قصه نافرجام پایتخت 7

پیش از این فصل ششم این سریال حواشی بسیاری را به همراه داشت و با نیمه کاره رها شدن آن، اما و اگرهای بسیاری را به‌وجود آورد. هرچند سازندگان آن قول دادند که ادامه آن را تولید کنند، اما به واسطه شیوع کرونا ساخت ادامه آن منتفی و به زمان دیگری موکول شد. در دو هفته اخیر هم حاشیه‌ها دست از سر سازندگان پایتخت برنداشت. انتشار خبری درباره حذف سارا و نیکا فرقانی، بازیگران دوقلوی این سریال، هم واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت هم واکنش عوامل آن سریال را. اما این همه ماجرا نبود و بلافاصله پس از این موضوع، خبری هم درباره دستمزد میلیاردی محسن تنابنده برای نگارش فصل هفتم سریال بود که نقدهای بسیاری را در فضای رسانه‌ای به‌وجود آورد و باعث شد تنابنده نیز نسبت به آن واکنش نشان دهد. او با انتشار پستی در صفحه خود نوشت: «لطفا دست از تخریب و عقیم‌سازی بردارید. «پایتخت» به عشق مردم ساخته و به خواست مردم ادامه پیدا کرده است و در حد سوادمان آینه‌ای بوده در برابر جامعه با تمام کاستی‌هایش که به آن واقفم، تلاش شما هم همه این بوده که با مسموم کردن فضا و معناسازی‌های بیهوده و استخراج مفاهیم عجیب و غریب از «پایتخت» دستاویز و ملعبه‌ای بسازید برای انتقام‌گیری‌هایتان از جناح مخالف یا ابراز وجود آن هم با نسبت دادن نظراتتان به مردم که هیچ‌گاه هم رای با شما نبوده... بگذریم.

هموطنان عزیزم امسال هم به‌رغم فرصت بسیار کوتاه تا نوروز و به‌رغم همکاری‌های سازمان و توافقات صورت گرفته تلاش کردیم «پایتخت» جدیدی و در خور شأن شما بسازیم که شرایط مهیا نشد، یعنی من توانش را نداشتم و از همین جا از محضر همه شما عذرخواهی می‌کنم تا فرصتی دیگر و فضایی پالوده‌تر (با احترام و تشکر از همه جراید و رسانه‌های خبری مخالف و موافق و منتقدانی که دغدغه کمال و رشد و پیشرفت آثار را دارند).»

با این نوشته تنابنده به نظر می‌رسد ساخت این سریال پرمخاطب تلویزیون به زمانی دیگر موکول شود، هرچند هرسال تقریبا این صحبت و ساخته شدن یا نشدن آن مطرح بوده است، اما در نهایت با تمام کاستی‌ها در دقیقه نود به روی آنتن تلویزیون رفته است.

سریال «پایتخت» مجموعه‌ای است که نخستین فصل آن در نوروز سال ۱۳۹۰ به روی آنتن تلویزیون رفت و به‌واسطه داستان و بازیگرانش مورد توجه واقع شد. همین عامل نیز سبب شد سازندگان این سریال به فکر ساخت فصل دوم آن بیفتند. این استقبال باعث شد تا ساخت سریال به فصل ششم هم برسد و تقریبا پای ثابت نوروز یا ماه رمضان هر سال باشد. قصه خانواده نقی معمولی و ارسطو پسرخاله او به گونه‌ای پیش رفت که بینندگان هر سال با این خانواده در ایام نوروز همراه می‌شدند تا ببینند چه اتفاقاتی قرار است برای آنها رقم بخورد.