شماره روزنامه ۶۰۴۷
|
آرشیو روزنامه شماره ۵۹۲۴ دنیای اقتصاد

اخبار نفت و پتروشیمی - روزنامه شماره ۵۹۲۴

  • ریسک‌های سه‌گانه تولید مواد دارویی

    دنیای اقتصاد -هادی سلگی: گفته می‌شود حدود ۷۰‌درصد مواد موثره دارویی از تولیدات پتروشیمی حاصل می‌شود. با اینکه ایران در صنعت پتروشیمی مزیت‌های زیادی دارد، رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد موثره دارویی ایران می‌گوید که در طول تاریخ بعد از انقلاب به این اندازه از واردات دارو حمایت نشده است؛ موضوعی که به گفته فرامرز اختراعی دولت از طریق کاهش تعرفه‌ها و حمایت ارزی و معافیت از مالیات ارزش افزوده باعث شده تولیدکنندگان داخلی توان رقابت با آنها را از دست بدهند.
  • «تهران» پرمصرف‌‌‌ترین استان شد

    مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته (۲۲ دی‌‌‌ماه) ۷۴۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده است، از افزایش ۷۳ درصدی تحویل گاز به نیروگاه‌‌‌های کشور در این روز خبر داد.
  • گرید جدید آریاساسول به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی معرفی شد

    تولید پلی‌‌‌‌اتیلن سبک گرید LEC ۱۹۶۹ با کاربری اکستروژن کوتینگ در ایران به‌‌‌‌عنوان سومین کشور تولیدکننده این گرید در جهان، از خروج سالانه ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌‌‌‌کند و سبب تولید محصولات با ارزش‌‌‌‌ افزوده بالاتر و سودآوری بیشتر در صنایع پایین‌‌‌‌دستی و کشور می‌شود.
  • مجوز اجرای طرح پتروپالایشگاه ۱۵۰هزار بشکه‌ای نگین‌لاوان صادر شد

    معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت مجوز اجرای یک طرح پتروپالایشی با ظرفیت پالایش روزانه ۱۵۰هزار بشکه‌ نفت‌خام متعلق به شرکت پتروپالایش نگین لاوان را صادر کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر