شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۶۵ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۶۰۶۵

  • پرواز ققنوس از پاریس

    دنیای اقتصاد: افتتاحیه المپیک پاریس دو چهره داشت، چهره‌‌ای زشت و سیاه و چهره‌ای زیبا و روشن. این افتتاحیه شاید پرحاشیه‌ترین و واکنش‌برانگیزترین افتتاحیه در ادوار المپیک باشد. در این میان واکنش‌های تحسین‌برانگیز درباره اجرای سلین دیون، خواننده برجسته کانادایی، در این مراسم در دو روز گذشته مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفت. سلین در این مراسم آهنگ «ترانه عشق» را بازخوانی کرد، آهنگی که پیش از این توسط اسطوره موسیقی فرانسه، ادیت پیاف، اجرا شده بود.
  • مینیاتور ایرانی در مراسم المپیک

    دنیای اقتصاد: در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ کاروان کشورهای شرکت‌کننده روی قایق‌ها و کشتی‌های کوچک و بزرگ از مقابل تماشاگران عبور کردند. در این مراسم در بخشی از رودخانه سن تابلوهای نقاشی در آب قرار داده شده بود که عمدتا تصاویر پرتره را شامل می‌شد.یکی از این آثار برگرفته از نقاشی «شاه عباس و جوان» اثر محمدقاسم مصور تبریزی یا سراجای نقاش، نگارگر، شاعر، خطاط و موسیقیدان عصر صفوی بود که یکی از شخصیت‌های آن روی یک قاب بزرگ بازآفرینی شده و داخل رود سن و در مسیر عبور کاروان‌های ورزشی قرار داشت.
  • تام کروز در دنیای واقعی شوالیه شد

    دنیای اقتصاد: تام کروز که هم‌اکنون در حال فیلم‌برداری «ماموریت: غیرممکن - روزشمار مرده قسمت دوم» در اروپاست، در دیدار با راچیدا داتی، وزیر فرهنگ فرانسه در پاریس، عنوان شوالیه لژیون دونور را دریافت کرد.این جایزه که از معتبرترین جوایز فرانسه و جهان است، ساعاتی پیش از شروع مراسم افتتاحیه المپیک به کروز اهدا شد.
  • کنسرت حسین علیزاده در شهرهای اروپایی

    دنیای اقتصاد: حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده شاخص موسیقی ایرانی، آبان و آذر سال جاری مجموعه کنسرت‌هایی را با همراهی گروه «هم‌آوایان» در شهرهای مختلف اروپایی برگزار خواهد کرد.براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، حسین علیزاده و گروه «هم‌آوایان» آبان و آذر سال جاری در شهرهای زوریخ، مونیخ، لندن، فرانکفورت، آمستردام، برلین، کلن، استکهلم و مادرید و چند شهر دیگر آثاری را در حوزه موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار خواهند داد.حسین علیزاده نوازنده تار، علی بوستان نوازنده سه‌تار، صبا علیزاده نوازنده کمانچه، پریسا پولادیان نوازنده رباب، مهدی امامی خواننده و نوازنده دایره، هوشمند عبادی نوازنده نی، بهنام سامانی نوازنده تمبک و دف گروه اجرایی این کنسرت‌ها را تشکیل می‌دهند.
  • رد افسانه‌های مدیریتی در یک کتاب

    دنیای اقتصاد: کتاب «افسانه‌های مدیریت» با عنوان فرعی «آنچه به‌اشتباه درباره مدیران و روسا درک کرده‌اید» نوشته استفان استرن و کری کوپر منتشر شد.
  • نمایش مستند «لعبت‌باز» در موزه سینما

    دنیای اقتصاد: مستند بلند «لعبت‌باز» به کارگردانی پوریا نوری فردا سه‌شنبه در سالن فردوس موزه سینما نمایش داده می‌شود.در این نشست بعد از نمایش فیلم سیداحمد محیط طباطبایی رئیس شورای بین‌المللی موزه‌ها، سیاوش ستاری رئیس یونیمای ایران و استاد خیمه‌شب‌بازی، محمد بزرگ نویسنده و منتقد سینما، و فرید دغاغله تدوینگر سینما درباره فیلم صحبت می‌کنند. «لعبت‌باز» روایتی از کوشش‌های سیاوش ستاری برای احیا و ادامه پیدا کردن هنر «خیمه‌شب‌بازی» است که در گذر زمان کم‌رنگ شده و می‌رفت تا فراموش شود. علاقه‌مندان برای دیدن مستند بلند «لعبت‌باز» می‌توانند ساعت ۱۵ به سالن فردوس موزه سینما مراجعه کنند. حضور در این برنامه برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر