رشد فروش محصولات آرایشی بهداشتی ایرانی در بازار

 آیا برند لوازم آرایشی که فلان بیوتی بلاگر معرفی کرد را استفاده کردی؟ بهترین مرطوب کننده بازار کدام است؟ این سوالات و مکالمات این روزها در میان طیف گسترده‌ای از خانم‌های ایرانی شنیده می‌شود.

میزان علاقه و اشتیاق به مصرف لوازم آرایشی بهداشتی در میان خانم‌های ایرانی از قدیم نیز زیاد بوده و این روزها به دلیل حجم وسیع تبلیغات آنلاین این محصولات، بیشتر نیز شده است.

اما برخی محدودیت‌ها در واردات محصولات خارجی و برندهایی که در جهان بسیار صدا می‌کنند، باعث شده که برندهایی در ایران وارد بازار شوند که از قضا نسبت به بسیاری از برندهای خارجی کیفیت برابری دارند و حتی می‌توان آنها را بهتر از خیلی از برندهای خارجی دانست. اما وضعیت رشد لوازم آرایشی بهداشتی ایرانی در بازار چگونه است؟

وضعیت بازار لوازم آرایشی بهداشتی

عوامل مختلفی باعث شد که بسیاری از مصرف کنندگان داخلی سراغ برندهای داخلی بروند. از زمان افزایش قیمت دلار، ممنوع شدن واردات محصولات آرایشی بهداشتی خارجی و همچنین تحریم‌ها، واردات بسیاری از برندهای خارجی تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرد و همچنین خرید بسیاری از محصولات خارجی از آنلاین شاپ‌ها دیگر به صرفه نیست و خب منطقی هم نخواهد بود. درست در همین زمان بسیاری از برندهای داخلی باکیفیت شروع به فعالیت کردند و در حال حاضر، شاهد هستیم که مصرف کنندگان نیز آنها را به نمونه‌های خارجی ترجیح می‌دهند.

علاوه بر تمام این موارد، محصولات تقلبی و تاریخ مصرف گذشته خارجی نیز بسیاری از مصرف کنندگان را ترسانده و به همین خاطر ترجیح آنها محصولاتی است که از وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های معتبر خریداری می‌کنند. این فروشگاه‌ها نیز به دلیل تحریم، به بستری برای فروش محصولات ایرانی و برندهای داخلی تبدیل شدند. در واقع باید عنوان کرد که برند داخلی خیال مصرف کننده را از اصل بودن کالا مطمئن کرده است.

مسئله مهم دیگر قیمت مقرون به صرفه محصولات ایرانی است که همین موضوع میزان فروش آنها در بازار را بسیار بیشتر کرده است. بسیاری از افراد کیفیت، قیمت و همچنین در دسترس بودن این محصولات را برای تصمیم گیری برای خرید در نظر می‌گیرند. اما کدامیک از این برندها این موارد را برای مصرف کنندگان خود دارند؟

برندهای معتبر ایرانی بازار آرایشی بهداشتی

در میان محصولات ایرانی در حوزه لوازم آرایشی بهداشتی نام‌های بسیاری دیده می‌شود. محصولاتی که توانستند رضایت مصرف کنندگان را جلب کنند و البته مزیت رقابتی نسبت به دیگر رقبا و برندهای خارجی دارند. در بسیاری از تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نام‌هایی مانند مای، کامان، سینره، هیدرودرم، شون، کالیستا، سی‌گل و آردن جزء این برندها می‌باشند.

اما در میان این محصولات، محصولات جدیدی در حوزه مراقبت از دهان و دندان نیز دیده می‌شود که محصولات میسویک جزء محبوب‌ترین آنها می‌باشد، چرا که محصولات آن کارایی و کیفیت بالایی دارند، از تکنولوژی جدیدی برای تولید محصولات آن استفاده شده و البته که نحوه بسته بندی محصولات این برند نوآوری و خلاقیت جالبی دارد که تا به حال هیچ محصولی آن را ارائه نکرده است.

در ادامه برخی از محبوب‌ترین برندها و محصولاتی که در بازار ایران دارند را معرفی خواهیم کرد.

کامان

برند کامان، برندی پیشرو در عرصه زیبایی و مراقبت از پوست و مو است که در ایران تولید می‌شود و مواد اولیه آن از کشور سوئیس تأمین می‌شود. پایه و اساس به وجود آمدن و عرضه محصولات کامان، ارائه محصولی در خور مصرف کننده ایرانی و همچنین تولید محصولی با کیفیت جهانی و قیمت مناسب است.

دسته بندی محصولات کامان شامل محصولات مراقبت از مو، محصولات مراقبت از پوست و بدن می‌شود و تنوع محصولات آن تمام نیازهای مصرف کننده را برطرف می‌کند. از مزایای محصولات کامان این است که در دسته بندی خود بهداشت و سلامت پوست و موی آقایان نیز به اندازه خانم‌ها دارای اهمیت است و هر آنچه برای خانم‌ها تولید می‌شود، برای آقایان نیز با برند کامان موجود است. برند کامان در حال حاضر نه تنها در بازار ایران، بلکه در ۷۰ کشور دنیا نیز عرضه می‌شود و این می‌تواند میزان اعتبار و کیفیت آن را ثابت کند.

مای

محصولات مای

برند مای یکی از قدیمی‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و البته باکیفیت‌ترین برند ایرانی در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی است. کیفیت محصولات مای، در سطح استانداردهای بین‌المللی است و حتی استاندارد ISO۲۲۷۲۶ را که یکی از معتبرترین استانداردهای بین‌المللی لوازم آرایش است را کسب کرده است.

محصولات مای هم شامل محصولات آرایشی و هم محصولات مراقبت از پوست و مو می‌شود. از معروف‌ترین محصولات مای می‌توان به کرم‌های مراقبت پوستی و همچنین محصولات مراقبت از موی آن مانند انواع شامپو اشاره کرد. این روزها، برند مای در تولید محصولات آرایشی نیز به مرحله‌ای رسیده که می‌توان محصولات آن را با بسیاری از برندهای خارجی معتبر مقایسه کرد.

سینره

سینره

سینره که فعالیت خود را از سال 1376 آغاز کرده، به عنوان یکی از قدیمی‌های بازار محصولات آرایشی بهداشتی ایرانی شناخته می‌شود که محصولات آن بر پایه محصولات گیاهی طراحی و تولید می‌شوند.

یکی از معروف‌ترین خط تولیدهای برند سینره، محصولات بهداشتی مراقبت از پوست و موی آن است که کیفیت بالایی دارد و البته که قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است. بسیاری از محصولات بهداشتی سینره توسط بسیاری از پزشکان تجویز می‌شوند و خاصیت درمانی نیز دارند. کرم‌های مرطوب‌کننده، ضدآفتاب، لوسیون‌های متنوع برای مراقبت از انواع پوست و محصولات درمانی نیز، از تولیدات این برند به حساب می‌آیند. برند این‌لی نیز که محصولات آرایشی تولید می‌کند، زیرمجموعه این برند می‌باشد.

هیدرودرم

هیدرودرم

هیدرودرم نیز یکی از باکیفیت‌ترین برندهای تولید کننده محصولات مراقبت از پوست، مو و ناخن در ایران است. این برند که از تولیدات لابراتوار پارس حیان است که یکی از بزرگترین آزمایشگاه‌های تولیدات لوازم آرایش و بهداشتی در خاورمیانه است که علاوه بر برند هیدرودرم برندهایی مانند آردن و فولیکا نیز زیر نظر لابراتوار پارس حیان تولید می‌شوند.

محصولات هیدرودرم نیز شامل انواع محصولات مراقبتی دیگر برندها می‌شود که آنها شامل شامپو، لوسیون بدن و صورت، آرایش‌ پاک‌کن، تونرها، کرم ناخن و ضد آفتاب می‌شود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.