دنیای اقتصاد- بندرعباس- مسعود بارانی در کمیته مدیریت صید شیلات هرمزگان با اشاره به ممنوعیت صید همه آبزیان در زمان دریابست افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده این طرح به مدت ۸روز در کلیه آب‌های استان اجرا خواهد شد.

بارانی گفت: با اجرای طرح دریابست و با توجه به عدم دریاروی شناورهای صیادی امکان تخلف شناورهای صیادی به کمترین حد ممکن می‌رسد و نقش بسزایی در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان دارد.

مدیرکل شیلات هرمزگان حفاظت از مولدین و نوزادان آبزیان در صیدگاه ها، کاهش فشار صید و جلوگیری از فعالیت صید غیرمجاز، اجرای عدالت برای سهم دهی به صیادان قانونی، ایجاد شرایط آرامش در صیدگاه ها، افزایش راندمان صید بعد از اجرای طرح،ترمیم ذخایر و فرصتی برای احیای نسل انواع آبزیان را از مهمترین مزایا و اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

بارانی تصریح کرد: دریابست در آبهای هرمزگان می تواند فرصتی مغتنم برای مدیریت صید مسئولانه و کاهش فشار بر ذخایر آبزیان باشد و شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه‌های ارزشمند ، بر اساس اعلام نظر تعاونی ها ی صیادی و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان ممنوعیت صید اعمال می کند.