شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۶ دنیای اقتصاد

اخبار ورزش - روزنامه شماره ۶۰۷۶

  • تلخی بی‌پایان یک شب!

    دنیای اقتصاد: درست در شب و روزهایی که تازه موتور مدال‌آوری ورزشکاران ایرانی در المپیک پاریس روشن شده و تا حدودی از تلخکامی روزهای بی‌ثمر ابتدایی کاسته، یکی از ناگوارترین خاطرات ورزش ایران به ثبت رسید. در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد و در شرایطی که خیلی از اهالی ورزش مدال طلا را به راحتی در مشت حسن یزدانی حس می‌کردند، نماینده ایران به شکلی ناباورانه برابر رمضانوف از بلغارستان شکست خورد و به گردن‌آویز نقره بسنده کرد. این شکست اما در دل خودش آه و افسوس‌های زیادی نهفته داشت و جنجال بزرگی راه انداخت که هنوز هم ادامه دارد.
  • ناجوانمردی با حریف جوانمرد

    ورزش‌مديا: بعد از شکست حسن یزدانی برابر ماگمود رمضانوف، در برخی محافل ورزشی داخل کشور شاهد حملات عجیب و غیرمنصفانه‌ای به نماینده بلغارستان بودیم. گویا استارت داستان از یک مجری تلویزیونی زده شده که به طعنه گفته: «بالاخره همه که تختی نمی‌شوند.» گویا منظور این دوست عزیزمان آن بوده که رمضانوف نباید از دست آسیب‌دیده یزدانی استفاده می‌کرد و به مماشات بیشتری با او می‌پرداخت. این خط اما ادامه پیدا کرد و کار به جایی رسید که یکی از پزشکان کاروان ایران در پاریس هم در جملاتی بحث‌برانگیز گفت: «احساس می‌کنم در فینال برای دست مصدوم یزدانی برنامه داشتند.»
  • تضمین حال و آینده

    دنياي اقتصاد: قهرمانی اسپانیا در فوتبال المپیک، یک مدال خوشرنگ را به کاروان ورزش این کشور در پاریس اضافه کرد، اما دستاورد لاروخا تنها کسب یک طلا نبود. آنها با این افتخار به بهترین شکل پروژه موفق فوتبالی‌شان را به رخ همه کشورهای مدعی کشیدند.
  • قرارداد غیرقانونی زارع با ملوان

    دنياي اقتصاد: گفته می‌شد سعید دقیقی پس از جدایی از ملوان در حال مذاکره با شمس آذر قزوین است تا به این تیم برگردد، ولی او به «ایسنا» گفت: «تمامی اخبار مبنی بر حضورم در شمس‌آذر کذب است. باشگاه شمس‌‌آذر با مازیار زارع قرارداد داشت، اما گویا مدیران ملوان به دنبال بازگشت او و اسپانسر بودند و حضورش در نیمکت ملوان برنامه‌ریزی شده بود و در نهایت این سرمربی به ملوان بازگشت. در حال استراحت هستم و پیگیر احقاق حقوق خودم و همکارانم خواهم بود چون قراردادم را با ملوان فسخ نکرده‌ام. ۱۰ روز قبل این کار را پیش‌بینی می‌کردم و به احمد دنیامالی به صورت پیامکی و شفاهی اعلام کردم اگر چنین تصمیمی دارید با هم شفاف باشیم. البته او در پیامک از من طلب حلالیت کرد، ولی دقیقا مباحثی که مطرح کرده بودم اتفاق افتاد. در حال حاضر با ملوان قرارداد دارم و هرگونه عقد قرارداد با مازیار زارع غیرقانونی است.»
  • هافبک ۶۰ میلیاردی استقلال

    خبرورزشی: توافق دیدیه اندونگ با استقلال نهایی شد و هافبک فصل گذشته الریاض عربستان با قراردادی یک ساله به جمع آبی‌های تهران پیوست. اندونگ که رزومه پر و پیمانی هم دارد، پس از تایید در تست‌های پزشکی خودش را به جواد نکونام معرفی کرده تا زیرنظر کادرفنی به تمرینات تیم اضافه شود. پرس و جوها در خصوص رقم قرارداد اندونگ نشان می‌دهد استقلال برای جذب این هافبک ۳۰ ساله گابنی چیزی حدود یک میلیون دلار هزینه کرده که با قیمت روز ارز، تقریبا ۶۰ میلیارد تومان می‌شود. رقمی که اگر تایید شود، اندونگ را تبدیل به گران‌قیمت‌ترین بازیکن آبی‌ها می‌کند. با توجه به سابقه این هافبک تنومند و همچنین ارزش‌گذاری او توسط ترانسفر مارکت (۱.۲میلیون یورو) به نظر می‌رسد استقلالی‌ها در همان حد و حدود خرج کرده باشند.
  • اقتدار دوباره فرانسه

    دنياي اقتصاد: فرانسه با شکست لهستان در فینال توانست مدال طلای والیبال المپیک را از آن خود کند. میزبان المپیک ۲۰۲۴ که با اقتدار به دیدار پایانی رسیده بود، با برتری ۳برصفر و مقتدرانه حریفش را شکست داد. این تیم در ست نخست ۲۵بر۱۹ و در دست دوم ۲۸بر۲۰ به برتری رسید. در ست سوم فرانسه نمایش عالی خودش را در حضور تماشاگران ادامه داد و ۲۵بر۲۳ پیروز شد و توانست از عنوان قهرمانی خود در المپیک توکیو نیز دفاع کند. این درحالی است که حدود یک ماه قبل نیز این تیم توانسته بود با شکست ژاپن، قهرمانی در لیگ ملت‌ها را هم از آن خود کند و با این مدال طلا بر سلطه خود در والیبال جهان صحه گذاشت.
  • یک پاسخ طلایی

    دنياي اقتصاد: هفته گذشته انتقادات از ایمانه الخلیف بابت اینکه جنسیت او بیشتر به مردان شبیه است تا زنان، سوژه تمام رسانه‌ها شده بود. بوکسور بانوی الجزایری علاوه بر رقبا، برابر همه انتقادات هم ایستاد و با شایستگی هرچه تمام‌تر به مدال طلای وزن منهای ۶۶ کیلوگرم رسید تا دومین طلایی کاروان کشورش در پاریس باشد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر