به شما اعتماد کنیم؟

قطعا عملکرد نکونام در استقلال با نقاط تاریک زیادی همراه بود که ما هم بارها در نقد آن مطلب نوشتیم، اما این بسیار ساده‌انگارانه است که تصور کنیم کل کاستی‌های آن مجموعه فقط به کادرفنی مربوط می‌شد و مدیران هیچ نقشی در این داستان نداشتند. آیا واقعا سطح و کیفیت عملکرد مدیران استقلال در این مدت رضایت‌بخش بوده است؟

هم‌اکنون باشگاه با شرایط عجیبی دست به گریبان است. در حالی از فرشید سمیعی به عنوان مدیرعامل استقلال نام برده می‌شود که همه می‌دانند تصمیم‌گیرنده اصلی، احمد شهریاری است؛ مردی که به عنوان نماینده مالک در تیم فعالیت می‌کند. حتی مذاکره با بختیاری‌زاده هم در هولدینگ خلیج‌فارس انجام شد که به وضوح نشان می‌دهد قدرت اصلی در استقلال دست چه کسی است. دیگر بگذریم از اینکه سهراب قبلا در تیم منحل‌شده صباباتری با شهریاری همکاری کرده و این آشنایی به همان زمان برمی‌گردد. حالا در چنین شرایطی، منصفانه قضاوت کنید و بگویید آیا شهریاری و همکارانش افراد مناسبی برای انتخاب سرمربی جدید استقلال هستند؟ کارنامه آنها در این چند ماه چه می‌گوید؟

جالب است که در بازگشت کاروان استقلال از قطر، شهریاری در پاسخ به خبرنگاران، عملکردش در این باشگاه را مطلوب توصیف کرد و مطالبی به زبان آورد که قشنگ عیار مدیریتی او را آشکار می‌کند. ابتدای فصل بحران بزرگ استقلال مربوط به جذب دو بازیکن بوسنیایی بود که سرانجام هم با تحمیل غرامت به باشگاه، بدون یک دقیقه بازی از این تیم جدا شدند؛ حالا شهریاری می‌گوید این دو بازیکن را به صلاحدید خودش خریده و جواد نکونام را در جریان نگذاشته است! از سوی دیگر او شکست استقلال در دربی را که به خاطرش یک هوادار فوت کرده، از سر اتفاقات می‌خواند که دیدگاهی کاملا غیرفنی است. در چنین شرایطی آیا می‌توان به سرمربی انتخاب شده از سوی او امید بست؟ فراموش نکنیم در همین فیفادی قبلی و زمانی که بحث برکناری نکونام جدی بود، شهریاری و همکارانش با یک مربی بلغارستانی به توافق رسیدند؛ کسی که وقتی رزومه او منتشر شد، هواداران استقلال یکصدا گفتند همین نکونام خوب است! در چنین وضعی، گزینه بعدی چه کیفیتی می‌تواند داشته باشد؟