هوش مصنوعی در این مدل کسب‌وکاری می‌تواند در زمینه‌هایی چون «هوش تجاری، بهره‌وری، مدیریت مشتری، استخدام، فروش و بازاریابی و...» تاثیرگذار بوده و با استفاده از قدرت خود در شناسایی الگوها به درک بهتر هدف و رساندن شرکت به امر متعالی خود یاریگر باشد.

هر شرکتی که می‌خواهد در خط مقدم فناوری باشد، هوش مصنوعی را انتخاب کرده و برای خلق تجربیات ارزشمندتر نیز یادگیری ماشینی را با آن همراه می‌سازد.

در ادامه برخی از مزایای کاربردی هوش مصنوعی در مدل B۲B مورد اشاره قرار خواهد گرفت:

۱. هوش مصنوعی در منابع انسانی

امروزه بسیاری از شرکت‌ها از راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای صرفه‌جویی در زمان، بهبود دقت و بهبود تجربه کاندیداهای یک شغل استفاده می‌کنند.

با استفاده از هوش مصنوعی همچنین می‌توان کاندیدای شغل را بر اساس شرح وظایف مرتبط با او ارزیابی و بهترین گزینه را شناسایی کرد.

۲. هوش مصنوعی در تولید

در انقلاب صنعتی چهارم، کارخانه‌های هوشمند با هدف بهبود کارآیی، ایجاد محصول بهتر و ایجاد ایمنی بیشتر ساخته شده و هوش مصنوعی به این کارخانه‌ها این امکان را می‌دهد تا ضمن رقابتی ماندن، دوستدار محیط زیست نیز باشند. هم‌اکنون شرکت‌هایی نظیر زیمنس، جنرال الکتریک، فانوک،  بوش و ... از هوش مصنوعی در تولید استفاده می‌کنند.

۳. هوش مصنوعی در بازاریابی

هوش مصنوعی در بازاریابی از مفاهیم یادگیری ماشینی برای پیش‌‌بینی الگوهای رفتاری مشتری استفاده کرده و به کسب‌‌وکارها اجازه می‌دهد تا تکنیک‌‌های تحلیل بازاریابی را برای هدف قرار دادن خریداران بالقوه و هدف قرار دادن مخاطبان خاص در بسترهای مناسب ایجاد کنند. کل ایده پشت استفاده از سیستم‌‌های هوش مصنوعی، یادگیری از داده‌ها و تصمیم‌گیری با حداقل دخالت انسان است. شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک از هوش مصنوعی برای درک تصاویری که کاربران آپلود می‌کنند استفاده می‌کنند.

۴. هوش مصنوعی در اتوماسیون فرآیند روباتیک

راه دیگری که شرکت‌‌های B۲B می‌توانند از فناوری برای استفاده بهینه استفاده کنند، استفاده از اتوماسیون فرآیند روباتیک است؛ شرکت‌‌های کوچک یا بزرگ با هدف خودکارسازی فرآیند خود و انجام وظایفی مانند نگهداری سوابق، استخراج داده‌ها، پردازش فاکتور و ... می‌توانند از هوش مصنوعی بهره گیرند.

۵. هوش مصنوعی در امور مالی

هوش مصنوعی راه‌های جدیدی را به سیستم بانکی، به‌‌ویژه مشتریانی که خواهان راه‌‌حل‌‌های هوشمند و راه‌های امن‌‌تر برای سرمایه‌‌گذاری هستند، ارائه داده است. برای بخش مالی ضروری است که از طریق چت‌‌بات‌‌ها یا شخصی‌‌سازی نظام مدیریت ثروت، راهنمایی‌‌های مالی ۲۴/ ۷ ارائه دهد. هنگامی که مشتریان به دنبال حساب‌‌های ایمن برای انجام تراکنش‌های آنلاین هستند، هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور قابل توجهی از کلاهبرداری و حملات سایبری در قبال آنها محافظت کند.