رویداد رونمایی از نسخه جدید وب سایت و اپلیکیشن تترلند

تترلند بستر مناسب خرید و فروش تتر

در این رویداد، شقایق محمدی، طراح محصول تترلند با اشاره به فعالیت های اثربخش این مجموعه گفت: از گذشته تا به امروز تترلند همیشه بستر مناسبی برای خرید و فروش تتر بوده و است. طی زمان، تترلند به خواسته ها و نیازهای کاربران خود گوش داده و گسترده تر شده و روز به روز به فیچرها و قابلیت های آن اضافه شده است که این نیاز برای ما ایجاد شد تا سفرنامه کاربر و کاربردپذیری محصول را بهبود و ارتقا دهیم.

شقایق محمدی، ادامه داد: در بهار سال ۱۴۰۱ تحقیقات ما شروع شد. همزمان با برنامه ریزی، تحقیقات درباره کاربران را آغاز کردیم و تمام داده ها را استخراج و دسته بندی کردیم. نیازها و خواسته های کاربران به صورت کامل بررسی شد. بعد از ارائه راه حل نهایی، اینترفیس جدید پیاده سازی و پروژه به تیم توسعه دهندگان تحویل داده شد. ما در تیم محصول، به ارتقا و بهبود متعهد هستیم و همیشه در تلاشیم تا بهترین تجربه کاربری را ارائه دهیم.

وی افزود: برای بررسی محصول نیاز به تحقیقات میدانی داشتیم. برای انجام این کار تست Usability (کاربردپذیری) و مصاحبه انجام دادیم و با دسته بندی و تحلیل دیتاهای مجموعه خود، با بررسی گزارشات امور کاربران، به بهترین راه حل ها رسیدیم. نکته جالب درباره محصول جدید ما این است که قابل گسترش است و با اضافه شدن فیچرها و قابلیت ها، محصول پیچیده نمی شود و کاربر مسیر مناسب را طی می کند.

قابلیت های جدید محصول

قابلیت های جدید محصول

محمدی همچنین درباره قابلیت های جدید محصول گفت: تجربه خوب یک کاربر، همیشه هدف بزرگ طراحان یک محصول است. امروز زمان ارزش زیادی دارد. ما در تترلند برای ثانیه به ثانیه زمان کاربران ارزش قائلیم و این باعث شده تا توان خود را در بهبود سرعت لودینگ محصول به کار بگیریم و حالا کاربران شاهد این خواهند بود که سایت با سرعت سه برابر قبل، آپلود خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه محدودیت های قبلی رفع شده است، تشریح کرد: برخلاف گذشته که ما نسخه اندروید را به صورت جداگانه داشتیم و کاربران IOS دسترسی خوبی نداشتند، با دادن نسخه PWA هم نسخه موبایل، همزمان با سایت آپدیت می شود و هم مشکل کاربران IOS به صورت کامل برطرف می شود.

محمدی افزود: با بررسی کامل روند خرید، فروش، واریز و برداشت، اصلاحات لازم در سفرنامه کاربر انجام شد و سرعت عملیات به دوبرابر افزایش پیدا کرد تا کاربر تجربه بهتری کسب کند و زمان کمتری برای رسیدن به نتیجه نیاز داشته باشد. با وجود اینکه قابلیت تبدیل سریع را قبلا اضافه کرده بودیم، اکنون دسترسی به آن بیشتر شده و بهبود یافته است تا کاربران سریعتر بتوانند به هدفشان برسند.

این کارشناس با بیان اینکه تترلند یک سرویس مالی است و یکی از اهمیت های محصول و سرویس مالی، کارمزد کم است، افزود: ما در تترلند برای رضایت کاربران، کاهش کارمزدهای تبدیل و کاهش پله ای کارمزد بازارِ تترلند را بر اساس سطح کاربری قرار داده ایم.

به گفته وی، از آنجایی که سرویس تترلند به شکلی است که کاربران زمان زیادی را در آن صرف می کنند، یکی از خواسته ها و نیازهای کاربران این بود که dark mode اضافه شود. لذا ما به بهترین شکل این کار را برای کاربران انجام دادیم. Responsive این محصول به بهترین شکل برای سازگاری با تمام دستگاه ها انجام شده است که کاربران بتوانند با استفاده از تبلت و انواع لپتاپ و گوشی، به مشکلی برنخورند. همچنین زبان های انگلیسی، عربی، آلمانی، فرانسوی، ترکی، روسی و اسپانیانی بنا به تنوع و خواسته کاربران اضافه شده است.

محمدی ادامه داد: همیشه یکی از دغدغه های کاربران ما این بوده که تغییر وضعیت فعالیت های مختلفی را که در تترلند انجام می دهند، به آنها اطلاع دهیم. با قسمت «اطلاعیه ها و اعلانات» ما همیشه روی خط نگه می داریم. آپدیت وضعیت تراکنش ها و فعالیت های آنها به صورت لحظه ای به آنها گزارش می شود. پیشخوان حرفه ای مدیریتی برای دسترسی بهتر به تمام فیچرها طراحی شده است. تا به امروز بخش مشخصی جهت مشاهده لیست سفارشات کاربر وجود نداشت و هر کدام در جای متفاوتی قرار داشتند. اما با برنامه ریزی انجام شده، در حال حاضر تاریخچه تراکنش ها و رسیدهای آن منظمتر و با قابلیت دسته بندی و فیلترینگ طراحی شده است.

محمدی یادآور شد: به جهت اهمیت دادن به کاربرانی که از طریق دعوت دوستان درآمدزایی می کنند؛ برای اینکه کنترل کامل روی درآمد خود داشته باشند، صفحه ای برای کنترل حرفه ای دعوت دوستان و کسب درآمد طراحی شده است. 

 

 

اهداف نوآورانه و خلاقانه

همچنین مدیر توسعه کسب و کار تترلند در این رویداد با اشاره به اهداف آتی این مجموعه گفت: با کمک گرفتن از داده های آماری استخراج شده، تحلیل رفتاری کاربران و نیازسنجی هایی که به صورت کلی در بخش توسعه کسب و کار مجموعه تترلند ارزیابی شده، و همچنین فرصت ها و پتانسیل های بسیار جذاب پیش رو، به سمت آینده ای نوآورانه، خلاقانه و در عین حال کارآ حرکت می کنیم.

سالار تحویلدار درباره اهداف سرمایه گذاری در این مجموعه تصریح کرد: با توجه به تحلیل داده کاربران مجموعه در بخش توسعه کسب و کار و همچنین نیازسنجی هایی که به صورت کلی در خصوص کاربران فعال در حوزه رمزارز انجام شده و همچنین نیاز افراد جامعه به بحث سرمایه گذاری، در وهله اول به علت حفظ ارزش دارایی ها در مقابل تورم و در ادامه، سودآوری، پتانسیل هایی را به جهت ارائه خدمات در این حوزه به صورت کاملا پیشرفته و در عین حال ساده مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: قرار است ابزارها و محصولاتی به طیف گسترده ای از کاربران ما عرضه شود که هر کاربر بسته به قدرت ریسک، علاقه مندی و شرایطی که دارد، توانایی دسترسی به ابزارهای متفاوت سرمایه گذاری را داشته باشد تا در عین حفظ ارزش دارایی ها، بتواند برای خود سودآوری هم رقم بزند. یکی از این ابزارها توکن هایی با پشتوانه اوراق بهاردار است.

نقش توکن های بهاردار در رفع مشکلات سرمایه گذاری

تحویلدار درباره ویژگی توکن های بهاردار تشریح کرد: از اصلی ترین دغدغه ها و مشکلات معامله گران و سرمایه گذارانی که در چند بازار مالی و دارایی مختلف فعال هستند، همواره مدیریت دارایی و معاملات میان چند بازار مختلف بوده است. بعضا این دارایی ها از یک جنس نیستند. به طور مثال زمانی که یک فرد مالک رمزارزی است و پتانسیل خوبی را در بازار سهام تهران شناسایی می کند، برای تغییر ساختار سبد دارایی و تغییر دارایی رمز ارز خود به صندوق های ETF یا به اصطلاح، قابل معامله در بازار سهام تهران، باید چند مرحله را بگذارند.

وی در تشریح این مراحل گفت: در ابتدا تبدیل رمزارز به ریال در یک سکوی تبادل رمز ارز در داخل کشور انجام می شود. سپس درخواست برداشت وجه انجام می شود که این مرحله معمولا بین ۲ تا ۲۴ ساعت تا واریز وجه به حساب بانکی کاربر زمانبر است. پس از دریافت وجه، فرد اگر حسابی در کارگذاری داشته باشد، بین ساعات معاملاتی بازار سرمایه باید اقدام به واریز وجه بکند. سپس سفارش گذاری را در ساعات معاملاتی بورس انجام دهد و بتواند صندوق های بازار سهام در بورس اوراق بهادار تهران را داشته باشد.

مدیر توسعه کسب و کار تترلند با یادآوری اینکه مراحل گفته شده در بهترین حالت، یک روز کاری زمانبر است، تاکید کرد: ما به واسطه مبدل تترلند و همکاری با مجموعه مزدکس (Mazdax) که کار توکنایزکردن صندوق های ETF بازار سهام تهران را انجام می دهد، توانسته ایم چهار مرحله قبل را تنها به دو کلیک و چند ثانیه کاهش دهیم. در این صورت یک معامله گر و یا سرمایه گذار به راحتی توانایی تبدیل طیف وسیعی از دارایی رمزارزی خود را به یک توکن با پشتوانه صندوق های سهامی بازار اوراق بهادار تهران داشته باشد.

وی اظهار داشت: می توانید تصور کنید که استفاده از ویژگی جدید مبدل تترلند، چقدر می تواند سرعت معاملات را بالا ببرد و چه فرصت های سرمایه گذاری، که به واسطه سرعت سیستم مبدل رمزارز تترلند، به صندوق های سهامی توکنایزشده مزدکس، دیگر از دست نمی رود. این معاملات و سرمایه گذاری به راحتی هر چه تمامتر و با نهایت سرعت انجام می شود.

به گفته تحویلدار، نکته مهم این است که صندوق های سهامی توکنایزشده به صورت CFD قابل معامله هستند و همواره به صورت ۲۴ ساعته امکان معامله را دارند و محدودیت های بازار سهام تهران را که محدود به ساعات معاملاتی است، ندارند.

سادگی و کارآیی، ویژگی بارز تترلند

وی با بیان اینکه ویژگی بارز تترلند، سادگی در کنار کارآیی است، عنوان کرد: از سال ۱۳۹۷ تترلند به عنوان مرجعی برای تبادل و اعلام نرخ تتر شناخته می شود. بسیاری از کاربران ما تترلند را بر اساس سادگی انتخاب کرده اند. به این دسته از عزیزان این نوید را می دهیم که تا پایان خرداد ماه نسخه تترلند کلاسیک، برای کاربران عرضه خواهد شد که می توانند به سادگی گذشته، خدمات پایه ای تترلند را دریافت کنند و به راحتی تبادل داشته باشند. در این نسخه ویژگی های اصلی تبادل تتروتومان وجود دارد و سایر ویژگی ها به خاطر راحتی کاربر در دسترس نخواهد بود.

تحویلدار آموزش را یکی از ارکان اصلی موفقیت افراد در بازارهای مالی دانست که به نوعی، موفقیت افراد را در این بازارها تضمین می کند و گفت: با توجه به نیازهای افرادِ فعال در بازارهای مالی و رمزارزی، و نیازسنجی هایی که در داخل مجموعه تترلند داشته ایم، ارائه بسترهای آموزشی به جهت آشنایی افراد با حوزه های سرمایه گذاری، مدیریت ریسک و معاملات و همچنین حوزه های نوین مرتبط با بحث رمزارزها، قرار است شکل بگیرد که با کمک گرفتن از اساتید خبره و متخصصان این حوزه، این بسترها برای کاربران تترلند ارائه خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درمجموعه تترلند، همواره همکاری ها و مشارکت ها با کسب و کارهای مختلف به جهت توسعه بسترها و ارائه سرویس های پرداختی وجود داشته و در حال حاضر با کسب و کارهای گوناگونی در حال تعامل هستیم. در تترلند از این دست همکاری ها استقبال می کنیم و این امکان را داریم که خدمات نوینی را در حوزه توسعه بسترهای پرداختی به کسب و کارهای گوناگون ارائه دهیم.

گزارش عملکرد تترلند در سال گذشته

در این رویداد مدیر خدمات کاربران تترلند نیز با اشاره به تلاش شبانه روزی کارکنان این مجموعه گفت: پشت تمام فرآیندهای تترلند، تیم هایی حضور دارند که به صورت ۲۴ ساعته و در ۳۶۵ روز سال، بدون تعطیلی و بدون وقفه، با صبر و حوصله پاسخگوی نیازها و سوالات کاربران تترلند هستند.

مرجان قاسمی با بیان اینکه تیم پشتیبانی همیشه آماده و تیم خدمات کاربران همواره پیگیر و باحوصله هستند، افزود: این همراهی ۳۶۵ روزه باعث میزان رضایتمندی بیش از ۹۶ درصدی کاربران از پشتیبانی آنلاین و شاخص NPS بیش از ۷۰ درصدی شده است.

وی با اعلام بخشی از آمار و ارقام گزارش عملکرد تترلند در سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۱ میزان مراجعه کاربران به پشتیبانی، به نسبت تعداد تراکنش، ۱۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش داشته است. آمار جالب دیگر نشان می دهد که ۵۵ درصد از کاربران تترلند، حتی یک بار هم به پشتیبانی مراجعه نکرده اند و بدون نیاز به راهنمایی در حال انجام تراکنش ها و معاملات خود هستند.

قاسمی افزود: مجموع زمان پشتیبانی آنلاین و تماس بیش از ۳ میلیون دقیقه است و اگر تمامی چت های پشتیبانی را چاپ کنیم و کاغذها را پشت سر هم قرار دهیم، ۹۳ کیلومتر طول کاغذهای ما می شود که ۲۱۰ برابر ارتفاع برج میلاد است. باید یادآور شوم که برای تولید این مقدار کاغذ لازم است که ۴۰ درخت قطع شود؛ اما آنلاین بودن خدمات ما باعث شده است که جلوی قطع این تعداد از درختان و آسیب به طبیعت گرفته شود.

وی درخصوص فرآیند احراز هویت در تترلند اظهار داشت: احراز هویت یکی از فرآیندهایی است که در تیم امور کاربران تترلند انجام می شود. احراز هویت در مجموعه تترلند به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام است و پس از دریافت درخواست، همکاران ما در طول زمان کمتر از ۷ دقیقه درخواست را بررسی می کنند.

قاسمی با اعلام اینکه ما در مرکز تماس تترلند، صف هوشمندی را برای پاسخگویی منظم و هدفمندتر تشکیل داده ایم، بیان کرد: این پاسخگویی با اولویت بندی انجام می شود. به طور مثال کاربران ویژه تترلند که تراکنش های بالاتری نسبت به سایرین دارند؛ بدون نیاز به صف تماس، در سریعترین زمان ممکن توسط همکاران خدمات کاربران، پاسخ داده می شوند. همچنین برای بهبود پاسخگویی این دسته از کاربران، پشتیبانی اختصاصی مجزا در اختیار آنها قرار گرفته که نیاز به منتظر ماندن در صف پشتیبانی نداشته باشند.

وی در پایان اعلام کرد: در سال ۱۴۰۱ به ازای هر هزار تراکنش، فقط سه مورد شکایت و نارضایتی کاربران از سرویس گزارش شده است که بلافاصله پس از ارجاع به واحد خدمات کاربران، طی فرآیندهای تعریف شده، سعی در جلب رضایت کاربر می شود.

راه اندازی نسخه کلاسیک تترلند در خرداد ماه

لازم به ذکر است؛ به دلیل محبوبیت بالای نسخه کلاسیک تترلند در گذشته، این نسخه در تاریخ ۳۱ خرداد ماه سال جاری برای استفاده کاربران راه اندازی می شود. همچنین به مناسبت تولد ۵ سالگی تترلند و به یمن همراهی کاربران، تا ۵ روز آینده استفاده از سرویس بازار تترلند بدون کارمزد در اختیار کاربران قرار می گیرد.

گفتنی است؛ اپلیکیشن و وب سایت جدید تترلند از روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه، در دسترس کاربران قرار می گیرد و کاربران می توانند سرویس جدید تترلند را تجربه کنند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.