شماره روزنامه ۶۰۴۰
|

  • رشد تجارت گلخانه‌ای

    لیلی زواره‌ای : دو سال پیش مدیرکل صمت اصفهان اعلام کرد:”تاکنون پایانه صادراتی در استان اصفهان راه‌اندازی نشده و از حدود ۶ تا هفت طرحی که در این زمینه ارائه‌شده هنوز هیچ‌کدام از آن‌ها توسط وزارت صنعت معدن و تجارت تصویب نشده است.این استان برای موفقیت در صادرات به شهرک لجستیک و زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی نیاز دارد.” به گفته کمیلی زیرساخت‌های صادراتی ایجادشده در این استان نقطه‌ای و انفرادی بوده و در سال‌های گذشته به دلیل وجود مشکلات ناشی از تحریم، سرمایه‌گذاری چندانی در راستای ایجاد این زیرساخت برای ما اولویت نداشته اما امروز که فرصت و ظرفیت تولید مازاد و صادرات برای ایران و استان اصفهان ایجادشده، باید از این فرصت باتدبیر و به‌خوبی استفاده کنیم. حالا خبر آمده که «پایانه صادراتی گلخانه داران ایران در منطقه صنعتی تیران» افتتاح‌شده و ۸۳ گلخانه دار با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد تومان برای صادرات به‌صورت مستقیم، در این پروژه شرکت کرده‌اند.
  • بنا‌های تاریخی، سیاسی نیستند

    دنیای اقتصاد: بعید است علاقه‌مند به فرهنگ و میراث فرهنگی باشید و سری به بناهای تاریخی زده‌باشید و با یادگاری‌نویسی با رنگ یا زغال، خراشیدن و خط انداختن، ازبین‌رفتن تزئینات کوچک و بزرگِ در دسترس، سیاه‌شدگی ناشی از روشن‌کردن آتش پای دیوارها، جای خالی آجرها و خالی‌شدن قسمتی از بنا از بافت اصلی، کوبیدن میخ و چسباندن اعلامیه و اطلاعیه روی دیوارها، ریختن زباله در بناهای بدون متولی و تجمع معتادان در برخی خانه های تاریخی در بافت‌های فرسوده، روبه‌رو نشده باشید.
  • هفتمین قطعه پازل برش استانی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تکمیل می‌شود

    پس از استان‌های یزد، کرمان، زنجان، مرکزی، آذربایجان شرقی و قزوین که به تازگی به این برنامه پیوسته، فردا طی سفر روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با هدف رونمایی از دستاوردهای فناورانه و نوآورانه این استان، سند برش استانی اصفهان امضا می‌شود.
  • در پی فوت ۶ نفر؛ ۲ هزار متر حریم پرخطر کانال‌های آب اصفهان تا تیر جاری ایمن‌سازی می‌شود

    مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی آب منطقه‌ای اصفهان گفت: این سازمان نزدیک به ۲ هزار متر ایمن‌سازی کانال‌های آب را در استان در دست اقدام دارد که تا پایان تیر آینده تکمیل می‌ شود.
  • مهار بر گُرده لویاتان با چوب‌دست دامبلدور!

    مهدی محمدی /روزنامه‌نگار
    در قسمت ششم از هشت‌گانه هری پاتر با اقتباس از رمان‌های معروف جی کی رولینگ جایی هست دامبلدور دست هری پاتر جوان را می‌گیرد و به دهکده‌ای بریتانیایی تله پورت می‌کند، در تصویر توصیف‌شده نویسنده، خانه‌ای درب‌وداغان می‌بینید که با ورد جادویی پروفسور معروف هاگوارتز، به حالت اول اش برمی‌گردد، خرابی‌ها ترمیم، شکستگی‌ها برطرف و حتی یک منشور شیشه‌ای جامانده از نورافشان بالای سر هری پاتر با تلاشی که لبخند از سر حیرت و خرسندی بر لب هری می‌آورد، راهی به‌سوی سوی اصل خود می‌جوید که انگار هرکسی کو دور ماند اصل خویش...
  • بوی نامطلوب کارخانه بازیافت اصفهان پای دادستانی را وسط کشید

    دادستان عمومی و انقلاب اصفهان درباره ساماندهی مرکز دفن پسماند و رفع بوی بد کارخانه بازیافت اصفهان مهلت سه ماهه تعیین کرد.
  • روز واقعـه

    داریوش مجد: چهاردهمین رییس جمهور ایران که صبح روز نهم تیر از صندوق رای بیرون آمده در وهله اول با کدام مساله، مشکل و ضرورت مواجه می‌شود که کمپین‌ها و مشاوران انتخاباتی‌اش در مدت یک ماه، حرفی از آن نزده و راهکار و برنامه‌ای برای آن ارائه نکرده‌اند؟
  • برای همیشه و امروز سیاست

    دوران ایلخانان یا حکمرانی مغول‌ها در ایران، دورانی است محل تامل و تفکر. اولین برداشت از این دوران آن است که بعد از حمله خانمان‌سوز چنگیز و هلاکو، بخش وسیعی از ایران به خاک سیاه نشست. بعدازآن دوران نکبت باری بر سرزمین ما گذشت. اما این‌همه ماجرا نبود. درست چند دهه بعد به‌خصوص در دوران فرمانروایی غازان و الجایتو، ورق برگشت و فرهنگ ایرانی اسلامی توانست خود را از زیر آوار بیرون آورد و درخشش خود را نشان دهد. هم‌اکنون در نقاط مختلف ایران آثار درخشان دوران پایانی ایلخانی وجود دارد. برای مثال در اصفهان مقبره بابا رکن‌الدین، بقعه بابا قاسم، پل بابا محمود، مسجد جامع اشترجان و از همه مهم‌تر منارجنبان برآمده از همین دوره هستند. به‌اضافه آثار دیگری که در شهر اصفهان و اطراف آن هستند که معمولا در کنار شکوه دوران صفویه کمتر به چشم می آیند. کسی باورش نمی‌شود که این‌همه شاهکار از پس دورانی باشد که مغول‌ها به داخل شهر ریختند و به صغیر و کبیر رحم نکردند.
  • «بازاریابی»، بزرگترین چالش هنرمندان صنایع دستی اصفهان

    رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: بزرگترین چالش هنرمندان صنایع دستی استان، فروش و بازاریابی و فعال کردن چرخه اقتصادی این صنف است.
  • رویداد «شهرجو» با مشارکت دانشجویان در اصفهان برگزار می‌شود

    معاون برنامه‌ریزی و توسعۀ سرمایۀ انسانی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری رویداد «شهرجو»، گفت: آشنایی با قوانین، عملکرد و کارکردهای شهرداری بخشی از آموزش‌های دورۀ «شهرجو» است.
  • جولان غذای فوری در خیابان‌های نصف جهان

    نفیسه زمانی نژاد: حدود دو هزار چهارصد واحد صنفی فست فود فروشی دراصفهان مشغول به فعالیت هستند که یک هزار و سیصد واحد، دارای پروانه کسب و مابقی هم در حال تکمیل مراحل انجام هستند. مراکزی که در شرایط رونق از درآمد مطلوب و البته تأثیر مثبت بر اقتصاد، برخوردار هستند. حال‌آنکه این روزها با توجه به گرانی هزینه‌های تولید، اغلب فعالان از رکود این بخش، خبر می‌دهند.
  • آبیاری فضای سبز اصفهان با پساب تصفیه‌شده با نانوازون

    با نصب و راه‌اندازی سامانه نانوازون در یکی از تصفیه‌خانه‌های شهر اصفهان، پساب‌ تصفیه شده با نانوازون برای آبیاری بخشی از فضای سبز شهری استفاده می‌شود.
  • تهیه نمای ۳۶۰ درجه و مدل سه بعدی

    باتوجه به اینکه کلان شهر اصفهان با دارا بودن بافت و ابنیه تاریخی به عنوان یک شهر موزه می تواند نقش مؤثری را در جهت توسعه مباحث فرهنگی و توریستی ایفا کند و این امر مستلزم رویکردهای جدید از جمله تلفیق تکنولوژی با مباحث فرهنگی اجتماعی - اقتصادی خصوصاً اقتصاد گردشگری جهت ایجاد زیرساخت های مناسب می باشد تهیه تصاویر ۳۶۰ درجه محدوده فرهنگی تاریخی شهراصفهان در راستای فراهم سازی بسترارائه خدمات الکترونیک شهرسازی دردستورکار قرارگرفت.
  • ضرورت تامین حقابه تالاب گاوخونی برای کاهش آلودگی هوای اصفهان

    مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، تامین حقابه تالاب بین‌المللی گاوخونی و گسترش حمل و نقل عمومی را برای مدیریت و کاهش آلودگی هوای اصفهان ضروری خواند.
  • شهرسازی الکترونیک، شهرسازی را متحول می کند

    قائم مقام مدیر پروژه شهرسازی الکترونیک معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، اجرای صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی از طریق سامانه هوشمند توسعه شهری «اصنو» را تسهیل در فرایندها و کاهش امضاهای طلایی در فرایندهای صدور پروانه ساختمانی بیان کرد و گفت: متقاضیان صدور پروانه ساختمانی می توانند به صورت شبانه روزی در طول هفته درخواست خود را از طریق سامانه «اصنو» ثبت کنند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر