شماره روزنامه ۶۰۴۴
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۲۵ دنیای اقتصاد

اخبار فرهنگ و هنر - روزنامه شماره ۶۰۲۵

  • توسعه نامتوازن بازار اکران در ایران

    دنیای اقتصاد: ظرفیت بازار سینمای ایران چقدر است؟ چندی پیش در گزارشی نوشتیم که ظرفیت امسال سینمای ایران بر اساس الگوی فروش در دو ماه نخست امسال، بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومان فروش است. یعنی چیزی بیش از دو برابر فروش سال ۱۴۰۲. اما آیا این رکورد ثبت می‌شود؟ کمی بعید است. یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در این باره، ظرفیت‌های میدانی یا اصطلاحا لجستیک بازار است.
  • نکوداشت حسن انوری در باغ موقوفات افشار

    دنیای اقتصاد: در ادامه سلسله مجالس ادبی و تاریخیِ بنیاد موقوفات محمود افشار، آیین نکوداشت حسن انوری، پژوهشگر و استاد زبان و ادب فارسی، برگزار می‌شود.
  • افتتاح گنجینه معتمدی در موزه سینما

    دنیای اقتصاد: موزه سینما در ادامه برنامه‌های بزرگداشت‌ هنرمندان قصد دارد سه‌شنبه ۲۲ خردادماه مراسم ویژه‌ای برای احمدرضا معتمدی با حضور جمعی از سینماگران برپا کند.
  • راه‌اندازی تراموای کافکا در پراگ

    دنیای اقتصاد: به مناسبت صدمین سال درگذشت فرانتس کافکا یک تراموای خاص که با پرتره نویسنده و نقل‌قول‌هایی از آثار او تزیین شده مدتی است در خیابان‌های پراگ در حال گردش است.
  • عکس‌های زیست‌محیطی کیارستمی در نمایشگاه گروهی

    دنیای اقتصاد: فردا جمعه همزمان با روز جهانی محیط زیست، نمایشگاه گروهی عکس «زاستار» با محوریت عکس‌های زیست‌محیطی در گالری ثالث افتتاح می‌شود. آثار افشین شاهرودی، محمدرضا شریف‌زاده، کیارنگ علایی، محمود کلاری، عباس کیارستمی، رضا کیانیان، مهدی مقیم‌نژاد، سروش میلانی‌زاده، مهرداد افسری و مهدی وثوق‌نیا در این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته‌اند.
  • کارنمای گروهی«هامون» به یاد داریوش مهرجویی

    کارنمای گروهی «هامون» به یاد داریوش مهرجویی فردا جمعه در گالری «باشگاه» افتتاح می‌شود.
  • درگذشت نقاش پیشکسوت در ۷۴ سالگی

    دنیای اقتصاد: هادی جمالی، نقاش نامدار کشور و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت که مدتی بیمار بود، در ۷۴سالگی در بیمارستان درگذشت. هادی جمالی در اردیبهشت سال ۱۳۲۹ در شیراز متولد شد.
  • تاریخ انقضای کیسینجر فرانرسیده است

    هادی خسروشاهین: اشتباه نکنید؛ کتاب «ماکیاول دیپلمات» - عنوان کتاب در زبان انگلیسی «تراژدی اجتناب‌ناپذیر؛ هنری کیسینجر و جهان او» است - بیوگرافی جدیدی از کیسینجر نیست و حتی قرار نیست در این کتاب ناگفته‌هایی از زندگی او برای اولین بار در دسترس مخاطبان قرار گیرد. این کتاب یک زمینه آمریکایی دارد و البته این زمینه در دل تاریخ و روایت تاریخی از زندگی کیسینجر جست‌وجو نمی‌شود. آمریکای امروز در سیاست خارجی خود با بحران معنا، جهت‌گیری و انسجام مواجه است و همین دلیلی است برای رجعت دوباره به اندیشه‌های کیسینجر.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر