اهمیت این انتخاب برای فیلم ایرلندی آن است که اسکورسیزی و نت‌فلیکس را یک گام دیگر به دریافت اسکار نزدیک کرده است. این در حالی است که ساعاتی پس از این رویداد کمیته ویژه انتخاب بهترین فیلم‌ها از نظر جلوه‌های ویژه یا بصری با انتشار اولین لیست خود ۲۰ فیلم را که در این بخش رقابت خواهند کرد، معرفی کرد و فیلم ایرلندی را در این فهرست قرار داد. این فیلم سه ساعت و نیمه در روزهای اخیر با حاشیه‌های بسیاری نیز مواجه بوده است. برخی از منتقدان فیلم زمان فیلم را طولانی ‌تر از حوصله مخاطب دانسته و پیشنهاد کرده‌اند با توجه به اینکه این فیلم در کمپانی نت‌فلیکس هم توزیع شده، ممکن است به یک مینی‌سریال تبدیل شود. اسکورسیزی البته این پیشنهاد را نپذیرفت.

 جالب‌تر آنکه این هیات جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را نیز برای نوشتن فیلمنامه فیلم ایرلندی به استیون زیلیان اهدا کرد تا دفاع تمام قدی از این اثر اسکورسیزی کرده باشد. اما جایزه بهترین کارگردانی چنانچه از پیش انتظارش می‌رفت، به کوئنتین تارانتینو برای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» رسید که با استقبال قابل توجه مخاطبانش هم روبه‌رو شده است.  اما افزون بر این در این دوره از جوایز هیات ملی نقد، آدام سندلر برای بازی در «الماس‌های تراش نخورده» و رنه زلوگر برای «جودی» به ترتیب جوایز بهترین بازیگر مرد و زن را دریافت کردند. همچنین بردپیت برای «روزی روزگاری در هالیوود» و کتی بیتس برای بازی در «ریچارد جِوِل» جوایز بازیگری مکمل را گرفتند. عنوان بهترین فیلمنامه غیراقتباسی به برادران سفدی برای «الماس‌های تراش نخورده» رسید و جایزه‌ نمادین هیات ملی نقد نیز به مارتین اسکورسیزی، رابرت دنیرو، ال پاچینو برای فیلم ایرلندی تعلق گرفت. همچنین فیلم «انگل» که در مخاطبان فارسی زبان عموما با نام «پارازیت» آن را می‌شناسند برنده جایزه بهترین فیلم خارجی شد.

این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند