شماره روزنامه ۶۰۴۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۳ دنیای اقتصاد

اخبار مدیران - روزنامه شماره ۶۰۲۳

  • قدرت بزرگ هدف‏‏‌های کوچک

    نویسندگان: Nele Van Buggenhout - Jamie Ellis مترجم: منا اختیاری
    کارکنانی که در تعیین هدف‏‏‌های روزانه‏‏‌شان پشتکار و انضباط دارند، نه تنها دستاوردهای بیشتری دارند و کار بیشتری انجام می‏‏‌دهند، بلکه نسبت به کارشان هم حس بهتری دارند. مدیران می‌توانند با رعایت یکسری اصول، تعیین اهداف روزانه را به عادت کارکنان خود تبدیل کنند. مایکل فلپس ۸ ساله که بود، مجموعه اهدافی را برای خود تعیین کرد. هدف درازمدتش این بود که یک روز در مسابقات المپیک حضور پیدا کند و برای مسابقات پیش رویش هم اهداف کوتاه‏‏‌مدت تعیین کرد. این عادت تعیین هدف برای تمرینات، جلسات و جنبه‏‏‌هایی از تعلیماتش با او ماند و در سال ۲۰۱۶ که از شنا بازنشسته شد، با ۲۸ مدال شامل ۲۳ مدال طلا - بیش از کل تعدادی که خیلی از کشورها تا به حال برنده شده‏‏‌اند- پرافتخارترین ورزشکار المپیک تمام دوران بود.
  • هر مدیر موفقی می‌تواند کارآفرین موفقی هم باشد

    مترجم: سید حسین علوی لنگرودی alavitarjomeh@gmail.com
    هر فردی که به مقام مدیریت یک شرکت و مجموعه کاری می‌‌‌رسد، دارای توانایی‌‌‌ها و مهارت‌‌‌هایی بوده که موجب شده تا روسا و سهامداران آن شرکت به این نتیجه برسند که او لیاقت مدیر شدن و رهبری زمام امور یک مجموعه کاری را دارد و می‌توان به او اعتماد کرد. بااین‌‌‌همه، بارها دیده شده که مدیران موفق شرکت‌ها پس از مدتی به این فکر می‌‌‌افتند که کسب‌و‌کار خودشان را راه بیندازند و نقش کارآفرین را ایفا کنند.
  • شکست ارجی ندارد؛ یادگیری را پاس بدارید

    مترجم: کامران اکبری
    بسیاری از مردم این جمله ایلان ماسک را که گفته: «اگر به اندازه کافی شکست نمی‌‌‌خورید یعنی به حد کافی نوآوری نمی‌‌‌کنید» به سرعت می‌‌‌پذیرند و زیاد آن را نقل‌قول می‌‌‌کنند. آنها تصور می‌‌‌کنند نکته کلیدی این جمله آن است که باید به شکست ارج نهاد و آن را جشن گرفت.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر