شماره روزنامه ۶۱۲۱
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۲۱ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۱۲۱

  • اهمیت راهکارهای غیرمالی برای حفظ کارکنان

    نویسنده: Steve Allinson مترجم: مهدی نیکوئی
    در بازار کار رقابتی امروز، نگه‌داشت کارکنان جوان تبدیل به چالشی بزرگ برای بسیاری از سازمان‌ها شده است. حدود ۸ سال پیش، موسسه‌‌‌ای که در آن کار می‌‌‌کردم، مدیرعاملی پا به سن گذاشته داشت. او از روحیه نسل جوان شکایت می‌‌‌کرد و از دوره‌‌‌ای به قول خودش شکوهمند یاد می‌‌‌کرد که کارکنان ۳۰ سال به یک شغل و سازمان متعهد بودند. البته او هم مثل بسیاری از مدیران، نگاهی پدرسالارانه داشت و طرف دیگر قضیه را نمی‌‌‌دید.
  • کارشناسان منابع انسانی می‏‌گویند وفاداری دیگر معنا ندارد

    مترجم: مریم رضایی
    ورا لاو ۲۷ ساله، ظرف چند سال در سه شرکت مختلف کار کرده است. او عضوی از نسلی است که به نظر می‌رسد ایده وفاداری به شرکت‌ها را به چالش می‌‌کشند. او در گفت‌‌وگو با CNBC گفته: «فکر نمی‌‌کنم وفاداری نتیجه بدهد. همه چیز معامله‌‌ای است. شما فقط تا زمانی ارزشمند هستید که آنها شما را ارزشمند ببینند.
  • عصر هوش مصنوعی و شکل دادن تفکر انتقادی

    سید ارشد حسینی / مشاور توسعه کسب و کار
    با ظهور هوش مصنوعی مولد و ابزارهای مبتنی بر آن که فعلا مشهورترین آنها چت‌‌‌جی‌‌‌پی‌‌‌تی شرکت OpenAI است، متخصصان مختلف در صنایع گوناگون در مورد کاربردهایش خیال‌‌‌پردازی کرده‌‌‌اند و اکثرا این ابزار را گمشده خود یافته‌‌‌اند. مانند ظهور هر تکنولوژی دیگری، تاکنون محتواهای قابل‌توجهی در زمینه فرصت و تهدید نوشته شده و در کنار خوش‌بینی بیش از حد، نظریات آخرالزمانی هم مطرح شده که آینده بشر را در تقابل با این گونه جدید می‌‌‌بینند و در نهایت، اهل علم یک راه میانه را پیدا کردند که این تکنولوژی جدید، در مقابل انسان نیست و می‌تواند توانمندساز وی باشد.
  • هتل ناین اورز؛ جایی برای جمع‌‌‌آوری داده‌‌‌های خواب

    مترجم: مریم مرادخانی
    هتل‌‌‌های کپسولی در ژاپن بسیار رایج هستند. این هتل‌‌‌ها که جایگزین مناسب و مقرون به صرفه برای اقامت‌های کوتاه هستند حالا یک مزیت جدید دارند: می‌توانند کیفیت خواب شما را بسنجند؛ به لطف شرکتی به نام «هتل ناین‌اورز» (Ninehours) .

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر