورم‌سنجی تورهای مسافرتی

    دنیای اقتصاد-فاطمه باباخانی: همزمان که هزینه‌‌‌های زندگی در بخش‌های مختلف خوراک، ‌‌‌ پوشاک و مسکن در یک سال اخیر بالا رفته، ‌‌‌ تورهای گردشگری نیز متناسب با این تورم و البته با در نظر گرفتن شرایط مالی گردشگران هزینه‌‌‌های سفر و تفریح را افزایش داده‌‌‌اند. بررسی گزارش‌های منتشر‌شده در روزنامه‌‌‌ «دنیای‌اقتصاد» در تاریخ‌‌‌های ۱۵ و ۲۸ تیر ۱۴۰۲ و مقایسه آن با ۱۲ و ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ نشان می‌دهد این افزایش قیمت از ۲۶‌درصد شروع شده و در مواردی تا دو برابر هم رسیده است.‌
  • معمای غفلت نامزدها از درد محیط‌زیست

    رشد اقتصادی که به تولید ثروت منجر می‌شود سه ضلع دارد: نیروی انسانی، ‏‏‌ زیرساخت‏‏‌های کشور و منابع طبیعی! متاسفانه در ایران برخی محیط‌زیست را تنها با گونه‏‏‌های جانوری و طبیعی مترادف می‏‏‌گیرند و به سایر بخش‌های آن توجه نمی‏‏‌کنند. همین موضوع باعث شده منابع طبیعی ایران دستخوش تخریب گسترده شود و تبعات آن را در فرونشست زمین، انواع آلودگی‌های آب و خاک و... می‏‏‌بینیم. چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‏‏‌جمهور کشور در حالی هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد ابرچالش‏‏‌های محیط‌زیستی همچنان مغفول مانده است. جواد حیدریان، ‏‏‌ یکی از نویسندگان«تجارت فردا» گفت‏‏‌وگویی با عادل جلیلی، استاد پژوهشگر منابع طبیعی و رئیس سابق موسسه تحقیقات جنگل‏‏‌ها و مراتع کشور و سفیر سابق ایران در سازمان جهانی فائو و محمد درویش، کنشگر برجسته محیط‌زیست ایران داشته و دلیل عدم‌توجه به محیط‌زیست را در مناظره‏‏‌های ریاست جمهوری بررسی کرده است. او در این گفت‌وگو روی انواع ابرچالش‏‏‌هایی دست گذاشته که زندگی تمام ایرانیان را تحت‌تاثیر قرار داده اما در مناظرات مغفول مانده‌اند.
  • بهره‌‌برداری از نخستین آمبولانس دریایی

    دنیای‌اقتصاد– بندرعباس: با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت و ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نخستین آمبولانس دریایی ساخت داخل در هرمزگان به بهره‌‌‌برداری رسید.
  • تورهای مناسب آخر هفته

    در سه‌شنبه اولین هفته تیر ماه تعطیلات عید غدیر را داریم. در کنار آن پایان یافتن مدارس و تعطیلات تابستانی هم برخی خانواده‌‌‌ها را مشتاق به سفر با تورهای گردشگری کرده است. در همین راستاست که آژانس‌‌‌های توریستی هم برنامه‌‌‌ها و تورهایی را به استان‌‌‌های مختلف نظیر چهارمحال و بختیاری، ‌‌‌ مازندران، ‌‌‌ گیلان، ‌‌‌ سمنان، ‌‌‌اردبیل، ‌‌‌ لرستان، گلستان و همدان تعریف کرده‌‌‌اند. در این «نبض سفر» سراغ تورهای۲ و ۲.۵ روزه رفته‌‌‌ایم. تورهایی که هم هزینه‌‌‌های بالای تورهای سه روز به بالا را ندارند و هم مقصدشان متنوع‌‌‌تر است.
  • ثبت ملی پنج اثر طبیعی کرمان

    ایرنا: رئیس اداره ثبت آثار اداره کل میراث‌‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌‌دستی استان کرمان از ثبت پنج اثر استان در فهرست آثار طبیعی ملی خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، نادر علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: پنج اثر طبیعی استان کرمان در نخستین نشست شورای مرکزی ثبت آثار طبیعی ملی در سال ۱۴۰۳ واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی طبیعی ایران شناخته شد. وی افزود: این آثار شامل دره گَلی (گلوگاه) هَوَک، رویشگاه اُرس در شهرستان رابر، دره مزار شاه در شهرستان راور، نبکاهای فهرج و غار طُرنگ در شهرستان بافت است. رئیس اداره ثبت آثار میراث‌‌‌فرهنگی استان کرمان یادآور شد: این استان پهناور افزون بر جاذبه‌‌‌های متنوع و ارزشمند تاریخی و فرهنگی، به سبب بهره‌مندی از تنوع اقلیمی از جاذبه‌‌‌های فراوان بی‌بدیل یا کم‌نظیر طبیعی نیز برخوردار است. سلیمانی گفت: پیش از این ۲۸ اثر طبیعی استان کرمان در فهرست آثار طبیعی ملی قرار گرفته بود.
  • بازسازی بازار تاریخی اردبیل سرعت می‌گیرد

    ایلنا: استاندار اردبیل ضمن بازدید از روند بازسازی و مرمت بناهای تاریخی، دستورات لازم را در راستای تسریع عملیات اجرایی صادر کرد. سید‌حامد عاملی با حضور در بازار تاریخی اردبیل از روند بازسازی و مرمت سراهای زنجیرلو و پنبه‌فروشان دیدن کرد.
  • پاداش دیپلماسی به توریسم عربستان

    دنیای اقتصاد-صدیقه نژادقربان: نگاه بلندپروازانه عربستان به بخش گردشگری، سرانجام باعث شد ۷ سال زودتر از برنامه تعیین‌شده به هدف خود دست یابد و اکنون بتواند گامی بلندتر برای سند چشم‌‌‌انداز گردشگری عربستان تا سال ۲۰۳۰ بردارد و به ۱۵۰ میلیون گردشگر خارجی بیندیشد.
  • آغاز احداث شهرک صنایع دستی شیراز بعد از ۱۶ سال وقفه

    ایسنا: معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از برگزاری نشست کارگروه پیگیری ساخت شهرک صنایع دستی شیراز خبر داد و افزود: با حضور مدیران ارشد استان تک تک مصوبات بررسی و دستورات لازم صادر شد.
  • برق‏‏‏‌گرفتگی صنعت فولاد

    دنیای اقتصاد-تبریز/ امین بیل‏‏‏‌ساز: رئیس انجمن فولاد آذربایجان، عدم‌صادرات و افزایش هزینه برق را بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مشکل صنعت فولاد دانست و تصریح کرد: این عوامل اجازه تنفس به صنعت فولاد را نمی‏‏‏‌دهد. نوید نواده اباذر در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی تبریز متافو، گفت: ما دیپلماسی اقتصادی درستی نداشته‏‏‏‌ایم و هر فردی که بگوید تحریم در زمینه صادرات و اقتصاد کشور تاثیری ندارد، دانشی در مورد مسائل اقتصادی ندارد.
  • تنش آبی در ۱۸۰ روستای گلستان

    دنیای‌اقتصاد - گرگان: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان ضریب بهره‌‌‌مندی جمعیت استان از آب شرب را ۹۰‌درصد اعلام کرد و گفت: در شهرهای استان ۱۰۰‌درصد جمعیت و در روستاها ۸۰‌درصد جمعیت از آب با‌کیفیت بهره‌مند هستند.
  • هرمزگان؛ پیشگام در پرورش ماهی

    دنیای اقتصاد – بندرعباس: مدیرکل شیلات استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان همواره به عنوان پیشگام و قطب پرورش ماهی در دریا شناخته می‌شود.
  • «سیل سنگ» با ۹۰ دقیقه باران

    دنیای اقتصاد: هفته گذشته همین موقع سکانس دیگری از بارش مرگبار در جاده چالوس رقم خورد؛ جرقه حادثه، فقط «۹۰دقیقه باران» بود که منجر به «سیل سنگ» از بالای یک رستوران و بروز تلفات انسانی شد. جاده چالوس به قدری با «رخداد طبیعی بارش باران» قربانی گرفته که ظاهرا برای برخی مسوولان عادی شده است. دو متهم حادثه اخیر بررسی شد.
  • احداث ۳هزار و ۵۱۷ مسکن برای مددجویان لرستانی

    دنیای‌اقتصاد – خرم‌‌‌آباد: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ۳هزار و ۵۱۷ واحد مسکن مددجویی در این استان به منظور تامین مسکن مددجویان این نهاد طی دولت سیزدهم احداث شده است. جلال شیخ‌‌‌پور اظهار کرد: در راستای تامین مسکن مددجویان این نهاد ۲‌هزار و ۵۸۷ مورد تعمیر مسکن، یک‌هزار و ۶۲۱ کمک به احداث فضای جانبی و ۱۱۱ واحد کمک به خرید مسکن مددجویی طی دولت سیزدهم در این نهاد انجام شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر