شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۵ دنیای اقتصاد

اخبار مطالب توصیه شده - روزنامه شماره ۶۰۶۵

  • چرا اقتصاد از نظر رهبری مهم‌ترین اولویت است؟

    دنياي اقتصاد: رهبر انقلاب روز گذشته در سخنانی پس از صدور حکم تنفیذ بر اولویت‌های اقتصادی و سیاست خارجی اشاره کردند. محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به بیانات رهبر انقلاب تاکید کرد، بسیاری از شاخص‌های اقتصادی که با زندگی مردم سروکار دارد، وضعیت خوبی ندارد. در همین راستا اولویت اول دولت باید اصلاح سیاست‌های پولی و ارزی کشور باشد. او همچنین معتقد است که تیم اقتصادی باید بر اساس رویکرد کلان اقتصادی دولت چیده شود و با هم هماهنگ باشند.
  • فرمول مواجهه با رمزدارایی‌ها

    دنیای اقتصاد: گسترش روزافزون ارزهای دیجیتال و رواج آن در بین عامه مردم، سیاستگذاران را نگران چالش‌هایی کرده که ممکن است در رابطه با این رمزدارایی‌ها ایجاد شوند. مرکز پژوهش‌های مجلس، در یک گزارش راهبردی، ضمن اشاره به ضرورت قانون‌گذاری در خصوص رمزدارایی‌ها و چالش‌های پیش رو در رابطه با این فناوری، به بررسی تجربه کشورهای جهان در مواجهه با رمزدارایی‌ها پرداخت و اقدامات هشت کشور دنیا را در این رابطه بررسی کرد. برخی از کشور‌ها، در این رابطه رویکرد‌های سختگیرانه اتخاذ کرده‌اند و برخی دیگر رویکردی محتاطانه را در پیش گرفته‌اند. برخی از آنها نیز با این فناوری با نگاهی مثبت برخورد کرده‌اند.
  • اسباب‌کشی آنلاینی موجرها؟

    دنیای اقتصاد-گروه مسکن و شهری: بازار عرضه فایل اجاره آپارتمان در روزهای گذشته از ماه میانی تابستان با چهار مشخصه معنادار روبه‌رو شده است. گزارش خبرنگار گروه مسکن «دنیای‌اقتصاد» از نبض بازار اجاره مسکن در تهران حاکی است، موجرها آپارتمان‌های خود را به وزن رهن و اجاره تقریبا برابر عرضه می‌کنند. اما در عین حال واحد مسکونی اجاره‌ای «رهن کامل» به شکل محدود به مستاجرها پیشنهاد می‌شود. در حال حاضر براساس نتایج تحقیقات میدانی «دنیای‌اقتصاد» از فایل‌های موجود در محله‌های منتخب مناطق ۲۲گانه، میانگین «اجاره‌بهای پیشنهادی» در تهران به صورت ۴۵۸میلیون تومان پول پیش و ۱۶میلیون تومان اجاره‌بهای ماهانه است. این ارقام برای واحدهای مسکونی میان‌متراژ (متوسط مساحت ۸۰مترمربع) و همچنین میانگین عمربنای ۵ تا ۱۰سال ساخت است.
  • چرا معاون حقوقی ریگان نشدم!

    دنیای اقتصاد -گروه تاریخ و اقتصاد: رونالد ریگان، همانند بری گلدواتر، دیدگاه‌هایی به مراتب راست‌گراتر از دیدگاه‌های من داشت؛ اما او همچنان یک جمهوری‌خواه بود و من مشتاق خدمت بودم. با این حال، یک منبع احتمالی ناراحتی وجود داشت؛ زیرا پدرم -که او نیز چارلی براور نام داشت - این موقعیت نادر را داشت که رونالد ریگان را از شغل تلویزیونی‌اش اخراج کرده بود. همان‌طور که پیشتر اشاره کردم، پدرم در زمینه تبلیغات فعالیت داشت و خاطرات او با عنوانی غیرمعمول، «من و دیگر استعدادهای تبلیغاتی» منتشر شده بود. در سال۱۹۵۴، آژانس تبلیغاتی او، BBD&O، توافقی را امضا کرد تا رونالد ریگان مجری یک برنامه تلویزیونی تامین مالی‌شده توسط جنرال الکتریک شود. این برنامه، طی دو سال به سومین برنامه پربیننده در آمریکا تبدیل شد و بیش از ۲۵میلیون بیننده داشت.
  • جنگل‏‏‌گردی در آخر هفته گرم

    پنج‌شنبه و جمعه هوای تهران همچنان بین ۳۹ تا ۴۰ درجه در نوسان است‏‏‌ که نسبت به یکشنبه تنها یک تا دو درجه کاهش را نشان می‌دهد. همین موضوع سبب می‌شود که بسیاری از خانوارهای تهرانی تصمیم بگیرند حتی یک سفر یک‌روزه را برای خلاصی از گرما و گذراندن زمان در طبیعت تدارک ببینند.
  • تقویت مهارت پرسش‌گری تیم

    مترجم: مریم مرادخانی
    جهان امروز، جهان تحولات و بحران‌های سریع و غیرقابل پیش‌بینی است. اتفاقاتی که تا چند سال پیش حتی تصورشان را هم نمی‏‌کردیم، حالا به بخشی از روزمره ما تبدیل شده‏‌اند؛ مثل پاندمی کرونا و انفجار هوش مصنوعی. همین دو ویژگی، یعنی سرعت و پیش‌بینی‏‌ناپذیری، مدیران و رهبران سازمان‌ها را وادار کرده که مهارت‏‌های خود را دائما ارتقا دهند، سبک رهبری خود را بازنگری کنند و مهارت‏‌های جدید یاد بگیرند. یکی از مهارت‏‌های مهم که در این دوران به شدت به کار می‏‌آید، پرسیدن سوالات هوشمندانه است. سه محقق فرانسوی به نام‏‌های «آرنو شوالیه»، «فردریک دالزاس» و «ژان لویی بارسو» طی تحقیقاتی، این سوالات را به پنج گروه تحقیقی، فرضی، مولد، تفسیری و ذهنی تقسیم کرده و می‏‌گویند در مواجهه با مشکلات و شرایط و تصمیمات جدید، باید بتوانید ترکیب مناسبی از این سوالات را از خود و اعضای تیمتان بپرسید.
  • پرواز ققنوس از پاریس

    دنیای اقتصاد: افتتاحیه المپیک پاریس دو چهره داشت، چهره‌‌ای زشت و سیاه و چهره‌ای زیبا و روشن. این افتتاحیه شاید پرحاشیه‌ترین و واکنش‌برانگیزترین افتتاحیه در ادوار المپیک باشد. در این میان واکنش‌های تحسین‌برانگیز درباره اجرای سلین دیون، خواننده برجسته کانادایی، در این مراسم در دو روز گذشته مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت. سلین در این مراسم آهنگ «ترانه عشق» را بازخوانی کرد، آهنگی که پیش از این توسط اسطوره موسیقی فرانسه، ادیت پیاف، اجرا شده بود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر