شماره روزنامه ۶۱۳۶
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۳۶ دنیای اقتصاد

اخبار مسکن و عمران - روزنامه شماره ۶۱۳۶

  • محله‌نشینی اتباع خارجی؟

    دنیای اقتصاد: معادله اجاره‌نشینی اتباع خارجی در بازار مسکن تهران بررسی شد. تحقیقات میدانی خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» نشان می‌دهد، مهاجران افغان در محله‌هایی از مناطق جنوبی شهر ساکن هستند؛ بعضا به صورت متمرکز. این گروه از جمعیت اجاره‌نشین پایتخت، به دو دلیل خانه‌های کلنگی این مناطق را به‌جای آپارتمان برگزیده‌اند.
  • خداحافظی با دوربین‏‏‌های ترافیکی «تخلف‏‏‌محور»

    به دنبال انتقاد پلیس راهور از خرابی گسترده دوربین‌‌‌های پلاک‌‌‌خوان و ثبت تخلف در شهر تهران طی روزهای اخیر، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از اضافه شدن ۶۰۰ سامانه دوربینی در حلقه اول و دوم طرح ترافیک تهران خبر داد. به گزارش «ایسنا»، حمید برادران در مورد افزایش سامانه‌‌‌های دوربینی در پایتخت با اشاره به سامانه‌‌‌های طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا و اعلام این خبر که تا یک ماه آینده، تقریبا ۶۰۰ سامانه دوربینی به محدوده‌‌‌های طرح ترافیک اضافه می‌شود، افزود: هر سامانه شامل یک دوربین می‌شود؛ البته با دوربین‌‌‌های جدیدی که در حال نصب هستیم نیاز به نصب دوربین دوم نیست و با دوربین جدید، سه‌ونیم تا چهار لاین پوشش داده می‌شود.
  • نبض اجاره در مناطق ۹ تا ۱۲

    دنیای‌اقتصاد، گروه مسکن و شهری: مناطق ۹ تا ۱۲ شهر تهران به نوعی مناطق نوار میانی پایتخت محسوب می‌شوند، نه بالاشهر و نه پایین‌شهر. این مناطق به ویژه دو منطقه ۹ و ۱۰ در سال‌های اخیر محل جدید سکونت خانوارهایی بوده که پیش‌تر، یعنی سال‌های قبل از جهش قیمت و اجاره‌بها در مناطق بالاتر از نوار میانی شهر ساکن بودند اما به خاطر رشد سنگین هزینه خرید و اجاره مسکن نقل مکان کردند تا هزینه‌های سکونتی‌شان به ویژه برای اجاره‌بها تاحدودی قابل تحمل شود. در مناطق متوسط رو به بالا، متوسط پرداختی اجاره‌بهای ماهانه حدود ۲۰ میلیون تومان است که البته علاوه بر این رقم، پول پیش هم از مستاجرها دریافت می‌شود. با این حال در مناطق ۹ تا ۱۲ در حال حاضر و براساس فایل‌های پاییزی بازار اجاره مسکن، متوسط مبلغ اجاره‌بهای ماهانه پیشنهادی از سوی موجرها کمتر از ۱۱ میلیون تومان است.
  • بازار اجاره سالانه «پارکینگ» در ساختمان‌های جنوب تهران

    دنیای‌اقتصاد: در محله‌های جنوبی شهر تهران بازار «اجاره سالانه پارکینگ» شکل گرفته است. به گزارش گروه شبکه‌های اجتماعی روزنامه «دنیای‌اقتصاد» سکوهای اینترنتی اجاره و فروش مسکن در کشور با افزایش آگهی اجاره پارکینگ روبه‌رو است. این آگهی‌ها در برخی دیگر از مناطق شهر تهران نیز به‌صورت موردی وجود دارد؛ اما در مناطق جنوبی شهر تهران به مراتب بیشتر بوده و درواقع به‌نظر می‌رسد که اجاره سالانه پارکینگ تبدیل به رویه‌ای معمول در این مناطق شده است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر