اتصال به شاه راه تزریق اطلاعات به قراردادهای هوشمند بلاکچین TRON با "اوراکل Bridge"

حل مشکل داده‌های معتبر

در سال‌های اول پس از ظهور بیت‌کوین به‌عنوان یک پول رمزنگاری‌شده و غیرمتمرکز، توسعه‌دهندگان و اقتصاددانان توجه خود را به قابلیت برنامه‌ریزی رمزارزها معطوف کردند؛ بدین منظور، ایده‌ی استفاده از «قراردادهای هوشمند»، به‌ویژه توسط اتریوم، با هدف استفاده از کدهای برنامه‌نویسی برای سامان دادن به تعاملات اجتماعی بین افراد و سازمان‌ها (به‌ عنوان‌ مثال کارفرما و کارمند، فرستنده و گیرنده) به همان شیوه‌ی غیرمتمرکز بلاکچین، دنبال شد. بنابراین پروسه اعتماد کردن، از افراد و سازمان‌ها به کدهای برنامه‌نویسی منتقل شد.

چالشی که در استفاده از قراردادهای هوشمند وجود دارد، به کار بردن این قراردادها در سناریوهای دنیای واقعی است. دلیل این امر آن است که داده‌های موجود در قراردادهای هوشمند توسط نهادهایی کنترل می‌شوند که این جریان اطلاعات را از منابع دنیای واقعی به سمت قراردادهای هوشمند هدایت می‌کنند. راه‌حل چیست؟ اوراکل‌هایی که می‌توانند اطلاعات منابع بزرگ داده را به‌صورت غیرمتمرکز و بدون نیاز به جلب اعتماد کاربران، با یک پلتفرم قرارداد هوشمند مانند TRON ادغام کنند.

نقش اوراکل Bridge در تمرکززدایی

با استفاده از اوراکل  Bridge، قراردادهای هوشمند با داده‌های عینی و دقیق دنیای واقعی تغذیه شوند تا بتوانند مفید واقع شوند. اوراکل Bridge (توکن بریج) حتی این فرصت را در اختیار شرکت‌ها قرار داده است تا بتوانند اطلاعات خام خود را به اشخاص که برای ایجاد نرم افزارهای غیرمتمرکز به آنها احتیاج دارند، در ازای دریافت پول به فروش برسانند. 

آماده برای دنیای واقعی

 اوراکل بریج برای اتصال دنیای واقعی با بلاکچین ساخته ‌شده است. این اولین فناوری روی شبکه TRON است که به‌منظور فراهم کردن دسترسی به داده‌های خارجی برای قراردادهای هوشمند کاربران عادی، به عموم اختصاص داده شده و توسعه یافته است. حوزه‌های زیادی در دنیای واقعی به دنبال استفاده از قرارداد‌های هوشمند هستند، اما چون پیش از این هیچ راه حل عام برای تزریق داده در شبکه ترون برای آن وجود نداشت، تنها تعداد محدودی از این قراردادها از قابلیت اوراکل سود برده‌اند.

لازم به ذکر است که قراردادهای هوشمند با استفاده از اوراکل می‌توانند در حوزه‌های بسیاری به کار گرفته شوند، از جمله:

۱. پرداخت هنگام تحویل خدمات- به‌ عنوان‌ مثال، اگر قرار است شخصی مبلغی را در ازای افزایش بازدید یک ویدئو به شخص تبلیغ‌کننده پرداخت نماید، قرارداد هوشمند می‌تواند داده‌های دقیقی که ثابت می‌کنند محتوای شما تعداد بازدیدهای لازم را دریافت کرده است را بررسی نموده و سپس مبلغ توافق شده را به تبلیغ‌کننده پرداخت کند.

۲. پرداخت‌های بیمه- با استفاده از اوراکل‌ها می‌توان اطلاعات مربوط به اینترنت اشیا را وارد بلاکچین کرده و از آن ها بهره برد. به‌ عنوان‌ مثال، سیستم اتفای حریق در یک ساختمان می‌تواند داده‌های دقیق مربوط به آتش‌سوزی و خسارت ناشی از آن را در یک قرارداد هوشمند تزریق نماید تا به‌طور دقیق بررسی شده و خسارت وارد شده محاسبه و به فرد دارای بیمه پرداخت شود.

۳. باربری و رهگیری- در عصر خرید آنلاین، تقاضای مشتریان برای استفاده از خدمات باربری و رهگیری به‌طور فزاینده‌ای در حال رشد استقرارداد هوشمندی که با داده‌های تأیید شده‌ی اوراکل تغذیه شده باشد، می‌تواند رهگیری کالا را با دقت انجام داده و در نهایت، در زمان تحویل کالا هزینه را به فروشنده یا تحویل‌دهنده کالا پرداخت کند.

Bridge 3

Bridge مورد حمایت طرفداران صنعت

این شرکت از حمایت سرمایه‌گذاران سازمانی برخوردار بوده و جذب سرمایه خود را به‌طور موفقیت‌آمیز از طریق یک فروش خصوصی کاملاً تصدیق شده انجام داده است.

این اوراکل توجه حامیان کلیدی بلاکچین، ازجمله مِیت توکِی (Mate Tokay)، مدیرعامل Bitcoin.com، سیدنی ایفرگان (Sydney Ifergan)، شخصیت برجسته بازارهای مالی جهانی و مایک مک‌کارتی (Mike McCarthy)   حامی وفادار ترون را نیز جلب نموده است.افراد ذکر شده هم اکنون به‌عنوان مشاور از این شرکت پشتیبانی می‌کنند. این همکاری، بهترین راهنمایی‌های فنی ممکن جهت استفاده از قراردادهای هوشمند و حمایت از بلاکچین را به این پروژه ارائه می‌دهد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.