شماره روزنامه ۶۰۵۱
|

  • طبیب درد نصف جهان باش

    دنیای اقتصاد، الهام شهیدان: بامداد روز شنبه شانزدهم تیرماه با اعلام نتایج انتخابات، یکی از عجیب‌ترین ادوار انتخابات ریاست‌جمهوری ایران با پیروزی یک جراح قلب به نام مسعود پزشکیان پایان یافت.
  • جمعه سرنوشت

    گروه گزارش- کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان اصفهان روز شنبه آمار نهایی دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، کل آرای ماخوذه در این دوره از انتخابات در استان اصفهان یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۵۹ رأی هزار بود که از میان آن‌ها یک میلیون و ۷۸۳ هزار و ۸۹۸ رأی صحیح است.
  • سازمان‌دهی هلدینگی، منافع و محدودیت‌ها

    حسین نوریان / مشاور مدیریت استراتژیک
    امروزه سازمان‌دهی کسب‌وکارها به‌صورت گروهی (هلدینگ) بیشتر موردتوجه قرارگرفته است و بسیاری از بنگاه‌ها می‌کوشند ارزش پیشنهادی خود را در قالب مجموعه‌های چند شرکتی ارائه کنند. سازمان‌های مادر بر اساس رویکردهای استراتژیک مختلفی مانند تکمیل سبد سرمایه‌گذاری به‌منظور افزایش بازدهی، کاهش ریسک کسب‌وکار بزرگ در شرایط دگرگونی‌های شدید بازار، تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات باهدف افزایش مقیاس تولید و کاهش هزینه‌ها یا افزایش سطح کیفیت، محافظت بنگاه در برابر ریسک‌های تامین یا قدرت چانه‌زنی مشتریان، تمرکز بیشتر بر فرایندهای حساس و انجام درون بنگاهی آن به‌جای برون‌سپاری و مانند آن‌ها شکل می‌گیرند که همه “رویکردهای افزایشی” در توسعه هلدینگ ها به شمار می‌روند اما با توجه به دگرگونی‌های شدید محیطی در دهه جاری و افزایش چشم‌گیر ریسک کسب‌وکار، ایجاد شرکت‌های هلدینگ با “رویکردهای کاهشی” نیز موردتوجه قرارگرفته است به‌گونه‌ای که بنگاه‌های بزرگ با شکستن حوزه‌های فعالیت خود به شرکت‌های کوچک‌تر (Spin-off)، مولفه هایی مانند پیچیدگی و ریسک‌پذیری سازمان در برابر تلاطمات محیطی را کاهش و با ایجاد شفافیت و پاسخ گویی بیشتر و تفکیک حیطه‌های پاسخ گوئی، اثربخشی کلی مجموعه خود را افزایش می‌دهند.
  • لقمه، غذا شد

    لیلی زواره‌ای- وضعیت اغذیه‌فروشی‌های سطح هر شهر و منطقه‌ای ارتباط مستقیم با وضعیت اقتصاد و سبک زندگی مردم و ساکنان همان منطقه دارد. دهک‌های بالا و بالانشینان از رستوران‌های VIP به‌عنوان تفریح و گذران اوقات فراغت یاد می‌کنند و این در حالی است که مردم دهک‌های متوسط، سر زدن چند ماه یک‌بار به کترینگ‌ها و غذای فوری‌های درجه چندم مرکز شهر را اوج یک زندگی مرفه تلقی می‌کنند. دهک‌های پایین اما همه تفریحشان در فلافل هفتگی و عدسی‌های صبح خلاصه می‌شد که حالا آن‌هم به‌تدریج رنگ می‌بازد. فاصله بین فلافل فروشی‌ها تا کله‌پاچه، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های سطح شهر را شکاف طبقاتی پرکرده، شکافی که این روزها عمیق‌تر هم شده است.
  • پس درخت چه بگوید؟

    مهدی محمدی- اگر اجازه بدهد او را همکار خطاب می‌کنم، نفیسه قانیان را می‌گویم، از آن دسته آدم‌هایی هست که زیاد حرف نمی‌زند، کارش را جدی می‌گیرد و تا توانسته ازآنچه ابتذال قلم می‌نامم دوری گزیده، مصداق همان کم و گوی و گزیده گوی چون دُر! اولین مطلبش را با عنوان «کتاب‌فروشی مشعل در آستانه خاموشی » در همشهری خواندم، همانی که در بخش گزارشِ یازدهمین جشنواره کتاب و رسانه برتر به سال ۱۳۹۱ سوم شد، بعدتر وقتی دوره فترت آن ۴ سال تمام شد و برگشتم صحنه روزنامه‌نگاری، با ایشان از نزدیک آشنا شدم، اصول خبرنویسی، گزارش‌نویسی، تیتر زدن و نوشتن لید و رعایت ارزش خبری‌اش نمی‌گویم یک بود، اما به قول امروزی‌ها توی تاپ تِن جزو چند تای اول جدول بود، این را من نمی‌گویم، دوستم( و بیشتر استاد) ایمان صفری می‌گفت!
  • ۲۵۸ میلیون دلار کالا از طریق گمرک اصفهان صادر شد

    مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: ۳۹۷ هزار و ۷۰۵ تن کالا به ارزش ۲۵۸ میلیون و ۴۶۳ هزار دلار در سه ماه نخست سال جاری از طریق گمرک استان صادر شد.
  • ضرورت بهره‌مندی از نوآوری و فناوری در مدیریت شهری

    «اگر پیوند و رابطۀ میان مدیریت شهری با بخش نوآور و فن‌آور یا شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان‌ محقق شود، پیامدهای مثبت فراوانی دارد که ایجاد شغل یکی از مهم‎ترین آن‌هاست»
  • قطعی برق در برخی نقاط اصفهان برای مدیریت بار اضطراری شبکه

    سخنگوی صنعت برق اصفهان گفت: قطعی برق در برخی نقاط کلانشهر اصفهان در روز شنبه به دلیل افزایش مصرف و به‌منظور مدیریت بار اضطراری و حفظ پایداری شبکه سراسری اتفاق افتاد.
  • «پای بیونیک» پیشرفته‌ترین پای مصنوعی هوشمند

    پای بیونیک کنترل‌شده توسط ذهن انسان، به افرادی که به قطع عضو دچار هستند این امکان را می‌دهد که سریع‌تر راه بروند، از پله‌ها به سادگی بالا بروند و موانع را به راحتی پشت سر بگذارند.
  • دربند جرائم غیر عمد

    نفیسه زمانی نژاد :درحالی‌که ستاد دیه استان اصفهان اعلام می‌کند: در حوزه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بافاصله بسیار زیاد، رتبه نخست کشور را داریم.اما آمار بالای زندانیان غیر عمد در اصفهان طی چند سال متوالی و حتی افزایش یک ونیم درصدی ورود این نوع از پرونده‌ها به دستگاه قضایی در ۲ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از خبرهای قابل‌تأمل این استان است. به نظرمی رسد ترجیحاً مهم تراز کمک به آزادی این زندانیان غیر عمد،بررسی دلایلی است که موجب افزایش آمار این نوع از تخلفات می‌شود و ضروری است به رفع این علل توجه بیشتری شود.
  • تامین ۹۵ درصد از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تامین ۹۵ درصد از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد.
  • امسال بیش از ۴ هزار درخواست رسیدگی با ماده ۱۰۰ در اصفهان ثبت شد

    مهرداد محلوجی، سرپرست کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با ارائه گزارشی از دریافت ۴۸۳۸ درخواست رسیدگی در سال ۱۴۰۳ به کمیسیون ماده صد شهرداری اصفهان خبر داد.
  • ضرورت همگرایی برای افزایش تولید سنگ آهن درمعدن ققنوس ذوب آهن اصفهان

    امیر توکلی رودی، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان درنمایشگاه تخصصی معدن و متالورژی مشهد ، با توضیحات مسوولان و کارشناسان حاضر در جریان آخرین دستاوردهای این مجتمع عظیم صنعتی قرار گرفت .
  • جریان تولید در ذوب آهن نشان از رویکرد دانش بنیان، شناسایی نیازهای بازار و برنامه ریزی هوشمند است

    تراب محمدی سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ضمن بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی فولاد، متالورژی، ریخته گری و صنایع وابسته (متافو تبریز) در گفتگوی اختصاصی گفت : مقاطع فولادی ذوب آهن اصفهان و به ویژه تیرآهن بال پهن این مجتمع عظیم صنعتی، محور ساختمان سازی ایمن در کشور عزیزمان محسوب می‌شود.
  • اصفهانی‌های کابینه‌ها

    امیرحسین جعفری: اصفهانی‌ها همواره در کابینه‌های دولت‌ها، نقش مهمی ایفا کرده است. شاید دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی رکورددار استفاده از اصفهانی‌ها بود. چهره‌های فن سالاری ( تکنوکرات) که به‌خوبی کشور را اداره می‌کردند. در چند سال اخیر که مشهدی‌ها بیش از گذشته سکان هدایت اجرایی کشور را بر عهده گرفتند و رئیس مجلس نیز از آن‌ها انتخاب شد؛ اصفهانی‌های کابینه کمتر بروز و ظهور سیاسی داشتند اما دوباره نام آن‌ها شنیده می‌شود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر