شماره روزنامه ۶۱۲۵
|

  • حیف شد که مهرجویی نیست

    دنیای اقتصاد: آیین پایانی سومین جشن ملی مهر سینمای ایران با اولین حضور رئیس جدید سازمان سینمایی و تقدیر از علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت، در محوطه باز موزه سینما برگزار شد. قادر آشنا، دبیر جشن مهر سینمای ایران، در این برنامه گفت: در این سال‌ها معمولا ارتباطی با استان‌ها وجود نداشت و به بهانه روز ملی سینما تصمیم گرفتیم این ارتباط با مدیران و سینماگران استان‌ها شکل بگیرد که در سال اول، فقط ۲۱ استان در این برنامه قرار گرفت و الان به ۳۱ استان افزایش یافته است. او گفت ۷۰ نفر از پیشکسوتان، بیش از ۵۰ هنرمند ایثارگر و دیگر فعالان عرصه سینما در بخش‌های مختلف این جشن تجلیل شده‌اند که تعداد آنها به بیش از ۶۰۰ نفر می‌رسد.
  • هرگز قلم را زمین نگذاشتم

    دنیای اقتصاد: مراسم رونمایی از مجموعه «انسان‌های کوچک، آرزوهای بزرگ» که با عناوین کوکو شنل، بروس‌لی، زاها حدید، مادر ترزا، استیو و با ترجمه لیلی گلستان منتشر شده است، در کتاب‌فروشی راوی برگزار شد. این مجموعه درباره زندگی چهره‌های تاثیرگذار جهان است و با رویکردی داستانی، زندگی زنان و مردان تاثیرگذار صد سال گذشته دنیا را روایت می‌کند. این مجموعه می‌کوشد کودکان را با چهره‌هایی الهام‌بخش آشنا کند و مسیر پرفرازونشیب زندگی هرکدام از شخصیت‌های بزرگ را برای رسیدن به آرزوی کودکی‌شان به تصویر بکشد. این مجموعه تلاش دارد کودکان را تشویق کند تا آرزوها و رویاهای خود را دنبال کنند و در مسیر تحقق آنها گام بردارند.
  • مراسم یادبود میرشمس‌الدین ادیب سلطانی

    دنیای اقتصاد: به مناسبت اولین سال درگذشت میرشمس‌الدین ادیب سلطانی، نویسنده و مترجم نامدار، فردا سه‌شنبه مراسم یادبودی در موسسه فرهنگان برگزار می‌شود.در این مراسم علاوه بر سخنرانی مصطفی ملکیان و محمد کریمی زنجانی اصل، نماهنگی به یاد دکتر ادیب‌سلطانی پخش خواهد شد و از کتاب On Relativism An Apologia (دفاع از نسبی‌انگاری) رونمایی می‌شود.
  • بازسازی صدای دوبلور فقید با هوش مصنوعی

    دنیای اقتصاد: رادیو نمایش در همکاری مشترک با مجموعه استودیوهای «کوالیما» و با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی، صدای زنده‌یاد حمید منوچهری، دوبلور و صداپیشه معروف، را بازسازی کرده است.
  • داستان انتخاب یک نقش پیچیده

    ایمان اسفندی، بازیگر ایرانی، به‌تازگی داستان بازی در نقش «ازرا بریجر» در سریال «آسوکا» را که از شبکه دیزنی پلاس پخش شده تعریف کرده است. او توضیح داده که چگونه با این نقش آشنا شده و در نهایت موفق شد که آن را به دست آورد. شخصیت ازرا برای اولین بار در سریال انیمیشنی «جنگ ستارگان شورشیان» (Star Wars Rebels) در سال ۲۰۱۴ معرفی شد.
  • نمایشگاه «قاب‌های آهنگین» در خانه هنرمندان

    دنیای اقتصاد: نمایشگاه عکس «قاب‌های آهنگین» اثر کاوس صادقلو، عکاس باسابقه، در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برپا شد. این نمایشگاه در ستایش موسیقی است و ۴۱ قطعه عکس از چهره‌های نامدار این عرصه در آن ارائه شده است.
  • عرضه «دوغ» در کتاب‌فروشی‌ها

    دنیای اقتصاد: مجموعه داستان «دوغ» نوشته صباح‌الدین علی با گردآوری و ترجمه مریم حسین‌نژاد منتشر شد.
  • نشست «رگ‌خواب مخاطب عام» با حضور ژوله و بحرانی

    دنیای اقتصاد: نشست گفت‌وگومحور با موضوع «رگ خواب مخاطب عام» چهارشنبه ۲۵مهر با حضور امیرمهدی ژوله و محمد بحرانی در بخش جنبی بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک در محل سالن کوشک باغ هنر برگزار می‌شود.چگونگی خلق کاراکتر در کمدی‌های پر مخاطب، بررسی جنبه‌های مشترک کاراکترهای موفق مجموعه‌های کمدی با کاراکترهای معروف عروسکی، یافتن راهی برای شکل‌گیری همکاری‌های مشترک مابین نویسنده‌های مجموعه‌های کمدی و ایده‌پردازان و نویسندگان نمایش‌نامه‌ها و فیلم‌نامه‌های عروسکی از موضوعات مورد بررسی در این گپ‌وگفت هنری هستند. علاقه‌مندان برای حضور در نشست «رگ خواب مخاطب عام» می‌توانند ساعت ۱۶به محل سالن کوشک باغ هنر به نشانی بزرگراه مدرس، بزرگراه شهید همت مراجعه کنند.
  • نمایش پرتره رازآمیز ناصرالدین شاه در کاخ نیاوران

    دنیای اقتصاد: نمایشگاه «نظاره سلطان صاحبقران» با رازگشایی از نگاره مهجوری از ناصرالدین شاه از امروز دوشنبه در تالار آبی کاخ نیاوران برپا می‌شود.
  • رونمایی از «آخرین عاشقانه» در سینما چهارسو

    دنیای اقتصاد: مراسم رونمایی و افتتاحیه فیلم سینمایی «آخرین عاشقانه» به نویسندگی و کارگردانی عسل جوانمردی و تهیه‌کنندگی مهدی کارآمد تبریزی امروز دوشنبه ساعت ۱۷ در پردیس سینمایی چهارسو و در گروه سینمایی «هنروتجربه» برگزار می‌شود. داستان این فیلم درباره حوری دختری میانسال و نابیناست که در روستایی به‌تنهایی زندگی می‌کند و در پی ادا کردن نذر قدیمی‌اش است. نذر او به‌خاطر بازگشت نامزدش است که از زمان جنگ تحمیلی مفقودالاثر شده است. حوری بعد از گذشت ۳۳سال همچنان امید به بازگشت او دارد ... آتش تقی‌پور، سید ناصر جلالی، حوریه خسروی، نیلوفر پورمهدی، رها الوندی و زهرا محمدی بازیگران «آخرین عاشقانه» هستند. این فیلم همچنین در پلتفرم هاشور به‌طور همزمان اکران آنلاین می‌شود.
  • سیگنال حراج تهران به بازار هنر

    دنیای اقتصاد: بیست و یکمین حراج تهران ویژه هنر معاصر به صورت آنلاین برگزار شد و با فروش ۱۲۰میلیارد و ۳۱۸میلیون تومان توانست رکورد جدید بر جا بگذارد. در این دوره اما یک اتفاق مهم افتاد و آثار هنرمندان ناشناخته و کمتر‌شناخته‌شده نیز به نمایش در‌آمد و جالب آنکه توانست با اقبال خریداران روبه‌رو شود. آن‌گونه که در گزارش‌ها آمده در این رویداد ۳۶ چهره نوظهور حضور داشتند که در این حراج بی‌سابقه بود. به نظر می‌رسد حراج تهران در بیست و یکمین دوره‌اش تغییر فاز داده و تصمیم گرفته روی آثار هنرمندان جوان مانور بیشتری بدهد. این ماجرا از دو جهت قابل بررسی است.
  • بازی رابعه اسکویی در نمایش «دایره گچی قفقازی»

    دنیای اقتصاد: رابعه اسکویی، امیر کربلایی‌زاده و سیاوش خیرابی به عنوان بازیگران نمایش «دایره گچی قفقازی» جدیدترین نمایش امیر دژاکام معرفی شدند.
  • انتشار رمانی با ترجمه حسن شهباز پس از ۶۹ سال

    دنیای اقتصاد: رمان «درام پاریس» نوشته ماری کرلی با ترجمه حسن شهباز، مترجم پیشکسوت، پس از ۶۹ سال به چاپ مجدد رسید.
  • جهبه‌گیری مرد عنکبوتی علیه جنایات اسرائیل

    فارس: اندرو گارفیلد، بازیگر نقش مرد عنکبوتی، در جریان حضورش در یک برنامه در نیویورک، از مردم خواست قلب‌ها و انرژی خود را صرف حمایت از مردم فلسطین در غزه کنند.
  • شادپیمایی هنری در خیابان‌های مریوان

    دنیای اقتصاد: هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، صبح دیروز شنبه با برگزاری مراسم شادپیمایی به طور رسمی آغاز شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر