شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۹ دنیای اقتصاد

اخبار مطالب توصیه شده - روزنامه شماره ۶۰۹۹

  • واکنش دیرهنگام به ترافیک تهران

    دنیای‌اقتصاد: شدت گرفتن ترافیک شهر تهران طی ماه‌‌های اخیر باعث افزایش نارضایتی ساکنان این کلان‌شهر شده است؛ اگرچه سال‌هاست پایتخت‌‌نشینان با چالش ترافیک شهری مواجه هستند، اما مشاهدات شهروندان از شدت گرفتن و حاد شدن مساله ترافیک طی ماه‌‌های اخیر حکایت دارد. در چنین شرایطی اعضای شورای شهر تهران نسبت به مساله افزایش ترافیک در شهر تهران واکنش نشان‌‌ داده‌اند.
  • وزیر اسبق صمت وثیقه گذاشت

    اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده چای دبش و فاطمی‌امین، وزیر اسبق صمت گفت: در پرونده‌های مختلف به ویژه پرونده‌های خاص، ورود دستگاه قضایی به صورت جدی است و تا حصول نتیجه ادامه دارد. این موضوع در خصوص این پرونده نیز وجود دارد. سخنگوی قوه‌قضائیه افزود: در این خصوص فرد نام‌برده به همراه قائم‌مقام احضار شدند و تحقیقات مقدماتی انجام شده و آخرین مرحله اخذ دفاع از این آقایان انجام شده و هر دو نفر با تودیع وثیقه آزاد هستند. پیش از این اردیبهشت ماه سال جاری محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه‌قضائیه از محکومیت وزیر سابق کشاورزی به سه سال حبس و احضار «فاطمی امین» به قوه‌قضائیه در پرونده چای دبش خبرداده بود‌. نخستین‌بار سازمان بازرسی کل کشور در ۱۱ آذر ۱۴۰۲ این اختلاس را تایید کرد‌./میزان‌/دنیای‌اقتصاد
  • مانع پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد

    دنیای اقتصاد: در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مقرر شد مهلت رفع تعهدات ارزی کالاها به صورت موردی در نشستی با حضور نمایندگان سازمان توسعه تجارت، بانک مرکزی و دبیرخانه شورای گفت‌وگو بررسی و بازنگری شود. با تشکیل دولت چهاردهم به ریاست مسعود پزشکیان، امید تازه‌ای به اصلاح امور تجاری و تغییر در فرآیند‌های رفع تعهدات ارزی فراهم شده است. تاجران و فعالان بخش خصوصی از نبود گفت‌وگو و تعامل بین دولت و بخش خصوصی گله دارند و این شکایات در صد و بیست و چهارمین نشست شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد.
  • تشدید ناترازی برق در سال‌های آتی

    دنیای اقتصاد: مهم‌ترین‏‏‌ عارضه‏‏‌ای‏‏‌ که‏‏‌ صنعت‏‏‌ برق در سال‌های‏‏‌ اخیر به‏‏‌ آن دچار شده، ناترازی‏‏‌ در تامین‏‏‌ و تقاضای‏‏‌ برق در ایام اوج مصرف است‏‏‌. بررسی‏‏‌ شاخص‏‏‌های‏‏‌ کلان بخش‏‏‌ برق در سال ١٤٠٢ نشان می‌دهد که اگرچه‏‏‌ ظرفیت‏‏‌ اسمی‏‏‌ نیروگاه‌های‏‏‌ کشور ۱.۷درصد افزایش‏‏‌ یافته‏‏‌، اما رشد تقاضای‏‏‌ برق در زمان پیک‏‏‌ ۵.۸درصد بوده و به‏‏‌ همین‏‏‌ دلیل‏‏‌ ناترازی‏‏‌ برق شدت گرفته‏‏‌ است‏‏‌. همچنین بار تامین‌نشده در اوج تقاضا در سال ۱۴۰۲، ۱۲۴۴۳مگاوات بوده است. این میزان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۹۶۹۰ و ۱۱۹۲۶مگاوات بوده که بیانگر افزایش ۲۸.۴درصدی و تشدید ناترازی برق است.
  • ترامپ در تله بایدن

    دنیای اقتصاد: با کناره‌گیری بایدن از دوره رقابت‌ها به‌دلیل کهولت سن، حالا این دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان است که به‌دلیل سن و سال زیاد مورد پرسش واقع شده است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، آخرین باری که مردم آمریکا مناظره مربوط به نامزدهای ریاست‌جمهوری را دیدند، با دو نامزدی مواجه شدند که یکی از آنها هشت دهه عمر کرده و دیگری هم دست‌کمی از او نداشته و ۷۸سال عمر کرده است.
  • به وقت درخشش آی فون‌های ویژه هوش مصنوعی

    دنیای اقتصاد: برای اهالی دنیای تکنولوژی ماه سپتامبر به نام اپل خورده است و سپتامبر امسال هم سرانجام در میان انبوهی از شایعات و پیش‌بینی‌های رایج و همیشگی به «وقت درخشش» (It's Glowtime) رسید و اپل جدیدترین محصولاتش را به جهانیان معرفی کرد. این رویداد که به گفته تیم کوک، مدیرعامل اپل، مهم‌ترین رویداد سال این شرکت است، در محل اپل پارک و آمفی‌تئاتر استیو جابز با حضور خبرنگاران و علاقه‌مندان برگزار شد؛ رویدادی که از نظر بعضی جالب و هیجان‌انگیز بود و از نظر بعضی دیگر خسته‌کننده با محصولاتی که کمترین به‌روزرسانی و تغییر را داشته‌اند.
  • محصول «مدیران نانویی» در شرکت‌ها

    دنیای اقتصاد: وقتی به افرادی مثل ایلان ماسک و استیو جابز دقت می‌‌کنیم، می‌‌بینیم که در محیط کار، یک رویکرد غیر‌قابل توصیف داشتند که آنها را از سایر مدیرها متمایز می‌‌کرده. تا همین یک هفته پیش، کسی نمی‌‌دانست نام این رویکرد چیست، تا اینکه یک نفر در سیلیکون ولی رویش اسم گذاشت: «حالت بنیان‌گذار» (Founder Mode). این اصطلاحی است که «پاول گراهام»، هم‌‌بنیان‌گذار شرکت مطرح «وای کامبینیتور» ابداع کرده. او هفته گذشته یادداشتی نوشت که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر