تاثیر سن مسافر در قیمت بیمه مسافرتی ترکیه

رپرتاژ آگهی: برای  سفر به کشور‌های اتحادیه اروپا برخورداری از بیمه مسافرتی اجباری است و بدون آن اجازه ورود به کشور‌های حوزه شینگن را نخواهید داشت. اما خرید بیمه مسافرتی ترکیه الزامی نیست، ولی از آنجایی که حادثه خبر نمی‌کند، برخورداری از این بیمه‌نامه می‌تواند هزینه حوادث سفر را به طور چشم‌گیری کاهش دهد. 

نحوه محاسبه بیمه سفر

هزینه بیمه مسافرتی به ۳ عامل بستگی دارد:
سن مسافر: هرچه سن مسافر بیشتر باشد،‌ هزینه‌ی بیشتری برای بیمه مسافرتی خود باید تامین کند. هرکدام از بازه‌های سنی، هزینه‌های مختلفی را پرداخت می‌کنند و برخی از شرکت‌های بیمه به افراد بالای ۸۰ یا ۸۵ سال، بیمه مسافرتی ارائه نمی‌دهند.

مدت سفر: عامل دیگر با توجه به مدت زمان سفرتان تعیین می‌شود و هر چه زمان سفرتان بیشتر باشد، هزینه‌ی بیمه بیشتر می‌شود.

مقصد سفر: و در آخر منطقه جغرافیایی مورد نظر شما، هزینه‌ی نهایی بیمه مسافرتی‌تان را رقم می‌زند. برای مثال آمریکا و کانادا گران‌ترین نرخ بیمه مسافرتی را دارند.

البته نکته مهم درباره همه بیمه‌ها از جمله بیمه‌های مسافرتی این است که شرکت‌های بیمه‌گذار براساس چند فاکتور مختلف ممکن است خدمات متفاوتی به مسافر بدهند که هر کدام از این خدمات هم سقف و محدوده خدمات متفاوتی دارد. بر همین اساس، قیمت هر بیمه مسافرتی هم با دیگری متفاوت است.

بیمه مسافرتی ترکیه طرح‌های مختلفی دارد؛ به‌عنوان مثال طرح اقتصادی با پوشش کرونا، طرح ۵۰.۰۰۰ یورو، طرح ۱۰.۰۰۰ یورو انفرادی با پوشش کرونا و... هرکدام از این طرح‌ها، سقف و سطح پوشش متفاوتی دارند و هر طرح با طرح دیگر، متفاوت است. به‌عنوان مثال موارد زیر بخشی از پوشش‌های بیمه «طرح اقتصادی» است:

پرداخت هزینه معالجات پزشکی، انتقال به نزدیک‌ترین مرکز درمانی بر اثر حادثه یا بیماری، کمک‌رسانی در صورت سرقت یا گم‌شدن مدارک مسافرتی و … . 

انواع بیمه مسافرتی

انواع بیمه مسافرتی

انواع بیمه مسافرتی شامل بیمه‌های خارج از کشور و بیمه‌های داخلی می‌شوند.

بیمه مسافرتی داخلی همان بیمه مسافرتی حوادث انفرادی است که برای مسافران ایرانی یا توریست‌هایی که قصد سفر به ایران را دارند صادر می‌شود. پوشش بیمه مسافرتی داخلی شامل غرامت فوت، نقص عضو، از کار افتادگی، هزینه‌های پزشکی و بستری ناشی از حاثه و غیره می‌شود. 

بیمه مسافرتی خارجی از کشور برای سفر به مقاصد خارج از ایران صادر می‌شود که شامل دو منطقه اصلی کشورهای عضو شینگن و غیر شینگن است. بیمه مسافرتی شینگن برای سفر به مناطق عضو شینگن ارائه می‌شود که 26 کشور اروپایی هستند. 

بیمه مسافرتی دانشجویی یکی دیگر از انواع بیمه مسافرتی است که برای مقاصد خارجی صادر می‌شود. اعتبار بیمه سفر دانشجویی نیز از 90 روز تا یک ساله قابل تهیه است و خدمات قابل توجهی را مانند خسارت هزینه‌های پزشکی، مفقود شدن مدارک، هزینه‌های ناشی از تاخیر در پرواز و... پوشش می‌دهد.

نحوه محاسبه بیمه سفر

موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی ترکیه

  1. پرداخت هزینه بستری و معالجات پزشکی: هزینه بستری در بیمارستان، جراحی، معاینات پزشکی،‌هزینه دارو‌های تجویز شده توسط پزشک

  2. گم شدن مدارک شناسایی

  3. بازگرداندن جسد بیمه‌گذار

  4. تاخیر یا گم شدن بار

  5. تاخیر در حرکت: اگر وسیله حمل و نقل، برای حرکت 6 ساعت تاخیر داشته باشد، شرکت بیمه تا سقف مندرج در بیمه‌نامه هزینه حمل و نقل، هزینه اقامت در هتل، هزینه خوراک، هزینه ارسال دارو را به مسافر پرداخت خواهد کرد.

  6. انتقال اضطراری اعضای خانواده بیمه‌گذار

  7. پرداخت هزینه‌های غیرمنتظره

موارد خارج از تعهد بیمه مسافرتی ترکیه 

مواردی که خارج از پوشش‌های بیمه مسافرت ترکیه هستند عبارت‌اند از:

  1. موارد مربوط به شرکت در مسابقات ورزشی

  2. خسارت‌های مربوط به بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتشفشان و…

  3. سقط جنین اختیاری

  4. خسارت‌های ناشی از بیماری روانی

  5. خسارت به دلیل مصرف الکل و مواد مخدر

  6. هزینه درمانی بیماری‌هایی که پیش از سفر به وجود آمده‌اند

بیمه سامان،‌ بیمه ملت، بیمه تعاون، بیمه پاسارگاد و بیمه البرز از بیمه‌های معروف مسافرتی ترکیه‌اند.
در صورتی که سفر شما به هر دلیلی لغو شود، هزینه بیمه مسافرتی به‌طور کامل به شما برمی‌گردد؛ اما ممکن است تحت شرایطی، این هزینه با کسر جریمه پرداخت شود. بنابراین لازم است که نکات مربوط به استرداد را در بیمه‌نامه خود با دقت مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری

همانطور که پیش از سفر حواستان به جمع کردن تمامی وسایل و برداشتن وسایل مورد نیاز و ضروری‌تان است، هتل‌تان را از پیش رزرو می‌کنید، اماکن دیدنی مورد نظرتان را بررسی می‌کنید تا سفر خوبی داشته باشید و اتفاقات ناگوار باعث خراب شدن سفرتان نشود، باید به خرید بیمه مسافرتی نیز دقت داشته باشید. حتی اگر قصد سفر به ترکیه را دارید می‌توانید درباره‌ی بیمه مسافرتی ترکیه کمی مطالعه کنید و برای خرید آن اقدام کنید.

این تصمیم باعث بیشتر شدن هزینه‌ی اولیه سفرتان می‌شود اما مزایای بسیار زیادی دارد و باعث از بین رفتن بسیاری از هزینه‌های احتمالی می‌شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.