شماره روزنامه ۶۱۰۵
|

  • تمامی ظرفیت نمایشگاهی مشهد در خدمت صنعت خودرو قرار گرفت

    بیست و چهارمین دوره نمایشگاه خودرو مشهد امروز کار خود را آغاز می‌کند. نمایشگاه مشهد در بیست و چهارمین طلوع خود، در حالی برگزار می شود که تمامی فضاهای در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه، به طور کامل توسط فعالان این صنعت، مورد استفاده قرار گرفته است. مرور تاریخچه این نمایشگاه نشان می‌دهد که در سنوات پیشین، تولیدکنندگان و فعالان صنعت خودرو و قطعات در مشهد ظرفیت این مرکز را کامل نمی‌کردند اما امروز هرکدام از این رسته‌های فعالیت در صنعت خودرو،‌ به تنهایی کل فضای این مرکز بزرگ و مهم نمایشگاهی کشور را پوشش می‌دهند. بررسی های کارشناسان، دلیل این رشد و اهمیت را در چند موضوع ریشه‌ای، ارزیابی می کنند.
  • حضور بیش از ۲۰ مجموعه خودرویی در نمایشگاه خودروی ۱۴۰۳

    فرزین سلطانی / سرپرست نمایشگاه بین المللی مشهد
    نمایشگاه خودرو مشهد سال جاری با هدف معرفی دستاوردهای فناورانه و پیشرفت‌های تولیدکنندگان ایرانی، به‌عنوان بزرگترین نمایشگاه خودرو شرق کشور، طی روزهای ۲۸ شهریور تا یکم مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
  • نوآوری برای نوآوران

    فلسفه ذاتی برگزاری نمایشگاه، ‌ارائه آخرین محصولات، خدمات و دستاوردهای رسته-های صنعتی است که در فضایی رقابتی و متعادل،‌ فعالان یک صنعت از تازه ترین نوآوری‌ها و محصولات جدید رونمایی می‌کنند. حضور در نمایشگاه قرار گرفتن در ویترین آینده بازار است و آنچه محصول دانش و هنر شرکت‌ها است قبل از حضور در بازار در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود. نمایشگاه‌‌ها محل حضور کسانی است که حرفی برای گفتن دارند و این حرف از جنس تازگی و نوآوری است.
  • توسعه سرمایه‌گذاری در گروه آرین

    گروه آرین، به‌عنوان یک هلدینگ‌ برجسته و پویا در صنعت ایران، عمدتاً با فعالیت‌های گسترده و متنوع خود در حوزه خودرو شناخته می‌شود. این هلدینگ در سال ۱۳۹۰ با تأسیس شرکت آرین موتور پویا، به‌عنوان نماینده انحصاری واردات و خدمات پس از فروش محصولات میتسوبیشی ژاپن، آغاز به کار کرد. سپس با تأسیس شرکت آرین دیزل پایا، به‌عنوان نماینده شرکت JAC چین، وارد حوزه خودروهای تجاری سبک شد و در ادامه با برندهای معتبر بین‌المللی دیگری ازجمله دی‌اس اتوموبیلز، هیتاچی و بریجستون به‌عنوان نماینده رسمی، همکاری خود را گسترش داد.
  • برنامه ویژه کرمان موتور برای افزایش سهم خودروهای برقی در بازار

    شرکت کرمان موتور به عنوان خودروساز فعال و پیشتاز در زمینه برقی‌سازی حمل و نقل، با اجرای سیاست‌های اختصاصی خودروهای برقی، به دنبال افزایش سهم خودروهای برقی در بازار است.
  • هرمس؛ پیشگام تحول در نمایشگاه‌های صنعت خودرو کشور

    شرکت ایده تجارت هرمس یکی از بزرگترین شرکت‌های برگزارکننده نمایشگاه‌های صنعت خودرو، برگزار کننده اولین نمایشگاه خودرو در سال ۱۳۹۵ در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب است. هدف اصلی این شرکت، ایجاد بستری مناسب برای معرفی جدیدترین محصولات و فناوری‌های صنعت خودرو بود که با استقبال گسترده‌ای از سوی فعالان صنعت و علاقه‌مندان به خودرو مواجه شد. اولین نمایشگاه خودرو تهران با متراژی بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع برگزار شد و حضور گسترده شرکت‌های خودروساز داخلی و بین‌المللی از نقاط برجسته آن بود. این نمایشگاه باعث شد تا صنعت نمایشگاهی خودرو در ایران به سمت حرفه‌ای‌گری و استانداردهای بین‌المللی حرکت کند.
  • نقش کلیدی دولت در توسعه، رقابت‌پذیری و نوآوری

    صنعت خودرو روزهای مهمی را در پیش رو دارد ، وزیر اقتصاد از گشوده شدن قفل‌های واردات و رفع انحصار سخن می‌گوید و مانع تامین ارز که اصلی‌ترین مشکل واردات خودرو قلمداد می‌شود با رویه‌های جدید در حال رفع شدن است .از سوی دیگر کیفر‌خواست علیه بزرگترین تولید کننده قطعات کشور در همان روز صادر شده و یکی از بزرگترین بازیگران خودرو سازی و قطعه سازی کشور را با چالش جدی مواجه ساخته است .
  • ایجاد تحول در صنعت حمل‌ونقل بار کشور

    پیلسان به عنوان شرکتی که طی دو سال گذشته حضور جدی در بازار خودروهای تجاری کشور دارد، توانسته با ارائه یک محصول با کیفیت که نشأت گرفته از فناوری شرکت MAN است، روند متفاوتی را در بازار ایجاد کند. بازار خودروهای تجاری که در کشور در چند سال اخیر شاهد حضور برندهای متفاوتی از کشور چین بوده، شاهد یکنواختی در مشخصات فنی خودروها است. در این میان شرکت پیلسان محصولی متفاوت به بازار کرده است که می توان گفت بالاترین کیفیت قوای محرکه را در کشور چین داشته و استهلاک بسیار پایینی دارد؛ همچنین کیفیت این محصول بر اساس فناوری اروپایی شرکت MAN آلمان است.
  • محرک رشد اقتصادی و صنعتی کشور

    سرور قرائی: مشهد – ۲۸تا۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو درحالی در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود که به لحاظ متراژ و برندهای شرکت‌کننده، بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت خودرو کشور تا پایان شش ماه اول سال ۱۴۰۳ است. انتظار می‌رود نمایشگاه خودرو مشهد تا پایان ۹ ماه اول سال ۱۴۰۳، همچنان در صدر نمایشگاه‌های خودرو برگزارشده باقی بماند.
  • نوستالژی‌های خوردنی

    ناصر چک‌نژادیان / مدیر روابط عمومی گروه صنعتی مینو 
    تاریخ، زبان گویایی است که از گذر عمر به خوبی سخن می‌گوید و هر رویداد مهرآفرینی چون مُهر برجسته در اوراق تاریخ می‌ماند. «گذشته چراغ راه آینده است» معنا و مفهوم بسیاری دارد که شاید تاکنون آن روی بهره‌گیری از تجربه‌اش بیشتر مدنظر بوده است، یعنی اتفاقات گذشته می‌تواند چونان چراغی روشنا‌بخش مسیری باشد که قرار است در آینده به آن رسید. به عبارتی آن که پایی در گذشته دارد، راحت‌تر می‌تواند گامی رو به آینده بردارد و آن که دیروزی دارد، فردا را بهتر خواهد شناخت.
  • از گذشته برای آینده

    صدف صمیمی /نویسنده نشریه 
    برای نسل ما که میان‌وعده مدرسه‌هایمان بیسکویت و آبمیوه بود و عصرگاهمان را با چای و بیسکویت می‌گذراندیم تصور زمانه‌ای که این خوراکی محبوب در دسترس نبوده سخت است. برای نسل جدیدتر که انواع بیسکویت‌ها و محصولات مشابه را بیش از ما تجربه کردند اصلاً قابل قبول نیست که روزگاری داشتن یک جعبه از این خوراکی محبوب محال بوده است. داستان این گزارش از همین‌جا آغاز می‌شود؛ روزی روزگاری پدری همراه فرزندانش تصمیم می‌گیرد این جعبه جادویی خوشمزه را به خانه همه مردمان ایران ببرد.
  • چشم‌انداز شیرین

    طاهره سخت‌باز مدیر شیرینی و شکلات سولیکو کاله سوربن/ عضو هیات مدیره انجمن صنفی بیسکویت، شیرینی و شکلات 
    صنعت شکلات در ایران، همچون بسیاری از صنایع دیگر، در سال‌های اخیر با فرازونشیب‌های قابل توجهی روبه‌رو بوده است. این صنعت که زمانی رشد خوبی را تجربه می‌کرد، اکنون با چالش‌های متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کند. عوامل مختلفی از جمله کاهش قدرت خرید داخلی مردم و محدودتر شدن میزان صادرات، سرعت رشد این صنعت را کاهش داده است.
  • دست بالای نان سنتی

    مرتضی میثمی‌فرد / رئیس هیات‌مدیره شرکت تک‌نان جنوب 
    از سال ۱۳۸۶ تاکنون پروژه توسعه استفاده از نان‌های صنعتی و جایگزینی آن به ‌جای نان‌های سنتی در ایران کلید خورد. بر اساس این طرح قرار بر این بود که نان بهداشتی و سالم متناسب با ذائقه مردم به روش صنعتی تهیه و در میان مردم توزیع شود. در آن زمان قرار بود که دولت قیمت آرد واحدهای صنعتی را با نرخ آرد نانوایی‌های سنتی یکسان کند؛ یا نرخ بیمه کارکنان در بخش صنعتی مانند نانوایی‌ها باشد؛ نه کارخانه‌ها؛ واحدهای صنعتی از معافیت برخوردار باشند و... اما متاسفانه هیچ‌یک از این وعده‌ها تحقق پیدا نکرد. متاسفانه در ایران از تولید نان سنتی حمایت می‌شود و در مقابل از تولیدکنندگان نان صنعتی حمایت چندانی صورت نمی‌گیرد. در نتیجه هزینه تمام‌شده نان صنعتی در ایران بسیار بالاتر از نان سنتی است و با توجه به اینکه قدرت خرید مردم در حال کاهش است، نان صنعتی نتوانسته جایگاه مناسبی در میان اقشار مختلف مردم پیدا کند.
  • توان ایرانی

    یوسف قاضی‌عسگر، مدیرعامل شرکت «فرخنده» و فعال اقتصادی و صنفی است. او که از بدو عمر کاری‌اش در صنعت بیسکویت فعال بوده است، می‌گوید اگر تحریم‌ها نبود ایران جایگاه یگانه‌ای در منطقه به دست می‌آورد. قاضی‌عسگر معتقد است مهم‌ترین اقدام دولت جدید برای اقتصاد کشور به‌ویژه برای صنعتگران ممانعت از ارائه بخشنامه‌های جدید است؛ چراکه صنعتگر باید نقشه راه داشته باشد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر