شماره روزنامه ۶۱۰۸
|

  • قتل جذابیـت!

    دنياي اقتصاد: نبرد روز چهارشنبه پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته ششم لیگ برتر پتانسیل زیبا شدن را دارد. هر دو تیم از ستاره‌های موثری بهره می‌برند و در کنار این، سرمربیان سرخابی هم انگیزه‌هایی دارند که می‌تواند این بازی را زیبا کند؛ تیم گاریدو تازه روی فرم آمده و جواد نکونام هم می‌داند با پیروزی در دربی تهران، به شکلی معجزه‌آسا می‌تواند از برزخی که در آن گرفتار شده نجات پیدا کند. با این همه، برنامه‌ریزی این مسابقه طوری است که می‌تواند از جذابیت مسابقه بکاهد و این، مایه افسوس است.
  • کارتان شرم‌آور بود

    دنیای اقتصاد: جام جهانی فوتسال در ازبکستان به مرحله حذفی رسیده، اما سوژه اصلی رقابت‌ها، آخرین بازی مرحله گروهی ایران برابر فرانسه است. دیداری که در پایان نیمه نخست آن مشخص شد هیچ‌کدام از دو تیم علاقه‌ای برای پیروزی ندارند. رویکرد سرمربیان ایران و فرانسه برای اینکه پیروز نشوند و به سمت آسان‌تر جدول بروند، صدای همه را درآورد.
  • حیف از جوونیت!

    دنیای اقتصاد: دربی ایرانی‎‌‌‌های امارات، قطعا جذاب‌‌‌ترین بازی هفته در لیگ این کشور بود. نبرد شباب الاهلی و الوحده با برتری ۵بر۴ یاران سردار آزمون به پایان رسید. در دیداری که مهاجم تیم ملی کشورمان دبل کرد و یک پاس گل هم داد، هت‌تریک عمر خربین هم به کار الوحده نیامد تا این تیم شکست بخورد. این جدال نکات دیگری هم داشت؛ از پاس گل دقایق ابتدایی احمد نوراللهی که بار دیگر ارزش کار این هافبک مغضوب امیر قلعه‌نویی را به رخ کشید تا نخستین بازی سعید عزت‌اللهی در فصل جدید لیگ امارات. اما کماکان قصد داریم به مرد اول میدان بپردازیم که خیلی مورد تحسین و توجه قرار می‌گیرد.
  • گلزن استقلالی تمدید کرد

    دنیای اقتصاد: تیوی بیفوما، وینگر فرانسوی استقلال خوزستان که با قراردادی یک فصله برای لیگ بیست و چهارم به عضویت این تیم درآمد، در ۵ هفته سپری شده از لیگ برتر توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و دو گل و یک پاس گل ثبت کند؛ عملکردی که سرمربی استقلال خوزستان را ترغیب کرد که خواستار تمدید قرارداد باشگاه با این بازیکن شود و با درخواست میودراگ بوژوویچ قرارداد وینگر فرانسوی استقلال یک فصل دیگر تمدید شد. بازیکنی که در نخستین حضورش در لیگ ایران، به عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمد و توانست دروازه استقلال تهران را روی یک ضربه کاشته باز کند. در این بین مدیران استقلال خوزستان با تمدید قرارداد با این ستاره فرانسوی هم خیالشان از ادامه همکاری با این بازیکن در فصل آینده راحت است و هم در صورت داشتن مشتری در پایان فصل می‌توانند با فروش این بازیکن به درآمد هم برسند.
  • خارجی پرسپولیس برگشت

    دنیای اقتصاد: ایوب العملود، مدافع مراکشی پرسپولیس که از چند روز پیش تمرینات خود را زیرنظر کادر پزشکی دنبال می‌کرد، از روز گذشته به تمرینات گروهی اضافه شد و پا به پای بازیکنان، در تمام مراحل تمرین، حضوری فعال داشت. به این ترتیب این بازیکن امکان حضور در شهرآورد پایتخت را خواهد داشت و برای این بازی در اختیار کادرفنی پرسپولیس خواهد بود. آن طرف در اردوی استقلال هنوز وضعیت علیرضا کوشکی، گائل کاکوتا و گوستاوو بلانکو نامشخص است و برخی رسانه‌ها از حضور و بعضی دیگر از غیبت این بازیکنان خبر می‌دهند. اتفاقی که اگر رخ دهد، اصلا خبر خوبی برای جواد نکونام نخواهد بود. به خصوص غیبت بلانکو سبب می‌شود استقلال تنها آرمان رمضانی را به عنوان مهاجم نوک در اختیار داشته باشد.
  • تراشتگن مثل رونالدو شد؟

    دنیای اقتصاد: سنگربان آلمانی بارسلونا در جریان برتری ۵بریک مقابل ویارئال دچار یک آسیب‌دیدگی شدید شد و باشگاه هم روز گذشته یک بیانیه رسمی در مورد مصدومیت مارک آندره تراشتگن منتشر کرد. این بیانیه، بدترین حدسی را که در مورد مصدومیت کاپیتان و دروازه‌بان اصلی بارسا زده می‌شد، تایید کرده چون او دچار پارگی کامل تاندون کشکک زانوی پای راست شده است. این بازیکن روز گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت و باشگاه بارسلونا اعلام کرد که یک بیانیه دیگر راجع به او منتشر خواهد کرد. رسانه‌های نزدیک به باشگاه از دوری ۸ ماهه او از میادین خبر می‌دهند. این آسیب‌دیدگی (پارگی کامل تاندون کشکک زانو) همان مصدومیتی است که رونالدو نازاریو سال ۱۹۹۹ به آن دچار شد. نازاریو پس از این اتفاق، هرگز به آن بازیکن قبل از مصدومیت تبدیل نشد و باید دید که مارک آندره تراشتگن چگونه با این حادثه تلخ کنار خواهد آمد.
  • کی از کی بدتره؟

    دنیای اقتصاد: استقلال درون زمین نتایج خوبی کسب نمی‌کند، اما مشکل اصلی چیزی خارج از این مباحث است. انگار واگذاری به هلدینگ خلیج‌فارس یک معضل جدید به وجود آورده که نمی‌تواند بحران سوءمدیریت باشگاه را کنترل کند و البته جلوی سرمربی را هم بگیرد که در یک سال اخیر مدام مشغول انتقاد و گلایه در رسانه‌ها بوده است.
  • و پنالتی برای رئال!

    دنیای اقتصاد: هفته ششم لالیگا با برتری مدافع عنوان قهرمانی پیگیری شد. رئال مادرید درحالی که با یک گل از اسپانیول عقب بود، با نتیجه ۴بریک به پیروزی رسید که یکی از اتفاقات جالب بازی، اعلام دوباره پنالتی به سود رئال مادرید بود. اندریک جوان درحالی با سماجت خود یک خطا در محوطه جریمه گرفت که این پنجمین پنالتی آنها در شش هفته ابتدایی لیگ بود و باعث شد رئال مادرید به نخستین تیم لالیگا در قرن ۲۱ تبدیل شود که طی ۶ بازی ابتدایی لیگ صاحب ۵ ضربه پنالتی می‌شود! این در حالی است که رئال مادرید در طول فصل گذشته لالیگا، ۵ پنالتی به دست آورد که فقط ۲ ضربه را به گل تبدیل کرد. ضمن اینکه رئال در فصل جاری لالیگا صاحب ۵ ضربه پنالتی شده، اما ۱۹ تیم دیگر لالیگا روی هم رفته ۸ پنالتی به دست آورده‌اند. به این ترتیب ۳۸ درصد گل‌های کهکشانی‌ها در فصل جاری لالیگا از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. کیلیان امباپه هم پس از کریم بنزما در فصل ۲۲-۲۰۲۱، دومین بازیکن تاریخ رئال مادرید در لالیگا به حساب می‌آید که سه گل متوالی از روی نقطه پنالتی به ثمر می‌رساند. این آمار نشان می‌دهد ستاره فرانسوی هنوز درخشش خاصی نداشته و شاید با ادامه همین روند، انتقادات از وی بالا بگیرد.
  • چرا «آقا کریم» نباشد؟

    دنیای اقتصاد: طی چند روز گذشته شایعات زیادی در مورد احتمال بازگشت کریم باقری به مربیگری در لیگ برتر به گوش می‌رسید و حالا در آغاز هفته جدید، این زمزمه از هر زمان دیگری جدی‌تر شده است. آن‌طور که یک خبرگزاری معتبر نوشته، گویا مشکلات قبلی که منجر به منع باقری از کار در فوتبال ایران شده بود، در حال حل شدن است و به این ترتیب احتمال آن وجود دارد که آقا کریم بعد از یک سال و چند هفته غیبت در پرسپولیس، روی نیمکت قرمزها برگردد.
  • اعلام احکام بازی جنجالی ملوان

    دنیای اقتصاد: سایت رسمی فدراسیون فوتبال در خصوص گزارش سازمان لیگ فوتبال راجع به وقایع بازی دو تیم سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی در تاریخ ۱۳شهریور ماه از سری مسابقات هفته چهارم لیگ برتر فوتبال که منجر به فوت یک هوادار انزلی‌چی شده بود، نوشت: «داود رفعتی ناظر آن مسابقه با لحاظ ماده ۹۲ مقررات به مدت ۴ ماه محرومیت از هرگونه فعالیت در زمینه نظارت در فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال در داخل کشور محکوم شد که یک ماه آن به مدت یک‌سال تعلیق می‌گردد و باشگاه سپاهان اصفهان نیز به پرداخت مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جریمه نقدی و نیز الزام به خرید تعداد ۵ دستگاه شوک اکسترنال (AED) و تحویل آن به مرکز پزشکی ایفمارک جهت توزیع مابین پنج باشگاه ورزشی فعال در حوزه فوتبال در سطح کشور که فاقد چنین دستگاهی هستند (به تشخیص مرکز ایفمارک) محکوم شد.»
  • رونالدو به تختی می‌رود؟

    دنیای اقتصاد: صبح روز گذشته احمد دنیامالی، وزیر ورزش و جوانان با حضور در مجموعه ورزشی تختی از زمین فوتبال درحال بازسازی این ورزشگاه و دیگر بخش‌های این مجموعه بازدید کرد. از آنجا‌ که پیشرفت پروژه مورد رضایت آنها قرار گرفت، بنا بر این شد پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و چادرملوی یزد و همچنین دیدار استقلال ایران و النصر عربستان ناظران سازمان لیگ و AFC این ورزشگاه را مورد بررسی قرار دهند و در صورت تایید شرایط، این ورزشگاه میزبانی این دو بازی را برعهده خواهد گرفت. دنیامالی در حاشیه این بازدید یک قول عجیب داد که باید ببینیم چه زمانی عملی می‌شود. وزیر ورزش و جوانان گفت: برای احداث ورزشگاه جدید ۱۱۰ هزار نفری هم پیگیر هستیم. این یک مجموعه و کار خیلی بزرگی است و به زودی مصوبه آن را از دولت خواهیم گرفت تا در مجموعه شهر آفتاب و اراضی محدوده مرقد حضرت امام (ره) آن را به اجرا برسانیم.»
  • خانم مدیر ترسید و استعفا کرد

    دنیای اقتصاد: باشگاه آ‌اس رم با انتشار بیانیه‌ای از استعفای لینا سولوکو خبر داد. این اتفاق پس از اخراج دنیله ده‌روسی رخ داده است، اخراجی که با حکم سولوکو رسمی شد. به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، لینا سولوکو پس از استعفا کردن همراه با فرزندانش تحت محافظت ویژه پلیس قرار گرفته است. هواداران رم، لینا سولوکو را عامل اخراج اسطوره خودشان از باشگاه می‌دانند و مدیرعامل سابق رم به‌خاطر تصمیمی که گرفت، تهدید به مرگ شده است. این مدیر خانم دست راست خانواده فریدکین در رم بود و شنیده می‌شود پس از یک مشاجره سنگین با کاپیتان سابق و محبوب رم، او را از هدایت این تیم برکنار کرده است.
  • سایه یک مربی!

    دنیای اقتصاد: پرسپولیس در چهارمین مسابقه‌اش در لیگ برتر به دومین برد فصل خود دست پیدا کرد و شمار امتیازاتش را به عدد ۸ رساند. بعد از دو تساوی برابر ذوب‌آهن و تراکتور که دومی با چاشنی خوش‌شانسی به دست آمد، سرخ‌پوشان حالا دو پیروزی پیاپی دو گله برابر فولاد و آلومینیوم به دست آورده‌اند تا کم‌کم خوش‌بینی‌ها به کادرفنی جدید این تیم افزایش پیدا کند.
  • غذای خوشمزه در ظرف زشت!

    دنیای اقتصاد: استقلال بازهم در لیگ برتر ناکام ماند تا جواد نکونام از نزدیک شعار حیاکن، رها کن بشنود. حتی اگر تمام لیدرهای تیم هم برای کنترل جو سکوها تلاش کنند، حریف غالب طرفدارانی نمی‌شوند که از سبک بازی و نتایج تیمشان به ستوه آمده‌اند. فارغ از نتیجه، دیدار نساجی و استقلال از بازی‌های جذابی بود که آرزو می‌کردیم ‌ای کاش در جایی به جز ایران برگزار شود چون المان‌های فنی‌اش زیبا بود اما کمبود امکانات و حواشی، مزه آن را تلخ کرد.
  • نبردی برای صدرنشینی

    دنیای اقتصاد: تیم ملی فوتسال ایران که در دومین بازی خود در بازی گروهی جام جهانی ازبکستان با نتیجه ۹بر۴ گواتمالا را شکست داد، در آخرین بازی مرحله گروهی از ساعت ۱۸:۳۰ امروز به مصاف فرانسه می‌رود. تیمی که مثل ایران در دو مسابقه قبلی پیروز شده و این نبرد به نوعی مسابقه‌ای برای تعیین صدرنشین گروه F است. وحید شمسایی که بابت دریافت ۴ گل از حریف نه‌چندان مطرح بازی قبل به‌شدت از دست شاگردانش عصبانی بود، درحالی امروز تیمش را به زمین می‌فرستد که دو بازیکن اصلی‌اش را هم در اختیار ندارد. حسین طیبی و محمدرضا سنگ سفیدی که دو بازیکن کلیدی تیم ملی هستند، با دریافت کارت زرد در بازی با گواتمالا از حضور در دیدار برابر فرانسه محروم شدند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر