10 مقصد تور یک‌روزه

استان گیلان یکی از مقاصد تورهای یک‌روزه است.بسیاری گیلان را با مقاصد چند روزه مانند قلعه رودخان‌، ماسال و شهرهایی مانند رشت  یا انزلی و  روستای ماسوله می شناسند.

با این حال این استان مقاصد یک روزه‌ای هم برای گردشگری دارد.  یکی از این  تورها شامل پیاده‌‌‌روی در جنگل‌‌‌های نقله‌‌‌بر رودبار، مشاهده دورنمای قله درفک و قدم زدن در حاشیه رودخانه سپیدرود و ‌‌‌ یک وعده صبحانه می‌شود. هزینه این تور به ازای هر نفر یک میلیون و ۳۰۰‌هزار تومان بوده و حمل‌ونقل آن با اتوبوس ۴۴ صندلی است.

البرز دیگر استانی است که مقصد تورهای یک‌روزه از مبدأ تهران محسوب می‌شود.  این تور به لحاظ مسافت نسبت به تورهای استان های مازندران یا گیلان نزدیک تر بوده و هزینه آن هم به همین نسبت پایین تر است. هزینه این تور به ازای هر نفر به ۸۰۰‌هزار تومان می‌رسد و رفت و آمد آن با اتوبوس ۴۴صندلی است. پیاده‌روی از میان باغات روستای شهرستانک، دیدار از شکارگاه ناصری و دامنه‌‌‌های قله قلعه دختر و چشمه گل کیله از جمله برنامه‌های این تور به حساب می‌‌‌آید. روستاهای حاشیه تهران هم در سال‌های اخیر به مقصد تورهای یک‌روزه بدل شده‌‌‌اند.

یکی از این تورها که هزینه‌اش به یک میلیون تومان می‌رسد و حمل‌ونقل آن با اتوبوس ۴۴صندلی است استان تهران و یکی از روستاهای آن است. این تور   شامل برنامه‌‌‌هایی نظیر پیاده‌‌‌روی در مسیر باغات روستای هرانده، مشاهده صخره‌‌‌ و مناظر زیبای باغات روستای خمده و یک وعده صبحانه است.

مازندران مقصد اصلی تورهای یک‌روزه از مبدأ تهران است‌، به طوری که از میان ۱۰ تور تعریف شده ۷ تور به این استان اختصاص دارد. هزینه این تورها متفاوت و مقاصد آن نیز شامل کوهستان‌‌‌ها، ‌‌‌ دریاچه‌‌‌ها و روستاهای مختلف می‌شود.

Untitled-1 copy

هزینه یکی از این تورها که در آن برنامه‌‌‌هایی نظیر جنگل‌‌‌پیمایی در جنگل‌‌‌های راش منطقه سنگده، گشت جنگل‌های ثبت جهانی هیرکانی، مشاهده دورنمای قله نرو و یک وعده صبحانه گنجانده شده به ازای هر نفر یک میلیون و 300‌هزار تومان می‌شود. حمل‌ونقل این تور با اتوبوس 44 صندلی و مینی‌‌‌بوس است. جنگل‌پیمایی در جنگل‌‌‌های‌‌‌ الیمستان، مشاهده دورنمای قله دماوند، پیاده‌‌‌روی و طبیعت‌‌‌گردی در جنگل‌‌‌های ثبت جهانی هیرکانی و ‌‌‌ یک وعده صبحانه از برنامه‌های دیگر تور در استان مازندران است. هزینه این تور به ازای هر نفر به یک میلیون و 200‌هزار تومان می‌رسد و حمل‌ونقل آن با اتوبوس 44 صندلی خواهد بود.

با همین هزینه و حمل‌ونقل در همین استان گردشگران می‌توانند گزینه دیگری را انتخاب کنند. این تور  شامل برنامه‌هایی نظیر پیاده‌‌‌روی و طبیعت‌‌‌گردی در جنگل‌‌‌های ثبت جهانی هیرکانی، عبور از سرپوش تنگه و یک وعده صبحانه می‌شود.  مشاهده مرداب زیبای هسل، جنگل‌پیمایی در جنگل مشعل، تماشای جنگل‌های ثبت جهانی هیرکانی به همراه یک وعده صبحانه هم از برنامه‌های یک تور است که همین هزینه را گردشگران با انتخاب آن باید بپردازند.  

حمل‌ونقل این تور هم مشابه بقیه با اتوبوس 44صندلی است.  پیاده‌روی در جنگل‌های هیرکانی، تماشای آبشار دارنو، بازدید از دریاچه فراخین و ‌‌‌ یک وعده صبحانه جزو برنامه‌‌‌های یک تور است که رفت و آمد آن با اتوبوس 44 صندلی و مینی‌بوس تعریف شده است و به ازای هر نفر یک میلیون و 500‌هزار تومان هزینه دارد.  تور دیگری با همین هزینه و وسیله حمل‌ونقل برنامه‌هایی مانند بازدید از مرداب زیبای دیوک، پیاده‌روی در جاده جنگلی در جنگل‌های کلاردشت و یک وعده صبحانه را دارد. ‌

گران‌ترین تور یک‌روزه مازندران به یک میلیون و 700‌هزار تومان می‌رسد. رفت و آمد این تور با اتوبوس 44 صندلی و مینی‌بوس بوده و در آن برنامه‌هایی نظیر بازدید از دریاچه ارواح، گشت در جنگل‌های هیرکانی و  یک وعده صبحانه گنجانده شده است.