خوش‌مصرفان برق با این روش جایزه بگیرند+ جزئیات

هفته منتهی به ۱۵ تیرماه وضعیت گرمای هوا روبه‌افزایش نهاد و همین امر بر بیشترشدن میزان مصرف برق اثر گذاشت و مصرف را بالاتر برد.

خبر مرتبط
میزان مصرف برق در هفته آتی از ۷۵ هزار مگاوات عبور می‌کند

مدیرعامل توانیر گفت: میزان تقاضای مصرف برق در هفته آتی از ۷۵ هزار مگاوات عبور خواهد کرد.

روند مصرف برق کشور روز گذشته (پنجشنبه چهاردهم تیرماه) که روز نیمه‌تعطیلی بود به ۷۱ هزار و ۷۱۱ مگاوات رسید که ۲۱۱ مگاوات از مصرف پیش‌بینی‌شده بیشتر بود.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که هفته جدید هم با افزایش قابل‌ملاحظه دمای هوا آغاز خواهد شد. مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفته میزان مصرف برق هفته آینده به ۷۵ هزار مگاوات خواهد رسید.

این میزان مصرفی بسیار بیشتر از رکوردهایی است که تابستان سال گذشته در برق اتفاق افتاد. وزارت نیرو و شرکت توانیر با پیش‌بینی افزایش مصرف در تابستان امسال برنامه‌های مختلفی را آن تدارک دید. این برنامه‌ها که در قالب ۱۸۰ برنامه عملیاتی تدارک‌دیده‌شده است هم در بخش توسعه ظرفیت نیروگاهی و هم توسعه خطوط و پست‌های انتقال است. همچنین در بخش فرهنگ‌سازی برای نهادینه‌سازی مصرف بهینه برق برنامه ویژه‌ای اندیشیده شده است.

پویش باانرژی راهکاری برای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف

امسال شرکت توانیر تصمیم گرفت برای تشویق بیشتر مردم به بهینه مصرف‌کردن برق با راه‌اندازی پویشی به نام باانرژی فرهنگ مصرف درست را در بین مشترکان صنعت برق نهادینه‌سازی کرده و از طرف دیگر برای این تشویق جوایز و پاداش‌هایی در نظر گرفت.

برای برخورداری از این جوایز نیز اعلام کرد که مشترکان اگر ۱۵ درصد در مصرف خود صرفه‌جویی کنند مشمول هزاران جایزه و پاداش خواهند شد.

برای این امر مشترکان صنعت برق می‌توانند با نصب پویش باانرژی در آدرس https://ba-energy.ir/ و عمل به دستورهای آن مشمول جوایز شوند.

باانرژی پویشـی سراسـری اسـت که باهدف بهینه‌سازی مصرف برق طراحی شده و جوایز ارزنده‌ای برای مشترکانی که مصرف برق خود را کاهش بدهند، در نظر گرفته است. .

در این پویش سه بخش شبیه‌سازی مصرف، تعرفه مصرف و مدیریت مصرف برق قرار دارد که مشترکان پس از ورود به آن می‌توانند با مراجعه به هریک از این بخش‌ها اطلاعاتی در باره میزان مصرف خود داشته باشند.

علاوه‌برآن قرعه‌کشی‌های ماهانه دارد که شامل ۳۰۰ دستگاه خودرو داخلی، هزار و ۵۰۰ جایزه یک میلیاردریالی، پانزده هزار جایزه یک‌صد میلیون‌ریالی کمک‌هزینه خرید کالا، ۱۵۰ هزار جایزه ده میلیون‌ریالی کمک‌هزینه خرید کالا و میلیون‌ها بسته هدیه اینترنت است.

مشترکان صنعت برق باتوجه‌به ورود موج جدید گرما می‌توانند باصرفه جویی بیشتر از پاداش‌های سال قبل به همراه این جوایز بهره‌مند شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.