محور رایزنی وزرای خارجه ترکیه و مصر/ تاکید بر راه حل‌های ریشه‌ای برای توقف جنگ

 «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه با «سامح شکری» همتای مصری خود در خصوص پرونده‌های مختلف به ویژه پرونده بحران لیبی گفت‌وگو کردند.

طبق گزارش شبکه المیادین، فیدان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با شکری در آنکارا گفت که دو طرف بر حمایت خود از وحدت و ثبات لیبی تاکید می‌کنند.

وی افزود: ما از ثبات و وحدت لیبی حمایت می‌کنیم و با طرف مصری رایزنی کردیم که چگونه به طور منظم در این زمینه با یکدیگر همکاری کنیم و چه پیشنهادهایی را می‌توان اجرا کرد.

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفت با همتای مصری خود درباره لزوم ادامه گفت‌وگوها درباره راه حل‌های دیپلماتیک به ویژه در خاورمیانه و غزه رایزنی کرده است.

خبر مرتبط
ترکیه بیانیه داد/ ماجرای کمک به اسرائیل چیست+ متن بیانیه

آنکارا ادعای برخی رسانه‌ها درباره استفاده از رادارهای ترکیه برای رهگیری موشک‌های ایرانی و کمک به رژیم صهیونیستی در جریان عملیات تنبیهی «وعده صادق» را تکذیب کرد.

۲ طرف همچنین درباره وضعیت سودان گفت‌وگو و بر لزوم تلاش برای یافتن راه حل‌های ریشه‌ای برای توقف جنگ داخلی در این کشور تاکید کردند.

به گفته وزیر امور خارجه ترکیه، این ۲ مقام همچنین تاکید کردند که تجارت و اقتصاد یکی از قوی‌ترین شکل‌های همکاری میان آنکارا و قاهره است.

فیدان افزود سرمایه‌گذاری ترکیه در مصر حدود سه میلیارد دلار است و حجم تجارت میان ۲ کشور به حدود هشت میلیارد دلار می‌رسد.