شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۷۴ دنیای اقتصاد

اخبار ورزش - روزنامه شماره ۶۰۷۴

  • روز غم‏‏‌انگیز ایران

    دنیای اقتصاد: تقدیر انگار با ایرانی‌جماعت شوخی دارد؛ چه اینکه اگر غیر از این بود، تراژیک‏‏‌ترین اتفاق المپیک توکیو، بلافاصله در پاریس هم تکرار نمی‌شد. در شرایطی که کاروان ورزش ایران از روزهای طولانی و بی‏‏‌ثمر ابتدایی مسابقات عبور کرده و نوبت به رشته‌های مدال‏‏‌آور سنتی رسیده، رویارویی دوباره ناهید کیانی و کیمیا علیزاده، یک قاب تلخ و تاثرانگیز دیگر را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد.
  • حقوقت را کم نمی‌کنی؟ برو!

    دنیای‌اقتصاد: روزی که خبر حضور فدریکو کیه‌زا در فهرست مازاد یوونتوس منتشر شد، بهت و حیرت واکنش غالب طرفداران فوتبال بود. ملی‌پوش ایتالیایی به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان چند فصل اخیر یووه درحالی تنها با ۲۰میلیون یورو در بازار نقل و انتقالات برای متقاضیان در دسترس است که شاید اگر سال گذشته سراغ او را از بیانکونری می‌گرفتید، با درخواستی نجومی شما را منصرف می‌کرد.
  • پروژه تبدیل مربی پرتغالی به ایرانی

    دنیای اقتصاد: شاید بدبین‌ترین هوادار سپاهان هم تصور نمی‌کرد این تیم با نتیجه تحقیرآمیز ۴ بر یک برابر شباب الاهلی شکست بخورد و خیلی زود رویای رسیدن به لیگ نخبگان پرپر شود. در کنار همه بحث‌های حاشیه‌ای، از لحاظ فنی زردپوشان تیمی نشان ندادند که توانایی رقابت در عرصه بین المللی را داشته باشد و در سومین فصل حضور ژوزه مورایس، به نظر حتی این تیم در لیگ برتر هم به مشکل خواهد خورد.
  • چمن نداریم، گزارشگر هم نداریم؟

    دنياي اقتصاد: دیدار سپاهان و شباب‌‌‌الاهلی در پلی‌‌‌آف لیگ نخبگان آسیا سوژه‌های عذاب‌‌‌آور زیادی داشت؛ از حذف نماینده ایران تا کیفیت بد زمین مسابقه. از همه اینها که بگذریم، طبق معمول نوع عملکرد گزارشگر مسابقه هم کابوسی تمام‌‌‌عیار برای بسیاری از مخاطبان بود. تعداد دفعاتی که گزارشگر بازی به حضور ۵۰ تا ۶۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه اشاره کرد، از شماره خارج است. بله؛ می‌‌‌دانیم که تماشاچی «روح» ورزش است و ارزش این حضور را هم درک می‌‌‌کنیم، اما بس است واقعا. یک زمان حضور این حجم از تماشاگران در ورزشگاه‌های ایران کاملا عادی و طبیعی به نظر می‌‌‌رسید و اصلا مایه فخر و تمایز ما با کشورهای عربی حاشیه خلیج‌‌‌فارس بود. الان رسیده‌‌‌ایم به جایی که اگر در یک بازی بخش قابل توجهی از سکوها پر شود، از آن حماسه می‌سازیم. حالا اگر یک یا دو بار اشاره شود، خیلی عیبی ندارد، اما این همه تکرار و تکرار و تکرار واقعا مایه عذاب است.
  • انتقام این عکس گرفته شد!

    دنياي اقتصاد: فرنگی‌‌‌کاران ایران در المپیک پاریس عملکرد خوبی داشتند. امین میرزازاده موفق شد با کسب یک برنز، نخستین مدال کاوران ایران را بگیرد. این همچنین نخستین مدال ایران در سنگین‌‌‌وزن فرنگی المپیک بود که ارزش‌های کار میرزازاده را مضاعف می‌‌‌کند. از سوی دیگر هادی ساروی هم در ۹۷ کیلوگرم راهی فینال شد و دیدار نهایی را دیشب برگزار کرد. با ین حال یکی از توفانی‌‌‌ترین حضورهای دیروز فرنگی‌‌‌کاران به عملکرد سعید اسماعیلی مربوط می‌شد. کشتی‌‌‌گیر ۶۷ کیلوگرم کشورمان بعد از برتری برابر حریفی از الجزایر، در یک نبرد انتقامی برابر سانچز از کوبا هم به پیروزی رسید و راهی نیمه‌‌‌نهایی المپیک پاریس شد. این کشتی از جهات مختلف برای اسماعیلی حساس و حیثیتی بود، چرا که او می‌توانست انتقام یکی از دردناک‌‌‌ترین لحظات زندگی حرفه‌‌‌ای‌‌‌اش را بگیرد و همین اتفاق هم رخ داد.
  • تاریخ‏‏‌سازی ناتمام!

    دنیای‌اقتصاد: رقابت‌‌‌های تکواندوی المپیک پاریس از صبح دیروز با برگزاری مسابقات اوزان منفی ۴۹کیلوگرم بانوان و منفی ۵۸کیلوگرم آقایان آغاز شد. در این میان، مبینا نعمت‌‌‌زاده در آستانه تاریخ‌‌‌سازی و راهیابی به اولین فینال زنانه تاریخ ورزش ایران در المپیک بود که تنها در گام پایانی دچار تزلزل شد و شکست خورد. مبینای ۱۹ساله در مرحله نیمه‌‌‌نهایی با شکست مقابل حریف چینی از راهیابی به فینال بازماند.
  • ورزشگاه امام رضا برای استقلال؟

    دنیای اقتصاد: پس از اینکه شورای تامین استان تهران به دلیل بار ترافیکی ایجاد شده رسما ورزشگاه تختی را فاقد شرایط لازم برای میزبانی از استقلال و پرسپولیس دانست. در همین راستا باشگاه پرسپولیس اراک را به عنوان میزبان و استقلال هم مشهد را به عنوان میزبان به سازمان لیگ معرفی کردند. فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال در جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها اظهار کرد: «با توجه به محدودیت‌های موجود و مسائلی که رخ داده امکان تصمیم‌گیری برای ما سلب شده است. پیشنهاد دادیم بازی‌های استقلال در ورزشگاه امام رضا برگزار شود.» با این حال امیرحسین روشنک مسوول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در این خصوص گفت: «بازی در مشهد نیاز به اجازه شورای تامین دارد و هنوز چنین چیزی اعلام نشده است.»
  • خرید بعدی پرسپولیس نهایی شد

    دنیای اقتصاد: روز گذشته رضا درویش اعلام کرد پرسپولیس با سوچی روسیه و یحیی عطیه‌الله برای امضای قرارداد رسمی به توافق کامل رسیده و متن قرارداد برای آنها ارسال شده است.
  • طلای المپیک برای توماس مولر

    دنیای اقتصاد: در رقابت‌های پرش با اسب انفرادی المپیک که در پاریس برگزار شد، کریستین کوک با عملکردی درخشان و زمانی برابر با ۳۸.۳۴ ثانیه، مدال طلای این رشته را به دست آورد. نکته جالب توجه اما مالکیت مشترک اسب قهرمان یعنی چکرز، است. بخشی از مالکیت این اسب متعلق به توماس مولر اسطوره تیم فوتبال بایرن مونیخ، و همسرش لیزا است. این دو که علاقه زیادی به پرورش اسب دارند، در مزرعه خود چکرز را پرورش داده‌اند. کوک پس از کسب طلا گفت: «ما نباید فراموش کنیم مولر نقش مهمی در این موفقیت داشته، زیرا او دیگر مالک چکرز است. او و همسرش به من فرصت دادند تا سوارکاری این اسب را ادامه دهم و اطمینان حاصل کنم که روزی فروخته نخواهد شد.»
  • این آبروی ریخته شده!

    دنیای اقتصاد: اوضاع چمن ورزشگاه نقش جهان آنقدر دور از شان بود که حتی صدای مهدی تاج را هم درآورد و رییس اصفهانی فدراسیون فوتبال گفت: « ورزشگاه نقش‌جهان مایه آبروریزی شد.» جالب اینجاست خلاف ورزشگاه‌های پایتخت که سرخابی‌ها فقط بابت بازی کردن در آن اجاره پرداخت می‌کنند و هیچ دخل و تصرفی در آن ندارند، متولی اصلی نقش جهان، خود باشگاه سپاهان است و آنها از پایان لیگ در جریان بودند باید چمن استادیوم را ترمیم کنند چرا که بازی‌های حساسی در پیش است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر