سلام دوباره ستاره به بازیگری

دنیل دی لوئیس از پرافتخارترین بازیگران تمام ادوار سینماست که در کارنامه‌اش آمار خیره‌کننده ۱۳۹جایزه سینمایی و ۶۷نامزدی جوایز از رویدادهای سینمایی به چشم‌ می‌خورد و تنها بازیگری است که موفق به کسب سه جایزه اسکار نقش اصلی شده است. او که اکنون ۶۷ساله است، در سال ۱۹۷۱با فیلم «یکشنبه؛ یکشنبه لعنتی» ساخته جان شلزینجر وارد دنیای بازیگری شد و در سال ۱۹۹۰ برای ایفای نقش در فیلم «پای چپ من» ساخته جیم شریدان اولین اسکار خود در بخش بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را کسب کرد و در سال ۲۰۰۸ برای فیلم «خون به پا خواهد شد» ساخته پل توماس اندرسن دوباره اسکار گرفت. او در سال ۲۰۱۳ نیز برای سومین ‌بار به خاطر بازی درخشانش در فیلم «لینکلن» ساخته استیون اسپیلبرگ این جایزه مهم را دریافت کرد. او همچنین دو بار برای فیلم‌های «دارودسته نیویورکی‌ها» ساخته مارتین اسکورسیزی و «به نام پدر» از جیم شریدان نامزد کسب اسکار شد. با این حال از دی‌لوئیس به عنوان بازیگری گزیده‌کار در صنعت فیلم‌سازی یاد می شود؛ به طوری که با این همه افتخار در دو دهه اخیر تنها در پنج فیلم بازی کرده است. او از سبک متد اکتینگ در بازیگری پیروی می‌کند و به تحقیق درباره نقش‌هایش مشهور است و معمولا در طول دوره فیلم‌برداری به طور کامل در نقش خود باقی می‌ماند.

این بازیگر هفت سال پیش در اوج شهرت اعلام کرد دیگر کار نمی‌کند و در بیانیه‌ای از طرفدارانش و کسانی که با آنها همکاری داشت تشکر کرد و گفت این یک تصمیم خصوصی است و درباره‌اش صحبت نخواهد کرد. حالا بعد از چند سال قرار است در حالی به دنیای بازیگری برگردد و در فیلمی که به‌عنوان اولین فیلم پسرش کلید خواهد خورد،  دی لوئیس علاوه بر بازیگری به عنوان فیلم‌نامه‌نویس هم در این کار حضور خواهد داشت. این فیلم با مشارکت «فوکس فیچرز» و «پلن بی» ساخته می‌شود و به بررسی پیوندهای خانوادگی به‌ویژه پیوندهای پدر، پسر و برادر می‌پردازد.

شان بین، سامانتا مورتون، ساموئل باتملی و صفیا اوکلی-گرین دیگر بازیگران این فیلم هستند.  پیتر کوجاوسکی، رئیس بخش فوکوس فیچرز، در بیانیه‌ای گفته است: «نمی‌توانیم بیشتر از این هیجان‌زده باشیم که با یک هنرمند درخشان در اولین فیلم ساخته رونان دی‌لوئیس همکاری می‌کنیم. آنها یک فیلم‌نامه واقعا استثنایی نوشته‌اند و ما مشتاقانه منتظریم دیدگاه مشترک آنها را به مخاطبان ارائه کنیم.»