اطلاعات شرکت‌ها را از این سایت دریافت کنید.

 اطلاعاتی که بتوان با در نظر گرفتن آن‌ها، تعامل را به بهترین و سودمندترین حالت ممکن برای دو طرف تعامل پیش برد. اهمیت این موضوع وقتی صد چندان می‌شود که طرف مقابل شما نه یک فرد، بلکه یک شرکت باشد و موضوع هم مربوط به مسائل اقتصادی و مالی باشد.

در حال حاضر، داده‌ها و اطلاعات رسمی شرکت‌های کشور، در سایت‌ها و پایگاه‌های مختلف حاکمیتی پراکنده‌اند. به این پراکندگی، دشواری جستجو و یافتن اطلاعات یک شرکت در هر کدام از این پایگاه‌ها نیز افزوده می‌شود که در نتیجه آن، اکثر اوقات اصلا نمی‌توان اطلاعات مناسبی از شرکت‌های کشور بدست آورد. 

اطلاعاتی مانند اینکه اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها چه کسانی هستند و هرکدام از آن‌ها در شرکت‌های دیگر با چه افرادی در ارتباط هستند، اینکه هر شرکت چه محصولاتی تولید می‌کند، چقدر ارز دولتی دریافت کرده است و خیلی از اطلاعات دیگر که طبق قانون، حاکمیت باید آن‌ها را منتشر کند و منتشر هم کرده است، اما چون این انتشار خوب و طبقه‌بندی شده نیست، دسترسی به این اطلاعات را دشوار کرده است. 

سامانه رسمیو، در پاسخ به همین نیاز است. رسمیو https://rasm.io/  موتور جستجو و تحلیل داده‌های رسمی کشور است که با وارد کردن نام یا شناسه ملی شرکت‌ها،‌ می‌توان به اطلاعات شرکت‌ها، شامل اطلاعات اولیه و معرفی آن‌ها، اعضای هیئت مدیره آن‌ها، میزان سرمایه ثبت شده آن‌ها، آدرس ثبتی، محصولات، میزان واردات، میزان ارز دولتی دریافت شده و خیلی از اطلاعات دیگر آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

به غیر از شرکت‌ها،‌ در سامانه رسمیو می‌توان به اطلاعات افرادی که نام‌شان در یکی از شرکت‌های کشور به عنوان هیئت‌مدیره ثبت شده است،‌ نیز دسترسی پیدا کرد. این‌که هر کدام از این افراد در چه شرکت‌هایی هستند و در مجموع با چه افرادی تعاملات شرکتی دارند. 

در سامانه رسمیو، تلاش شده برای افراد و شرکت‌ها پروفایل مستقلی طراحی شود. رسمیو موتور جستجوی اشخاص و شرکت‌ها است که بر مبنای آگهی‌های روزنامه رسمی کشور ایجاد شده است. این سامانه با تحلیل روزنامه رسمی کشور و ایجاد خروجی معنادار، دسترسی به اطلاعات شرکت‌های ایرانی و افراد پشت آ‌ن‌ها را راحت کرده است. مشاهده شرکت‌های مادر و زیرمجموعه هر شرکت، گراف ارتباطات که مشخص‌کننده ارتباطات شرکتی همه اعضای هیئت مدیره همه شرکت‌های کشور است، نمایش صاحبین امضا، سرمایه ثبتی و … از جمله اطلاعات معناداری است که رسمیو به مخاطبین خود ارائه کرده و می‌تواند مورد استفاده آن‌ها قرار گیرد. 

جستجو در رسمیو

سامانه رسمیو،‌ این اطلاعات را از کجا بدست می‌آورد؟

۱- روزنامه رسمی کشور

رسیمو داده شرکت‌ها و اعضای هیئت مدیره، علامت‌های تجاری و سهامداری شرکت‌ها از طریق خوانش ماشینی اطلاعات روزنامه رسمی محقق می‌شود.

۲- ایران‌کد

رسمیو داده‌های طبقه‌بندی‌شده محصولات را با شرکت‌ها تطبیق داده و آن‌ها را نمایش می‌دهد. در سامانه، بخش محصولات شرکت‌ها داده‌های خود را از طریق ایران‌کد دریافت می‌کند.

۳- وزارت صنعت، معدن، تجارت

در آمارنامه‌ها و پورتال‌های داده‌ مرتبط با وزارت صنعت معدن تجارت، اطلاعات مرتبط با شرکت‌های صنعتی و معدنی ارائه می‌شود و داده مرتبط با ظرفیت تولید و تجارت از طریق مطابقت با کد ملی شرکت‌ها و افراد استخراج می‌شود.

۴- بانک مرکزی

ارز دریافتی شرکت‌ها از طریق سایت بانک مرکزی استخراج شده و به پروفایل شرکت‌ها اضافه می‌شود.

از دیگر منابع اطلاعاتی سامانه رسمیو، می‌توان به سایت‌های منتشر کننده مجوزهای دولتی، سایت کدال، روزنامه‌های کثیرالانتشار و … اشاره کرد. 

سامانه رسمیو چه فایده‌ای برای شرکت‌ها دارد؟

سامانه رسمیو، دسترسی به اطلاعات همه شرکت‌های کشور و قابلیت جستجوی آن‌ها را برای مخاطبانش تسهیل کرده و این ظرفیت‌ را برای همه شرکت‌ها ایجاد کرده تا با مراجعه به این سامانه، اطلاعات شرکت‌های رقیب، شرکا و همکاران خود را بررسی کرده و بر اساس آن برای خود برنامه‌ریزی کنند. به علاوه مهم‌ترین اطلاعاتی که می‌تواند برای شرکت‌های تجاری بسیار راه‌گشا باشد، اطلاعات تجارت و کسب و کار شرکت‌هاست که سامانه رسمیو  در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. 

به علاوه یکی از قابلیت‌های سامانه رسمیو، نمایش شرکت‌های تولیدکننده محصولات خاص است. به عنوان مثال با مراجعه به سامانه رسمیو و انتخاب یکی از محصولات مانند روغن خام زیتون، می‌توان با شرکت‌هایی که این محصول را در کشور تولید می‌کنند، آشنا شد. 

خدمات رسمیو

هزینه استفاده از خدمات سامانه رسمیو چقدر است؟

رسمیو، خدماتش را از طریق اشتراک‌های سالیانه به مخاطبین خود ارائه می‌کند. اطلاعات موجود در این سامانه طبقه‌بندی شده و هرکدام از آن‌ها برای برخی اشتراک‌ها قابل مشاهده هستند. به عنوان مثال برای جستجوی نام شرکت‌ها و افراد تا ۱۰۰ شرکت و ۱۰۰ فرد در طول سال، نیاز به خرید اشتراک حمایتگر سامانه رسمیو است. رابطه بین شرکت‌ها و شرکت‌های مادر و زیرمجموعه در اشتراک جستجوگر قابل مشاهده است و اطلاعات واردات شرکت‌ها، مربوط به اشتراک صنعتگر است. برای مشاهده اشتراک‌های رسمیو، قابلیت‌های هرکدام و قیمت‌ آن‌ها به این لینک مراجعه کند: https://rasm.io/Pricing

کمپین نوروزی تخفیف خرید اشتراک‌های رسمیو

سامانه رسمیو به مناسب سال جدید و نوروز ۱۴۰۰، از تاریخ ۱۸ تا ۲۷ اسفندماه، تخفیف ۳۰٪ برای خرید اشتراک سالیانه خود ارائه کرده است. برای دریافت کد تخفیف و استفاده از آن به سامانه رسمیو به آدرس https://rasm.io/ مراجعه کنید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.