تاریخچه فرودگاه پاریس

رپرتاژ آگهی: اما سه فرودگاه اصلی به نام‌های فرودگاه شارل دوگل پاریس، فرودگاه اورلی و فرودگاه بووه وجود دارد که به این شهر خدمات‌رسانی می‌کنند و ما در ادامه به بررسی دقیق‌تر آن ها می‌پردازیم. شما هم اگر قصد سفر به پاریس رادارید برای خرید بلیط هواپیما تهران به پاریس و آشنایی با این دو فرودگاه مهم کافی است با ما همراه باشید.

سفر به پاریس

همه شما به‌خوبی می‌دانید که پاریس، شهر نور و عشق است. در این شهر می‌توانند جاذبه‌های گردشگری متمایزی را متناسب با هر سلیقه‌ای را شاهد باشید. بعد از آشنایی با سه فرودگاه برگزیده این شهر قطعاً خرید بلیط هواپیما تهران به پاریس برای شما ساده‌تر خواهد شد.

فرودگاه شارل دوگل

برای معرفی اولین و شلوغ‌ترین فرودگاه در پاریس باید به فرودگاه شارل دوگل اشاره‌ای داشته باشیم. این فرودگاه در سال ۱۹۶۵ افتتاح شده است. در ابتدا این فرودگاه را بانام فرودگاه روآسی می‌شناختند؛ اما در سال ۱۹۷۰ به‌افتخار شارل دوگل نام آن را تغییر دادند. این فرودگاه در حال حاضر دارای سه ترمینال است و به بیش از ۳۰۰ مقصد در سراسر جهان پرواز دارد. معماری مدرن و امکانات پیشرفته‌اش سبب شده است به یکی از محبوب‌ترین و برگزیده‌ترین فرودگاه‌ها در پاریس تبدیل شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در سال ۲۰۰۰، یک آتش‌سوزی بزرگ در فرودگاه شارل دوگل باعث لغو پروازها و تخلیه هزاران مسافر شده است. همچنین باید بگویم در سال ۲۰۱۵، حملات تروریستی در پاریس رخ داد که یکی از آن‌ها در فرودگاه شارل دوگل اتفاق افتاد است؛ اما این روزها فرودگاه شارل دوگل در حال گسترش است تا ظرفیت مسافران خود را چندبرابر بیشتر از گذشته کند. بلیط هواپیما تهران به پاریس را می‌توانید به سمت این فرودگاه پرطرفدار تجربه کنید.

فرودگاه اورلی

برای معرفی قدیمی‌ترین فرودگاه در پاریس هم باید به شما فرودگاه اصلی پاریس یعنی اورلی را معرفی کنیم. این فرودگاه در سال ۱۹۳۲ افتتاح شد است و در ابتدا آن را بانام ویلنو اورلی می‌شناختند. اورلی دارای دو ترمینال است و به بیش از ۱۲۰ مقصد در سراسر جهان پرواز دارد. از این فرودگاه عمدتاً برای پروازهای داخلی، اروپایی و کوتاه‌برد بین‌المللی استفاده می‌شود. به دلیل قدمت این فرودگاه این روزها کارهای عمرانی و نوسازی بسیاری به جهت ارائه امکانات و خدمات بیشتر در این فرودگاه در حال شکل‌گیری است. پس از جنگ، اورلی به‌سرعت توسعه یافت و به قطب اصلی پروازهای داخلی و اروپایی در فرانسه تبدیل شد.

فرودگاه اورلی که در جنوب پایتخت فرانسه واقع‌شده است، دومین فرودگاه شلوغ در منطقه پاریس محسوب می‌شود. فرودگاه فوق با قدمتی بیش از ۹۰ سال، نقشی تاریخی در حمل‌ونقل هوایی فرانسه ایفا کرده است. در طول جنگ جهانی دوم، اورلی به‌عنوان پایگاه هوایی نظامی مورداستفاده قرار می‌گرفت و در دهه ۱۹۶۰، با افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی مورداستفاده قرار گرفته است. در سال ۲۰۲۲، تخمین زده شد که گردشگران خارجی که از طریق این فرودگاه وارد فرانسه شده‌اند، بیش از ده میلیارد یورو برای اقتصاد این کشور درآمد داشته است.

فرودگاه بووه

شاید دلیل اینکه فرودگاه بووه را در سومین رده‌بندی قراردادیم مسافت طولانی آن از شهر باشد. دورترین فرودگاه از مرکز شهر پاریس فرودگاه بووه است که در سال ۱۹۸۶ افتتاح‌شده است. این فرودگاه عمدتاً برای پروازهای ارزان‌قیمت و چارتری مورداستفاده قرار می‌گیرد. به همین خاطر به‌عنوان سومین فرودگاه پرتردد در منطقه پاریس شناخته می‌شود و نقشی حیاتی در ارائه پروازهای ارزان‌قیمت به مقاصد مختلف در اروپا ایفا می‌کند. یک ترمینال و سفر به بیش از ۷۰ مقصد در سراسر اروپا و شمال آفریقا از ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۱۹، آتش‌سوزی در کلیسای نوتردام پاریس رخ داد که باعث ایجاد دود غلیظ در سراسر شهر شد و بر پروازها هر سه فرودگاه تأثیر گذاشت. فرودگاه بووه به دنبال افزایش تعداد پروازهای خود و تبدیل‌شدن به یک فرودگاه بین‌المللی این روزها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر مسافت این فرودگاه تا شهر برای شما زیاد مهم نیست می‌توانید بلیط هواپیما تهران پاریس خود را به مقصد این فرودگاه تهیه کنید. در طول دهه ۱۹۹۰، بووه به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان قطب اصلی شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت مانند رایان‌ایر و ایزی‌جت مورداستفاده قرار گرفته است. در سال ۲۰۲۲، این فرودگاه بیش از پنج میلیون مسافر را جابه‌جا کرده است. فرودگاه بووه نقش مهمی در اقتصاد کل کشور فرانسه ایفا می‌کند.

کلام آخر در مورد فرودگاه‌های پاریس

همان‌طور که در مقاله پیش رو مطالعه کردید پاریس دارای سه فرودگاه اصلی شارل دوگل، اورلی و بووه است. فرودگاه شارل دوگل که به نام شارل دوگل، رهبر نظامی فرانسه در جنگ جهانی دوم نام‌گذاری شده است و یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه در بین این سه فرودگاه دیگر است. البته می‌توانیم بگویم که این فرودگاه شلوغ‌ترین فرودگاه در کل فرانسه است. فرودگاه اورلی هم یکی از قدیمی‌ترین و به نام‌ترین فرودگاه‌های شهر است که این روزها فرایند بازسازی و نوسازی آن در دست اجرا است و در آخر هم باید از فرودگاه بووه بگویم که از اهمیت بسیار بالایی در ناوگان هوایی پاریس برخوردار است. امید است مطالب ارائه‌شده برای خرید بلیط به سمت پاریس موردتوجه شما قرارگرفته باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.