خرید بلیط هواپیما تهران چارتر یا سیستمی؟

بلیط هواپیما تهران تقریباً در اکثر ایام و فصول سال با درخواست بالایی روبه‌رو است و این امر به دلایل گوناگونی رخ می‌دهد. افراد زیادی به دلیل مسائل کاری، اداری، درمانی و حتی تفریحی وارد شهر تهران می‌شوند تا به امور خود بپردازند. به همین دلایل، تقاضا بلیط بالا بوده که ممکن است بلیط تهران کمی گران‌تر عرضه شود.

در این مطلب همراه ره بال آسمان باشید تا از زیروبم بلیط هواپیما تهران اطلاع پیدا کنید و بتوانید بلیط مناسبی را خریداری کنید.

انواع بلیط هواپیما تهران

بلیط هواپیما را می‌توانید در سه نوع زیر خریداری کنید:

بلیط چارتری تهران

بلیط چارتری تهران

افرادی که دست به سفر هستند، با اصطلاح چارتری بسیار برخورد کرده‌اند. در مسیر پرترافیکی همچون تهران، چارترکننده‌های بسیاری فعالیت می‌کنند که زین سبب بلیط چارتری تهران انتخاب خوبی است. به چه بلیطی چارتری می‌گویند؟

بلیط چارتری به بلیطی گفته می‌شود که توسط آژانس هواپیمایی قیمت‌گذاری و بفروش می‌رسد. یک آژانس هواپیمایی اقدام به اجاره کردن صندلی‌های یک هواپیما در یک مسیر مشخص می‌کند و بلیط آن را با قیمت تعیین شده خود (این قیمت از مصوبه سازمان هواپیما کشوری نباید بالا برود) عرضه می‌کند. بسیاری هنوز بر این باورند که بلیط چارتری ارزان‌ترین بلیط ممکن است که تصور چندان درستی هم نیست. زیرا در زمان‌های اوج سفر، قیمت آن افزایش می‌یابد و با کم شدن حجم مسافران قیمت آن رو به کاهش می‌رود.

بلیط سیستمی تهران

بلیط سیستمی را باید یک بلیط بی‌عیب و نقص دانست. چون تمام مراحل آن از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و امکان خطا و تأخیر در آن بسیار کمتر از انواع دیگر است. بلیط سیستمی تهران برای کسانی که سفر خود را از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کنند، مناسب است.

بلیط سیستمی به‌صورت مستقیم توسط شرکت‌های هواپیمایی، قیمت‌گذاری شده است که فروش آن را هم برعهده گرفته‌اند؛ اما آژانس‌های هواپیمایی نیز این نوع از بلیط را می‌فروشند. به علت برنامه‌ریزی دقیق بلیط سیستمی و تهیه لیست مسافران از مدت‌ها قبل، کارت پروازی با سرعت بیشتری صادر می‌شود که همین امر سبب عدم تأخیر در پرواز می‌گردد.

بلیط سیستمی کمتر دچار نوسان قیمتی می‌گردد؛ اما با نزدیک شدن به زمان پرواز روند قیمتی آن افزایشی می‌شود. پس برای خرید بلیط سیستمی تهران، بهتر است از چند روز قبل از پرواز اقدام به خرید کنید تا مشمول افزایش قیمت نشوید.

بلیط لحظه آخری تهران

اگر به‌صورت ناگهانی سفر به تهران برایتان پیش آمد و چند ساعت بیشتر برای پرواز وقت نداشتید، هیچ نگران نباشید! زیرا بلیط لحظه آخری تهران برای همین زمان‌ها مناسب است.

بلیط لحظه آخری در واقع همان بلیط‌های چارتری و سیستمی هستند که به فروش نرفته‌اند و در همان روز اگر به فروش نرسند، سوخت می‌شوند. از این رو به لحظه آخری، بلیط روز هم گفته می‌شود. ارزان یا گران بدست آوردن آن به شانس مسافران بستگی دارد. در زمان‌های کم سفر و کم متقاضی، چارترکننده و ایرلاین برای آنکه ضرر نکند و بلیط‌های به فروش نرفته را بفروشد، قیمت آن را کاهش می‌دهد. در مقابل در ایام پر مسافر برای آنکه سود بیشتری کسب کنند، قیمت بلیط لحظه آخری را افزایش می‌دهند.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران به دو متغیر زمان سفر و محدوده قیمتی بستگی دارد.

زمان سفر

شلوغی تهران همیشگی است و شاید این تصور ایجاد شود که بهترین زمان برای سفر و خرید بلیط هواپیما تهران ایجاد نشود. اما راه گریز همیشه وجود دارد.

برای سفر به تهران، صبح زود را انتخاب کنید. برای تفریح و گردش در تهران تعطیلات نوروز و ایام تعطیل بسیار مناسب است. زیرا میزان خروجی از تهران افزایش می‌باید و شهر خلوت می‌شود.

محدوده قیمتی

ساعات پایانی روز و ایام غیر کاری ایده مناسبی برای سفر به تهران است. زیرا بلیط هواپیما تهران ارزان‌تر می‌شود.

قیمت بلیط هواپیما تهران

 قیمت بلیط هواپیما

عوامل گوناگونی بر روی قیمت بلیط هواپیما دخیل است. اما در مورد بلیط هواپیما تهران، زمان، حکم تعیین کننده محدوده قیمتی است. تهران به علت موقعیت اقتصادی، محل گذر بیزنس‌من‌ها یا افرادی ست که برای انجام کارهای اداری، به آن سفر می‌کنند. زین سبب ساعات اولیه روز و ساعات کاری برای انجام این کارها ضروری است. پس ترجیح مسافران آن است که صبح زود به تهران برسند تا از کارهای خود عقب نمانند. همین امر باعث تقاضای بیشتر و افزایش قیمت می‌شود.

ازجمله عوامل دیگر در قیمت بلیط تهران، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. نوع بلیط (چارتری، سیستمی و لحظه آخری)

2. کلاس پروازی (اکونومی و بیزینس کلاس)

3. روز (ایام تعطیل یا غیر کاری، تعطیلات و روزهای کاری)

4. شرکت هواپیمایی

5. فاصله مبدأ تا مقصد

6. خدمات اضافی که بر روی بلیط درخواست می‌شود. مانند سالن CIP و VIP فرودگاه

چگونه بلیط هواپیما تهران را ارزان بخریم؟

خرید آنلاین بلیط هواپیما ارزان

برای خرید ارزان بلیط هواپیما تهران، این چند نکته را به خاطر داشته باشید:

1. اگر خانوادگی به تهران سفر می‌کنید و همراه شما کودک و نوزاد است؛ بلیط سیستمی بخرید. قیمت بلیط کودکان در پرواز سیستمی کمتر از بزرگ‌سالان است.

2. با کلاس پروازی اکونومی پرواز کنید، زیرا ارزان‌تر از کلاس‌های پروازی دیگر است.

3. اگر تاریخ دقیق سفر شما به تهران مشخص است، بلیط سیستمی بگیرید تا در زمان ترافیک مسافر، گران نشود.

4. برای خرید ارزان بلیط هواپیما تهران، آخر شب، ایام غیر کاری و بعد از اتمام ساعات اداری بلیط بگیرید.

5. شانس خود را با بلیط لحظه آخری امتحان کنید. اگر شانس یارتان باشد، بلیط ارزانی را می‌توانید بخرید.

6. چنانچه برای تاریخ سفر شک دارید و این احتمال را می‌دهید که ممکن است مجبور به کنسلی بلیط هواپیما تهران شوید؛ بلیط سیستمی بخرید. زیرا در بلیط سیستمی امکان تعویض تاریخ سفر و کنسلی وجود دارد. در این نوع بلیط، طبق قانون کنسلی سازمان هواپیمایی کشور و با کسر جریمه، باقی هزینه قابل‌استرداد است.

7. آنلاین خرید کنید تا انتخاب‌های بسیاری داشته باشید.

8. از ره بال آسمان بلیط هواپیما تهران را بخرید. چرا؟ زیرا این سایت بی‌واسطه بلیط‌های خود را به فروش می‌رساند و افزایش نرخ بر روی آن‌ها اضافه نمی‌شود.

معرفی دو فرودگاه تهران

همان‌طور که اشاره کردیم، حجم مسافران داخلی و خارجی از تهران و به تهران بسیار زیاد است. به همین علت در شهر تهران دو فرودگاه مسافربری (یک فرودگاه پروازهای داخلی و یک فرودگاه پروازهای بین‌المللی) ساخته شده است.

فرودگاه مهرآباد تهران

فرودگاه مهرآباد تهران مخصوص پروازهای داخلی است که در داخل شهر تهران قرار دارد. این فرودگاه روزانه پذیرای 18 میلیون مسافر از شهرهای گوناگون ایران است. در حال حاضر مهرآباد دارای چهار ترمینال است که با همکاری 15 شرکت هواپیمایی در آن مسافر جابه‌جا می‌کند.

همچنین فرودگاه مهرآباد دارای سالن CIP  برای مسافرانی است که قصد دارند از تشریفات اختصاصی قبل از پرواز بهره‌مند شوند.

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

فرودگاه بین‌المللی امام خمینی یکی از شناخته شده‌ترین فرودگاه‌های ایران است که در بزرگراه تهران- قم قرار دارد. این فرودگاه مختص پروازهای بین‌المللی است که ایرلاین‌های بزرگ ایرانی و خارجی در آن نشست‌وبرخاست می‌کنند.

فرودگاه امام خمینی دارای کامل‌ترین خدمات رفاهی است که معروف‌ترین قسمت آن مربوط به سالن CIP است.

ایرلاین‌هایی که در این مسیر پروازی فعالیت دارند

ایرلاین‌های بزرگ و شناخته شده ایرانی و بین‌المللی در مسیر پروازی تهران فعالیت دارند. برخی از این ایرلاین‌ها شامل نام‌های زیر می‌شود:

ایرلاین‌های ایرانی: ماهان، ایران ایر، کاسپین، آتا، ایران ایرتور، آسمان، کیش ایر، معراج، قشم ایر، تابان و زاگرس.

ایرلاین‌های خارجی: ایرعربیا، لوفت هانزا، اتریشی، قطری، امارات، فلای دوبی، اطلس گلوبال، ترکیش، آئروفلوت، ایرآسیا، کاال‌ام، عمان ایر، سان اکسپرس، آذربایجان ایرلاینز، کرندون ایرلاینز و غیره. لازم به ذکر است این ایرلاین‌ها تنها در مسیر پروازی تهران به مقاصد خارجی فعالیت دارند.

مسیرهای پرتردد پرواز تهران

مسیرهای پرتردد پرواز تهران را باید به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم کرد.

مسیرهای داخلی به مقصد تهران

از مبدأ تهران و از مقصد شهرهای دیگر، پروازهای متعددی به تهران انجام می‌شود که بلیط هواپیما تهران را محبوب کرده است. در زیر دو نمونه از پرواز های به مقصد تهران را معرفی میکنیم که میتوانید انواع بلیط سیستمی، چارتر و لحظه آخری را خریداری کنید.

بلیط هواپیما یزد تهران

مسافران یزدی می‌توانند با مراجعه به سایت ره بال آسمان اقدام به خریداری بلیط هواپیما یزد تهران در انواع سیستمی، چارتری و لحظه آخری نمایند.

بلیط هواپیما قشم تهران

از مبدأ قشم نیز پروازهای متعددی به تهران انجام می‌شود. با نگاه اجمالی در سایت ره بال آسمان می‌توانید بلیط هواپیما قشم تهران را، حتی به‌صورت لحظه آخری نیز خریداری کنید.

ازجمله مسیرهای داخلی به تهران می‌توان به: مشهد تهران، شیراز تهران، اهواز تهران، ساری تهران، گرگان تهران، رشت تهران، کرمان تهران، چابهار تهران و غیره اشاره کرد.

مسیرهای خارجی به مقصد تهران

از مبدأ کشورهای بسیاری به تهران پروازهای روزانه یا دوره‌ای انجام می‌شود. اما پرترددترین مسیر خارجی به مقصد تهران شامل: استانبول تهران، فرانکفورت تهران، آمستردام تهران، کوالالامپور تهران، دبی تهران، دهلی تهران، دوحه تهران و غیره می‌شود.

خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران

برای خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران تنها کافی ست به سایت ره بال آسمان مراجعه کنید و بلیط هواپیما تهران را با قیمتی مناسب تهیه فرمایید. ره بال آسمان ازجمله آژانس‌های قدیمی و کارکشته در زمینه مسافرتی و هواپیمایی است که این اطمینان را برای مسافران ایجاد می‌کند که خرید آن‌ها ایمن و مطمئن است.

از دیگر مزیت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران از سایت ره بال آسمان:

1. پشتیبانی 24 ساعته

2. خدمات آنلاین کنسلی و استرداد وجه

3. فروش بی‌واسطه انواع بلیط

شماره تماس ره بال آسمان: ۰۵۱۳۷۱۷۰

آدرس سایت: rahbal

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.