شماره روزنامه ۶۰۴۸
|

  • رفیق یعنی همین!

    دنیای اقتصاد: رسیدن آرژانتین به نیمه‌نهایی کوپا آمه‌ریکا اتفاقی دور از انتظار نبود. غافلگیرکننده، نمایش آنها برابر اکوادور بود که قهرمان جهان را تا لبه پرتگاه برد؛ اما به جام برگرداند. نکته اینکه این بار مسی نه تنها کشورش را نجات نداد که حتی عامل اصلی خطرناک شدن اوضاع بود.
  • عامل فخرفروشی

    دنیای‌اقتصاد: تا پیش از آغاز بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی یورو۲۰۲۴، سوپرلیگ عربستان ۷نماینده داشت که نامدارترین چهره آن را هم می‌شناسید. البته سعودی‌ها دلخوش به این مقدار نیستند و همچنان قصد دارند ستاره‌های مهم‌تری را به کشورشان بکشانند.
  • حیف اینترنت!

    دنیای‌اقتصاد: حدود یک هفته بعد از فسخ یک‌طرفه قرارداد با پرسپولیس از سوی علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس یک فیلم ۱۵دقیقه‌ای از خودش به انتشار رساند که در آن مشغول دفاع از تصمیمش بود و به انتقادات پاسخ می‌داد. با این حال رصد و بررسی واکنش‌ها نشان می‌دهد ویدئوی بیرو کمترین تاثیر مثبت را در ترمیم وجهه او داشته و بلکه برعکس، حسابی به انتقادات دامن زده است.
  • ترکیب نیمه‌نهایی کامل می‌شود

    دنیای‌اقتصاد: شب گذشته چهره دو تیم نخست مرحله نیمه نهایی یورو۲۰۲۴ مشخص شد و امشب نوبت به دو کشور دیگر می‌رسد تا ترکیب ۴تیم برتر این رقابت‌ها کامل شود. ابتدا از ساعت ۱۹:۳۰ انگلیس که با وجود صعود به یک‌چهارم نهایی نمایش‌ پرانتقادی را در تورنمنت به نمایش گذاشته، برابر سوئیس قرار می‌گیرد. تنها تیم رقابت‌ها (تا پیش از بازی‌های دیشب) که به آلمان میزبان نباخته بود و در مرحله قبلی هم از سد مدافع عنوان قهرمانی یعنی ایتالیا گذشت تا مشخص باشد سه شیرها به هیچ عنوان کار راحتی ندارند. برنده این مسابقه، حریف تیم پیروز بازی ساعت ۲۲:۳۰ می‌شود. جایی که هلند و ترکیه احتمالا یکی از جذاب‌ترین بازی‌های جام را برگزار می‌کنند. لاله‌های نارنجی به جز در جریان شکست ۳ بر دو برابر اتریش، تیم منسجمی نشان داده‌اند و ترکیه هم به شیوه همیشگی با ارائه یک فوتبال پرشور، در مرحله قبل همان تیمی را حذف کرد که تنها شکست شاگردان رونالدو کومان در طول تورنمنت را رقم زده است. البته ترکیه‌ای‌ها مریح دمیرال زننده دو گل بازی قبلی‌شان را در اختیار ندارند؛ آن‌هم به دلیل شادی گل جنجالی‌اش.
  • آخرین اخبار از پرسپولیس

    تسنیم: پرسپولیسی‌ها که تا این لحظه نقل و انتقالات فقط موفق به تمدید قرارداد مرتضی پورعلی‌گنجی و وحید امیری شده‌اند، علاوه بر توافق با چند بازیکن دیگر از جمله سروش رفیعی، عیسی آل‌کثیر و علی نعمتی، به دنبال جذب چند بازیکن سرشناس هستند و مذاکرات جدی با این بازیکنان انجام داده‌اند. علی علیپور، محمدرضا آزادی، مهدی لیموچی و محمدرضا اخباری چهار بازیکنی هستند که مذاکرات با آنها در مراحل نهایی قرار دارد و پرسپولیسی‌ها امیدوارند حداقل دو بازیکن از بین این چهار نفر را در اوایل هفته آینده رونمایی کنند. مذاکره پرسپولیس با علی‌ علیپور به‌دلیل اختلاف مالی فعلا‌ متوقف شده و قرار است در یکی، دو روز آینده سرنوشت نهایی این انتقال مشخص شود. ظاهرا باشگاه پرسپولیس معتقد است رقم قرارداد علیپور باید کمتر از قرارداد ملی‌پوشان این تیم باشد و با ارائه پیشنهاد خود، در انتظار پاسخ نهایی این بازیکن است.
  • مورد عجیب قائدی

    دنیای‌اقتصاد: مهدی قائدی یکی از بازیکنانی است که وضعیت او برای فصل آینده همچنان مبهم است. با وجود اینکه استقلالی‌ها به‌شدت پیگیر جذب او هستند، ولی به نظر می‌رسد از نظر مالی استطاعت انجام این انتقال را ندارند، گویا خود این وینگر ایرانی هم نمی‌داند فصل بعد در کدام تیم بازی می‌کند. باشگاه شباب الاهلی که مالک اصلی این بازیکن محسوب می‌شود، تمایل چندانی به حفظ وی ندارد و درحالی راهی اردوی اتریش شده که قائدی در آن غایب است. ضمن اینکه در روزهای گذشته، تست‌های پزشکی پیش فصل از بازیکنان اتحاد کلبا، تیم فصل قبل این ملی پوش تکنیکی تیم ملی به عمل آمد و نخستین جلسه تمرینی نیز با حضور سرمربی جدید و ۲۳بازیکن برگزار شد. طبیعی بود که قائدی در این تست‌گیری و اولین تمرین حضور نداشته باشد؛ چراکه قرارداد او با ببرها به پایان رسیده است و باید دید که شباب الاهلی چه تصمیمی برای این بازیکن خواهد گرفت.
  • مثل قطر و امارات هزینه کنید

    دنیای‌اقتصاد: مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال درباره انتظاری که از تیم ملی فوتبال کشورمان می‌رود و همچنین امکانات سخت افزاری فوتبال ایران گفت: «فوتبال ایران در جایگاه بیستم جهان قرار دارد و این قابلیت را داریم که در رتبه بهتری باشیم. انتظار متقابل ما این است؛ همان‌طور که می‌بینیم، کشورهای منطقه به‌صورت گسترده هزینه می‌کنند و دولت قطر است که چنین اتفاقاتی در این کشور رقم می‌زند؛ نه فدراسیون. قطر پنج سال میزبانی مسابقات نوجوانان جهان را گرفته است و عربستان و امارات نیز هزینه می‌کنند. اینها انتظارات متقابل است. الان ما به فکر ورزشگاه برای استقلال و پرسپولیس هستیم؛ درحالی‌که این دو باشگاه وظیفه دارند دو استادیوم به ما معرفی کنند و وظیفه ما نیست که برای آنها ورزشگاه درست کنیم.»
  • دو ماموریت سخت!

    دنیای اقتصاد: در شرایطی که حدود یک هفته از اعلام نام خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس می‌گذرد، مرد اسپانیایی هنوز وارد ایران نشده و طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی هم در مورد او منتشر شده بود. مطابق قانون همه بازیکنان و مربیان خارجی که به فوتبال ایران می‌آیند باید تایید شورای برون‌مرزی وزارت ورزش را دریافت کنند. این شورا در گام اول مجوز لازم را برای گاریدو صادر نکرد، اما ظهر چهارشنبه خبر رسید موانع برطرف شده و مربی اسپانیایی مشکلی برای حضور در ایران ندارد؛ هرچند زمزمه‌های منفی همچنان وجود دارد و تا زمانی که او وارد ایران نشود نمی‌توان به‌طور قطع در مورد حل مشکلاتش حرف زد.
  • یورو جذاب‌تر از دلار!

    دنياي اقتصاد: حالا که یورو ۲۰۲۴ به یک‌چهارم نهایی رسیده، می‌توان جذابیت بیشتری را در این تورنمنت جست‌وجو کرد. هرچند تا همین مرحله هم بازی‌های جذابی شاهد بودیم، به خصوص در شب‌های اخیر. تا اینجا که بازی‌های یورو انجام شده و کوپا آمه‌ریکای ۲۰۲۴ هم به پایان دور گروهی رسیده، باید ادعا کنیم این رقابت‌های اروپایی جذاب‌تر از تورنمنتی است که همزمان در آمریکا برگزار می‌شود؛ مگر اینکه در ادامه درخشش مدعیان کوپا قاعده را برهم بزند.
  • پسرفت اتفاق خوبی نیست

    دنیای‌اقتصاد: هر روز لوث‌تر می‌شود که تنها یادآوری می‌کنیم نه درجا زدن که پسرفت را سرلوحه کار قرار داده‌ایم. در شرایطی که تابستان فصل آماده‌سازی و انجام بازی‌های دوستانه است، هنوز معلوم نیست لیگ ایران در این فصل امکان برگزاری دارد یا نه و این از موهبات برنامه‌ریزی دقیق آقایان است. روز گذشته خبر رسید به‌دلیل اینکه هنوز برخی از استادیوم‌های ایران موفق نشده‌اند الزامات AFC را پاس کنند و البته شهریورماه هم تیم ملی دو بازی در راه مقدماتی جام جهانی دارد، این احتمال وجود دارد شروع فصل جدید لیگ برتر به انتهای شهریور یا حتی اوایل مهرماه موکول شود و خبری از انجام سوپرجام هم نباشد.
  • فقط ۳۲ روز مانده!

    بعد از فصل بیست‌وسوم لیگ برتر فوتبال، ژوزه مورایس به باشگاه سپاهان تمایل خود برای جدایی را اعلام کرد. این در حالی است که سرمربی پرتغالی یک فصل دیگر تحت قرارداد طلایی‌پوشان است.
  • ۴۰ میلیارد بدهید، برمی‌گردم

    دنیای‌اقتصاد: پس از فسخ یک طرفه قرارداد از سوی علیرضا بیرانوند با باشگاه پرسپولیس، صحبت‌هایی مطرح شد که نشان می‌داد دو طرف تمایل دارند به دور از درگیری‌های حقوقی به همکاری خود ادامه دهند؛ اما پیشنهاد بالای بیرو مذاکرات را به بن‌بست کشاند. ایسنا نوشت این گلر ملی‌پوش به باشگاه پرسپولیس گفته در قبال قراردادی ۴۰میلیارد تومانی حاضر به بازگشت است؛ اما پرسپولیسی‌ها در پاسخ گفته‌اند او تنها در صورتی می‌تواند برگردد که دقیقا براساس همان قرارداد قبلی‌اش دوباره عقد قرارداد کند. بیرانوند پارسال وقتی قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد، برای بازگشت قراردادی دوساله به امضا رساند که بر اساس آن برای امسال (فصل دوم قرارداد) ۲۰درصد به پایه قرارداد پارسالش اضافه می‌شد. این یعنی قرارداد ۱۵میلیارد و ۹۰۰میلیونی او به حدود ۱۹میلیارد تومان در این فصل می‌رسید و باشگاه پرسپولیس برای بازگشت بیرانوند راضی به عقد قراردادی به این ارزش است.
  • یک پرسپولیسی در استقلال!

    دنیای‌اقتصاد: روز گذشته رسانه‌ها از تکمیل اعضای هیات‌مدیره استقلال خبر دادند که قرار است احمد شهریاری به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره ۵نفره آبی‌ها انتخاب شود. نکته عجیب این ترکیب، حضور مصطفی کارخانه مربی باسابقه والیبال است که بدون هیچ‌گونه تجربه مدیریت در فوتبال قرار است عضوی از هیات‌مدیره یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های فوتبال ایران باشد. خود او که اکنون رئیس کمیته فنی فدراسیون والیبال هم هست، روز گذشته در گفت‌وگو با چند خبرگزاری تایید کرد برای چنین سمتی از سوی مدیران هلدینگ خلیج‌فارس با او تماس گرفته شده و ضمنا در جوانی و پیش از اینکه وارد والیبال شود، فعالیت فوتبالی داشته است. خیلی هم عالی؛ فقط از آنجا که هواداران سرخابی به‌شدت نسبت به سابقه کسانی که به این دو باشگاه می‌آیند حساس هستند، احتمالا کارخانه باید صحبت‌های چند سال قبلش را که صراحتا اعتراف کرده بود پرسپولیسی است، تکذیب کند وگرنه نیامده دچار حاشیه می‌شود!
  • برزیل از VAR شانس آورد

    دنیای‌اقتصاد: بامداد روز گذشته در آخرین بازی مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکا تیم‌های ملی برزیل و کلمبیا به مصاف یکدیگر رفتند و بازی یک-یک مساوی شد. البته در این بازی کلمبیا یک گل دیگر نیز زد که به‌دلیل آفساید مردود اعلام شد، اما در واقع گل کلمبیا سالم بود. در دقیقه۲۳ بازی و زمانی که برزیل با یک گل پیش بود، داوینسون سانچز توانست دروازه آلیسون را باز کند؛ اما این گل آفساید اعلام شد؛ ولی عجیب اینجا بود که در تصاویر VAR، خط‌‌کشی آفساید اشتباه به نظر می‌رسید! در واقع گل کلمبیا به خاطر بازیکنی آفساید اعلام شد (جان کوردوبا) که هیچ تاثیری روی گل نداشت و سانچز که زننده گل بود، چند قدم عقب‌تر از آخرین مدافع برزیل قرار داشت و گل او باید درست اعلام می‌شد. اگر سلسائو با این خوش‌شانسی مواجه نمی‌شد، احتمال داشت بازی را ببازد و در آن صورت باید خیلی زود به خانه بازمی‌گشت.
  • مربی میلان به عربستان می‌رود

    دنیای‌اقتصاد: به گزارش فابریتزیو رومانو که با تایید چند رسانه سعودی همراه بوده است، استفانو پیولی پس از انجام توافقات مربوطه، به زودی قراردادی ۳ساله با الاتحاد امضا می‌کند و سرمربی بازیکنانی مثل بنزما و کانته خواهد شد. این باشگاه عربستانی بعد از دست دادن قهرمانی فصل گذشته لیگ و حذف از لیگ قهرمانان آسیا، تصمیم گرفته دیگر با مارسلو گایاردو ادامه ندهد و معتقد است پیولی گزینه مناسبی برای پروژه جدیدش به حساب می‌آید. سرمربی ۵۸ساله فصل قبل میلان که سه فصل قبل با روسونری فاتح اسکودتو شد، سابقه هدایت تیم‌هایی مثل اینتر، فیورنتینا و لاتزیو را هم در کارنامه دارد و الاتحاد اولین تجربه او در خارج از ایتالیا خواهد بود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر