شماره روزنامه ۶۱۱۹
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۱۹ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۱۱۹

  • وقتی رئیس جدید عجولانه تصمیم می‏‏‌گیرد

    مترجم: مریم مرادخانی
    وقتی رئیس جدیدتان مرتب و بدون هیچ توجیه شفافی، تصمیمات عجولانه می‏‏‌گیرد، ممکن است حس کنید زندگی کاریتان از حالت طبیعی خارج شده: لغو ناگهانی جلسه‏‏‌ها بدون هیچ توضیحی، موجی از جلساتی که در تقویمتان علامت زده‏‏‌اید یا ورود غیرمنتظره یک کارمند جدید. «شارمین بانو»، مربی حوزه مدیریت در سیاتل، می‏‏‌گوید: «این رفتار از نظر حرفه‏‏‌ای ناامیدکننده و از نظر احساسی ‏‏‌خسته‏‏‌کننده است. هنوز بین شما و این رئیس جدید اعتماد برقرار نشده، بنابراین هر نیت خیری که ابتدا داشتید از بین می‌رود.»
  • نقش شرکت‌ها در تعادل کار و زندگی

    مترجم: مهدی نیکوئی
    سال ۱۹۹۶ یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اثاثیه در جهان به نام استیل‌‌‌کیس (Steelcase) یک اثر هنری عجیب را در دفتر کار نیویورک خود نصب کرد: یک آکواریوم شیشه‌‌‌ای ۱۲۰ سانتی‌متر در ۱۸۰ سانتی‌متری که خانه ۱۵۰۰ مورچه بود. این اثر نوعی ستایش از عصر به اصطلاح هیجان‌‌‌انگیزی به شمار می‌‌‌رفت که در آن مرزهای کار و زندگی محو می‌‌‌شد.
  • هوش مصنوعی و خداحافظی با حریم خصوصی

    مترجم: سید‌حسین علوی لنگرودی alavitarjomeh@gmail.com
    امروزه اعتبارسنجی و امتیازدهی اعتباری به افراد، یکی از فرآیندهای مهم و حساس برای انجام کارهای مختلفی محسوب می‌شود که باید با دقت تمام‌ صورت پذیرد: از افتتاح حساب بانکی و دریافت وام‌ گرفته تا خریداری یک آپارتمان یا استخدام‌ شدن در یک شرکت معتبر. اگر بخواهید خرید آنلاین انجام دهید، بدون آنکه خبر داشته باشید،
بیشتر