اطلاعیه گروه الف مربوط به شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام (قجام) می‌شد که در آن خبر از واگذاری سهام شرکت قند بیستون داده بود. همان‌طور که می‌دانیم ۱۰ درصد از سهام شرکت قند بیستون در مالکیت شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت جام قرار دارد که البته این واگذاری جزئی، چیزی از این مقدار سهم کم نکرده است.

طبق اعلام این شرکت قیمت واگذاری هر سهم در این معامله فرابورسی، ۱۸۳۱ تومان و جمع کل معامله ۲۹/ ۳ میلیارد تومان بوده است. از آنجا که بهای تمام شده خرید این سهم‌ها برای «قجام» به میزان ۲/ ۲۸میلیون تومان بوده، سود شرکت یاد شده از این معامله ۲۶/ ۳ میلیارد تومان شده است.

 اطلاعیه دوم از سوی شرکت پلی‌اکریل ایران با نماد «شپلی» منتشر شده است. در این اطلاعیه با اهمیت گروه «ب» اعلام شده که با پیگیری‌هایی که به منظور استرداد کارخانه‌های پلی‌اکریل از هیات حمایت از صنایع وزارت صمت صورت گرفته بود، صورت‌جلسه آغاز فرآیند تحویل‌گیری بین هیات حمایت از صنایع و هیات‌مدیره تنظیم شده است.

کارخانه‌های پلی‌اکریل از سال ۱۳۹۵ تاکنون تحت پوشش قانونی هیات حمایت از صنایع وزارت صمت قرار داشته و در این مدت مدیریت کلیه امور تولید، فروش، مالی، بازرگانی و حقوقی تحت مدیریت هیات اجرایی منصوب هیات حمایت قرار داشته است.

بر اساس نامه‌ای که در پیوست اطلاعیه شرکت پلی‌اکریل آمده است، بعد از برگزاری دو نوبت مجمع عمومی شرکت و انتخاب اعضای هیات‌مدیره و ثبت تغییرات شرکت، هیات‌مدیره منتخب مجمع در راستای استیفای حقوق سهامداران درخواست استرداد کارخانه‌های پلی‌اکریل را در تاریخ اسفند ۱۳۹۹ از هیات حمایت از صنایع اعلام کرده و پس از پیگیری‌های مکرر و با مساعدت و همکاری مسوولان هیات حمایت از صنایع، وزارت صمت، دستگاه قضایی و مسوولان استان اصفهان، به پیوست صورت‌جلسه زمان‌بندی فرآیند تحویل کارخانه به هیات‌مدیره بین هیات حمایت از صنایع و هیات‌مدیره تنظیم و فرآیند تحویل مطابق زمان‌بندی آغاز شده است. در این نامه که امضای مدیرعامل «شپلی» را دارد، اظهار امیدواری شده که این تحول اساسی باعث رشد، ارتقا و احیای این صنعت استراتژیک و منحصر به فرد شود. گفته شده است هیات‌مدیره بر اساس برنامه‌های اعلام شده قبلی، پیگیری تحقق برنامه‌های شرکت نظیر عرضه محصولات در بورس کالا (از هفته گذشته عرضه آغاز شد)، انجام ارزیابی دارایی‌های شرکت توسط کارشناسان رسمی دادگستری به منظور خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت (در حال انجام است) و برنامه‌ریزی برای تامین پایدار مواد اولیه (در حال پیگیری) را در دست اقدام دارد و امید است با تحقق این برنامه‌ها شاهد سوددهی مناسب شرکت در پایان سال مالی منتهی به دی ماه ۱۴۰۰ باشیم، سوددهی که در سه ماه اول سال مالی آغاز شد و به صورت درخشان‌تر تداوم خواهد یافت.