خریدوفروش پیانو آکوستیک در نوا پیانو

 اگر به دنبال نواختن سازی دلنواز هستید که بسیار آرامش‌بخش باشد، پیانو ساز ایده‌آلی برای شماست. این ساز به دو دستۀ دیجیتال و آکوستیک تقسیم‌بندی‌ شده‌است و هرکدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. قیمت پیانوهای آکوستیک و دیجیتال متفاوت بوده و باتوجه‌به ویژگی‌هایی که دارند متغیر است.

انواع پیانو

به‌طورکلی دو نوع پیانو وجود دارد که شامل پیانو آکوستیک یا پیانو مکانیکی و پیانو دیجیتال است. اما محبوبیت و سابقۀ پیانو آکوستیک بیشتر از دیجیتالی است. پیانو آکوستیک خود به دو دستۀ پیانو گرند و پیانو دیواری تقسیم می‌شود. تفاوت چشمگیر این دو پیانو در ابعاد و ارتفاع آنهاست. نکتۀ حائز اهمیت این است که استفاده از پیانوهای آکوستیک مختلف، به محیط و متراژ خانه، نوع نوازندگی و نیازمندی کاربر بستگی دارد.

پیانو آکوستیک گرند به‌نوعی حرفه‌ای‌ترین و باکیفیت‌ترین نوع پیانو است و به همین جهت صدای بسیار عالی‌ای تولید می‌کند و مناسب پیانیست‌های حرفه‌ای است. این پیانو اغلب در کنسرت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. علاوه‌بر آن در مقایسه با انواع دیگر پیانو، قیمت پیانو آکوستیک بیشتر است. طراحی پیانوهای گرند به‌صورت افقی است و به همین علت فضای زیادی را اشغال می‌کند.

علاوه‌بر اینکه گرند پیانو کیفیت ساخت بسیار خوبی دارد و صدای بی‌نظیری تولید می‌کند. ازلحاظ قیمت، پیانوی دیواری مناسب‌تر است و برای افرادی که آماتور هستند و نمی‌خواهند پول زیادی صرف خرید ساز کنند، گزینۀ بسیار مناسبی است. این پیانو ارتفاع بیشتری نسبت به گرند پیانو دارد و به همین دلیل به آن پیانوی عمودی نیز گفته می‌شود که می‌تواند به‌راحتی به دیوار بچسبد.

ویژگی‌های پیانو آکوستیک

پیانو آکوستیک به دلیل قابلیت‌های زیادی که دارد، لقب مادر سازها را به خود اختصاص داده‌است. این نوع پیانو به دلیل دارابودن وسعت و کیفیت بالای صوت، جزو کامل‌ترین سازها محسوب می‌شود. از دیرباز تا کنون، پیانوی آکوستیک سازی بوده‌است که می‌توانست صداهای مختلف زیبا و دلنوازی را تولید کند.

ماندگاری این سازها برخلاف پیانوهای دیجیتالی، بسیار بیشتر است و در صورت نگه‌داری مناسب، به ارزش آن افزوده می‌شود. این ساز حدود ۸ اکتاو را شامل می‌شود و فرکانس مابین ۲۰ تا ۵۰۰۰ هرتز دارد. ابعاد این ساز بسیار بزرگ ساخته شده‌است و چکش‌ها و سیم‌های فراوانی در آن وجود دارد.

پیانو آکوستیک

ازآنجایی‌که این ساز جعبه صوت بسیار بزرگی دارد، می‌توانید نواهای متفاوتی را با آن بنوازید. نکته جالب‌توجه این است که حرکت چکش‌ها به میزان فشار انگشتان نوازنده به کلیدها بستگی دارد، بنابراین شدت صدای پیانو آکوستیک به میزان فشاری که نوازنده به کلیدها وارد می‌کند وابسته است و هرچه کلیدها را با فشار بیشتری بنوازید، صدای بلندتری را از پیانوی خود دریافت می‌کنید.

ویژگی‌های فوق تأثیر بسزایی در قیمت پیانو آکوستیک دارد و به همین جهت پیانو آکوستیک جزو گران‌ترین پیانوهای جهان به‌شمار می‌رود. بهتر است افراد تازه‌کار برای اینکه بتوانند نیازها و اهداف خود را از ساز برآورده کنند، در انتخاب ساز خود دقت نمایند و از ابتدا هزینۀ زیادی صرف خرید ساز نکنند.

تفاوت‌های پیانو آکوستیک و دیجیتال

پیانوهای آکوستیک و دیجیتال ازلحاظ کارکرد و تولید صدا تفاوت‌هایی باهم دارند که این تفاوت‌ها در قیمت پیانو تأثیر بسزایی دارد. به‌طورکلی اگر یک پیانیست حرفه‌ای هستید، بی‌شک پیانو آکوستیک بهترین گزینه برای خرید است، اما اگر آماتورید و به دنبال خرید پیانو هستید، ممکن است در انتخاب این وسیله دچار مشکل شوید. دانستن تفاوت این پیانو، کمک شایانی در خرید و انتخاب به شما می‌کند:

  • در طراحی این نوع پیانوها، سیم‌ها و چکش‌هایی وجود دارند که صدا با برخورد سیم و چکش به وجود می‌آید. در پیانوی دیجیتال، هیچ‌گونه چکش و سیمی وجود ندارد و هر کلید صدای منحصربه‌فرد خود را دارد؛ همچنین این پیانوها به‌وسیلۀ بلندگوها تقویت می‌شوند.

  • صدای پیانوی دیجیتال مشابه پیانوی آکوستیک است. اما کیفیت و طنین صدای آکوستیک بسیار بهتر از دیجیتال است و همین موضوع باعث افزایش قیمت پیانوی آکوستیک می‌شود.

  • ازلحاظ حمل‌ونقل، پیانوهای دیجیتال امکان جداکردن قطعات دارند و همچنین از وزن کمتری برخوردار هستند که حمل‌ونقل بسیار راحتی دارند.

  • پیانوهای آکوستیک به‌دلیل قطعات فراوانی که دارند، بزرگتر از پیانوهای دیجیتال هستند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

  • پیانوهای دیجیتال برخلاف پیانوهای آکوستیک، نیاز به کوک سالانه ندارند و در نگه‌داری آکوستیک باید دقت بیشتری شود.

  • پیانوهای دیجیتال افکت‌های مختلف و امکان اتصال به رایانه‌های متفاوت را دارند.

  • هرچه از عمر پیانوهای آکوستیک بگذرد، به قیمت آن افزوده می‌شود و ارزش بیشتری پیدا می‌کند.

  • پیانوهای آکوستیک به‌دلیل این‌که در ساخت آن‌ها از سیم‌ها و قطعات باکیفیتی استفاده شده‌است، صدای واضح‌تر و باکیفیت‌تری را تولید می‌کند.

  • پیانوهای آکوستیک مناسب کنسرت‌ها و مراسم‌های رسمی و مهم است. اما پیانوهای دیجیتال برای یادگیری و آموزش در خانه و فضاهای نسبتاً کوچک بسیار مناسب هستند.

قیمت پیانو آکوستیک

نکات خرید پیانو آکوستیک

  1. اولین نکته مهم در خرید پیانو این است که باتوجه‌به نیازمندی و هدفی که دارید، در پی خرید ساز موردنظر خود باشید. به طور مثال برای افراد آماتور خرید پیانو دیجیتال و یا پیانو دست‌ دوم مناسب است و از لحاظ قیمت صرفه‌جویی می‌شود؛ قیمت پیانو دست‌ دوم برای افراد مبتدی بسیار به‌صرفه‌تر است.

  2. برای خرید ساز پیانو برندهای مختلفی وجود دارند که ممکن است شمارا سردرگم کند. بسیار مهم است که از اصالت برند مطمئن شوید؛ بنابراین به مهر اصالت برند دقت کنید و از اصل بودن ساز خود اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این موضوع برند یاماها یکی از باکیفیت‌ترین برندها است.

  3. در هنگام خرید به ابعاد و وزن پیانوی موردنظر خود دقت کنید؛ زیرا بسیاری از پیانوهای آکوستیک وزن زیادی دارند و حجیم هستند.

  4. توجه داشته باشید که حتماً قبل از خرید نیز پیانو را بررسی کنید و از سالم بودن مطمئن شوید.

  5. بهتر است قبل از خرید پیانو با آن بنوازید و از سرعت عمل و کیفیت صدای آن اطمینان حاصل کنید.

  6. حتماً قبل از خرید، قیمت پیانوی موردنظر خود را پیدا کنید و از قیمت انواع پیانو آکوستیک اطلاعات کافی داشته باشید تا متحمل ضرری نشوید.

سخن پایانی

پیانوها انواع مختلفی دارند و شامل آکوستیک و دیجیتال هستند که تفاوت‌هایی میان این دو ازلحاظ قیمت پیانو، کیفیت و ابعاد وجود دارد. باتوجه‌به ویژگی‌هایی که پیانوی آکوستیک دارد، می‌توان گفت بی‌شک خرید این پیانو تصمیم درستی است. البته نوازندگان باید باتوجه‌به نیازمندی و بودجۀ خود این ساز را خریداری کنند، زیرا قیمت پیانو باتوجه‌به امکانات و کیفیتی که دارد افزایش می‌یابد.

همچنین می‌توان گفت با خرید این ساز شما یک سرمایه‌گذاری انجام داده‌اید! به دلیل اینکه پیانو آکوستیک با گذر زمان ارزشمندتر می‌شود و روزبه‌روز به ارزش آن افزوده می‌شود. نکتۀ مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که سایت‌های متفاوتی برای خرید اینترنتی پیانو وجود دارند که می‌توانید در این سایت‌ها به خریدوفروش پیانو بپردازید و اطلاعات کافی از قیمت انواع پیانو آکوستیک دریافت کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.