شماره روزنامه ۶۱۱۳
|

  • خاطرات مرد خاطره‌ساز

    دنیای اقتصاد: مراسم نکوداشت بابک رادمنش، آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده سرشناس، در مجموعه مهرادمال کرج برگزار شد. این مراسم اولین شب از سلسله برنامه‌‌های «شب‌های با ترانه» بود که قرار است از این پس هر ماه برگزار شود و به صورت تخصصی به موضوع ترانه بپردازد. در این مراسم عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه‌سرا، با تاکید بر خاطره‌آفرین ‌بودن اکثر آثار بابک رادمنش، این هنرمند را از مهم‌ترین چهره‌های موسیقی در عصر خود دانست.
  • موفقیت یک فیلم جنجالی در جایزه سن‌سباستین

    دنیای اقتصاد: در مراسم اختتامیه جشنواره سن سباستین جایزه صدف طلایی بهترین فیلم به مستند «بعدازظهرهای تنهایی» ساخته آلبرت سرا رسید؛ اثری مستند که نگاهی جامع به سنت گاوبازی معاصر در اسپانیا دارد.این مستند به عنوان تنها مستند در بخش رقابت اصلی جشنواره فیلم سن‌سباستین امسال حضور داشت و با حضور رقبایی قدرتمند توانست جایزه نخست جشنواره را به خود اختصاص بدهد
  • «خاطرات یک دختر» پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها

    دنیای اقتصاد: رمان «خاطرات یک دختر» نوشته ناتاشا ترتوی با ترجمه فروزان صاعدی منتشر شد.کتاب «خاطرات یک دختر» داستانی است که از مرگ آغاز و در ادامه به کشف معنای زندگی منتهی می‌شود.
  • اکران یک فیلم جدید متفاوت با نسخه جشنواره

    دنیای اقتصاد: فیلم سینمایی «آنها مرا دوست داشتند» به کارگردانی محمدرضا رحمانی از چهارشنبه ۱۸مهر به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران می‌شود.به گفته ایرج رحمانی، تهیه‌کننده این فیلم، «آنها مرا دوست داشتند» با تدوین مجدد زهره احمدی توچایی، با ورژنی کاملا متفاوت نسبت به نسخه‌ای که در چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد در سینماها اکران خواهد شد. امیرحسین آرمان، امیر جعفری و مهسا اسماعیلی به عنوان چهره جدید به همراه نسیم ادبی، شهرام قائدی، هادی تسلیمی، سیدعلی صالحی، ایرج رحمانی و لیلا بلوکات بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. «آنها مرا دوست داشتند» در چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در دو رشته بازیگر نقش مکمل (امیر جعفری) و بهترین طراحی گریم (امید گلزاده) نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.
  • نمایشگاه عکس «طهران دیروز و تهران امروز» در نیاوران

    دنیای اقتصاد: همزمان با هفته ملی گردشگری و در آستانه بزرگداشت روز تهران، نمایشگاه عکسی با عنوان «طهران دیروز، تهران امروز» در کاخ نیاوران برپاست.
  • عرضه اثر هنرمند ایرانی در حراج «رزبری لندن»

    دنیای اقتصاد: حراج «رزبری لندن» با عنوان هنر اسلامی و شامل آثار هنرمندان مدرن و معاصر ایران، کویت، عراق، تونس، الجزایر و مصر چهارشنبه دوم اکتبر (۱۱مهر) برگزار می‌شود.
  • تندیس قهرمان افسانه‌ای روسیه برای مستندسازان ایرانی

    دنیای اقتصاد: سعید نبی و مریم خدیوی، سازندگان مستند «ایستاده با گرگ»، در ادامه حضورهای بین‌المللی این اثر در فستیوال سینمایی بایکال در روسیه، تندیس ویژه هیات داوران را دریافت کردند.
  • یادکرد صدابردار پیشکسوت از سینماگران بزرگ

    دنیای اقتصاد: موزه سینما در ادامه انتشار سلسله برنامه‌های تاریخ شفاهی خود، بخش‌هایی از گفت‌وگوی حسن زاهدی، صدابردار پیشکسوت سینما، را منتشر کرده است.
  • درگذشت فریدون تنکابنی در ۸۷سالگی

    خبرآنلاین: فریدون تنکابنی، نویسنده و طنزپرداز سرشناس، در ۸۷سالگی درگذشت. تنکابنی که سال‌های پایانی عمر خود را در آسایشگاه سالمندان در شهر کلن آلمان زندگی می‌کرد، از فعالان «ده شب شعر انجمن گوته» بود که در سال ۱۳۵۶ در تهران برگزار شد.
  • نمایشگاه «۷۳۷۳ روز معماری» در باغ‌ موزه قصر

    دنیای اقتصاد: نگارخانه باغ ‌موزه قصر میزبان نمایشگاه گروهی «۷۳۷۳ روز معماری» است. در این نمایشگاه که بر نقش حیاتی هنر و معماری در شکل‌دهی به محیط زندگی‌ تاکید دارد، ۶۰ اثر به نمایش گذاشته شده است.
  • اجرای نمایش‌نامه تنسی ویلیامز در تماشاخانه انتظامی

    دنیای اقتصاد: نمایش «پرنده شیرین جوانی» به کارگردانی حسن عسگری پس از پایان ایام عزای عمومی در تماشاخانه انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.
  • مهمان آقای نویسنده

    دنیای اقتصاد: خانه هوشنگ مرادی کرمانی در مزایده‌ای از سوی شهرداری تهران به یک احیاگر بناهای تاریخی واگذار شد تا درهایش با عنوان «خانه قصه» به روی مردم باز شود. آبان سال ۱۳۹۹ بود که اعلام شد شهرداری منطقه ۱۲ تهران قصد دارد یک مجموعه فرهنگی در این محله راه‌اندازی کند و قول دادند هم جنبه کتابخانه‌ای داشته باشد و هم خانه داستان و ادبیات کودک باشد به نام «قصه‌خانه».
  • باران سوپ در دوران تغییر آب‌و‌هوا

    دنیای اقتصاد: تابلوهای معروف «آفتاب‌گردان‌ها» اثر ونسان ون‌گوگ بار دیگر هدف حمله فعالان محیط‌زیستی قرار گرفت. ماجرا این است که سه فعال محیط‌زیستی ساعاتی پس از حکم زندان سایر فعالان محیط‌زیستی به دلیل حمله به نقاشی ون‌گوگ در سال ۲۰۲۲ واکنش نشان دادند و دوباره روی نقاشی‌های ون‌گوگ سوپ پاشیدند. در همین رابطه رویترز نوشت‌ معترضان سوپ گوجه‌فرنگی را روی «آفتاب‌گردان‌ها» که در گالری ملی لندن نگهداری می‌شود و دو سال پیش نیز هدف حمله اعضای دیگر این گروه از معترضان قرار گرفته بود پرتاب کردند و همچنین روی یکی دیگر از تابلوهای مجموعه «آفتاب‌گردان‌ها» که برای یک نمایشگاه موقت از موزه هنر فیلادلفیا به گالری ملی لندن امانت داده شده نیز سوپ پرتاب کردند. البته مسوولان گالری ملی اعلام کردند که معترضان دستگیر شده‌اند و به نقاشی‌ها نیز آسیبی وارد نشده است.
  • حمایت جومپا لاهیری از مردم فلسطین

    دنیای اقتصاد: جومپا لاهیری نویسنده برنده جایزه پولیتزر پس از اخراج سه کارمند از سوی موزه نوگوچی شهر نیویورک به دلیل سر کردن چفیه از پذیرش جایزه خودداری کرد. موزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جومپا لاهیری تصمیم گرفته در پاسخ به سیاست‌های به‌روزشده ما در اجبار به پوشیدن لباس فرم موزه، از پذیرش جایزه ایسامو نوگوچی ۲۰۲۴ خودداری کند. ما به دیدگاه او احترام می‌گذاریم و می‌دانیم سیاست ما ممکن است با دیدگاه‌های همه همسو نباشد.
  • اجرای نمایش «آهای کوزه کجا کجا» در تالار هنر

    دنیای اقتصاد: نمایش «آهای کوزه کجا کجا» به نویسندگی و کارگردانی مهدی مقیمی از امروز یکشنبه در تالار هنر، ویژه کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر