افزایش سرمایه چکاوه کلید خورد

شرکت صنایع کاغذسازی کاوه مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده خود را به منظور تصویب افزایش سرمایه در تاریخ ۲۲ آذرماه سال جاری با حضور اکثریت صاحبان سهام برگزار کرد. در این جلسه مدیرعامل شرکت با ذکر این نکته که فرآیند تایید افزایش سرمایه طولانی شده، گفت: برای انجام تایید افزایش سرمایه از خدمات تامین سرمایه نوین استفاده کردیم. این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده انجام می‌شود. به گفته مدیرعامل چکاوه هدف از انجام افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج نقدینگی از شرکت است. افزایش سرمایه چکاوه از مبلغ ۲۵ میلیارد تومان به ۷۵ میلیارد تومان به تصویب مجمع و صاحبان سهام رسید.

افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی غگرجی

جلسه مجمع فوق‌العاده شرکت بیسکوئیت گرجی با حضور اکثریت صاحبان سهام در تاریخ ۲۳ آذرماه برگزار شد. موضوع جلسه این مجمع افزایش سرمایه غگرجی بود که از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی شرکت انجام می‌شود. این شرکت در نظر دارد با کمک افزایش سرمایه اقدام به اجرای طرح توسعه و احداث خطوط تولیدی کند. در این جلسه عنوان شد که پس از تصویب این افزایش سرمایه، شرکت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها را نیز در دستور کار خود قرار داده است. همچنین به گفته مدیرعامل غگرجی شرکت در نظر دارد با بهبود و نوسازی کلیه خطوط تولیدی و همچنین احداث سالن‌های تولیدی جدید، ابتدا روند تولید در سال‌های آینده را تثبیت کرده و سپس نسبت به اصلاح ساختار مالی شرکت اقدام کند. افزایش سرمایه غگرجی ۱۵۰ درصد و از محل سود انباشته است که انجام آن در پایان این جلسه از سوی بازرس قانونی بلامانع اعلام شد.

شمارش معکوس افزایش سرمایه ۱۰۱ درصدی شپنا

هیات‌مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان نیز در راستای اصلاح ساختار مالی خود پیشنهاد افزایش سرمایه ۱۵ هزار میلیارد و ۹۸۳ میلیون و ۷۷۴ هزار تومان را به مجمع عمومی فوق‌العاده داد. شرکت پالایش نفت اصفهان که اخیرا سرمایه خود را از محل اندوخته و انباشته از ۵١٠٠ میلیارد تومان به ٧۶٠٠ میلیارد تومان افزایش داده و این افزایش سرمایه ۴٩ درصدی را در نیمه مهر ماه به ثبت رسانده بود مجددا قصد دارد از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها سرمایه خود را افزایش دهد. ارزش افزایش سرمایه مجدد شپنا ۱۰۱ درصد است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده تاکنون شپنا یک‌بار از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها سرمایه خود را ارتقا داده که مربوط به سال ٨٣ است.

افزایش ۵۰ درصدی سرمایه وصنا

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر در تاریخ ۲۵ آذرماه سال جاری با حضور اکثریت صاحبان سهام به منظور تصویب افزایش سرمایه ۵۰ درصدی برگزار شد. طی این جلسه افزایش سرمایه وصنا از محل سود انباشته انجام می‌شود و در نهایت سرمایه شرکت از ۱۸۰ میلیارد تومان به ۲۷۰ میلیارد تومان خواهد رسید که مورد تصویب مجمع قرار گرفت. هدف افزایش سرمایه وصنا رشد سبد سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، اصلاح ساختار مالی و تداوم سودآوری عنوان شده است.

افزایش سرمایه ۶۰ میلیاردی فاما

در هفته‌ای که گذشت مجمع عمومی عادی فوق‌العاده شرکت صنعتی آما نیز با حضور صاحبان سهام در تاریخ ۲۴ آذرماه برگزار شد. شرکت در نظر دارد افزایش سرمایه‌ای به بزرگی ۶۰ میلیارد تومان معادل ۶۷ درصد از محل سود انباشته انجام دهد که پس از آن سرمایه فاما از ۹۰ میلیارد تومان به ۱۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید که از نظر بازرس قانونی بلامانع است. هدف از این افزایش سرمایه اصلاح ساختار مالی و توسعه تولید شرکت عنوان شده است.

تصویب افزایش ۹۴۹درصدی سرمایه بیمه آسیا

مجمع عادی سالانه و مجمع عمومی فوق‌العاده بیمه آسیا در هفته گذشته ۲۴ آذرماه در حالی برگزار شد که طی آن افزایش سرمایه آسیا از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت مشهود از مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان به ۲۴۱۳ میلیارد تومان به تصویب این مجمع رسید.

برگزاری مناقصه توسط ثتران

بررسی سایر اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال نشان می‌دهد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران از برگزاری یک مناقصه خبر داد که طی آن عملیات تهیه مصالح و اجرای کلیه عملیات ساختمانی بلوک‌های قطعه B پروژه مرکز شهر اندیشه با زیربنای ۲۹.۶۵۴ مترمربع در مدت ۲۸ ماه شمسی واگذار می‌شود.

مجوز افزایش نرخ در پتایر

 در ادامه پتایر نیز از دریافت مجوز افزایش نرخ ۳۰ درصدی خبر داد. براساس این اطلاعیه انجمن صنفی صنعت تایر و ستاد تنظیم بازار وزارت صمت نرخ فروش تمام تایرهای بایاس (تایرهای سنگین) از تاریخ ۲۹/ ۰۹/ ۱۳۹۹ به میزان ۳۰درصد متوسط صنعت نسبت به نرخ‌های قبل افزایش خواهد یافت.