احداث باغات مدرن بادام در زمین های کم آب

رپرتاژ آگهی: گره کور این مشکل قطعا با کاشت نهال‌های بادام دیم، مقاوم، کم آب طلب و فوق العاده پربار باز خواهد شد. کشور ما اقلیمی گرم و خشک است و اختصاص ۸ درصد بادامستان‌های جهان به کشورمان ایران، تولید ۲۰۰ هزار تنی بادام و کسب رتبه پنجم تولید این محصول نشان میدهد بادام تجاری‌ترین نهال برای همه اقلیم هاست.

 سالانه ۸۰ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که ۶۵ درصد آن هدر رفته و فجایع زیستی و خشکسالی رو به دنبال داشته است. یقینا به دنبال گرمایش زمین، کاهش بارندگی‌ها و افت جریان‌های آبی سطح الارضی و زیرزمینی، حوزه باغداری به سمت کاشت نهال‌های مقاوم به کم آبی و بی‌آبی سوق یافته است. طبیعتاً با کاشت نهال بادام و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی در کنار حفظ عملکرد رشدی باغات بادام میتوان از زمین‌های کم آب بیشترین بهره اقتصادی را برد.

زمینهای کم آب عمدتا سنگلاخی، آهکی، شور و بسیار سخت هستند. نهال بادام (خصوصا ارقام تونو، فرانیس، آذر، رویال، مامایی و ..) از جمله نژادهایی است که ریشه زایی و ریشه دوانی آن بسیار سریع بوده و تا عمق ۳ متری خاک قابلیت نفوذ دارد. همچنین برخورداری از برگ‌های چرم مانند آن را به نهالی مستحکم و مقاوم برای زمین‌های کم آب و خشک تبدیل کرده است. تا انتهای وب با ما باشید و این نهال را بیشتر بشناسید.

سوددهی نهال کم چالش بادام چه قدر است؟؟

 نهال بادام به طور سالیانه دارای نیاز آبی ۶ الی ۸ هزار متر مکعب بوده و در مناطقی که میانگین بارندگی‌ها بالای ۶۰۰ میلی‌متر در سال است  می‌تواند کشت دیم را برای باغداران ایجاد کند. متعاقباً در زمین‌های کم آب، آبیاری دو هفته الی ۲۰ روز یکبار در فصل رشد می‌تواند پاسخگوی نیاز آبی آن باشد.

نهال بادام رقمی سودده است که در مناطقی با عرض ۵۵-۳۰شمالی امکان کشت و باروری دارد لذا از اقلیم‌های خشک و کوهستانی گرفته تا مدیترانه و سردسیری به جز مناطق جنوبی می‌توان در هر نوع خاک، حتی خاک‌های کم آب، سنگلاخی و حتی شور آن را کشت کرد.

نهال بادامی رقمی با توجیه و بازدهی اقتصادی است، لذا کشاورزان می‌توانند با مدیریت بهینه منابع آبی، انتخاب درست سیستم‌های آبیاری با کاشت نژادهای مقاوم و کم آب طلب بادام به راحتی و با رسیدگی‌های مدرن در هر هکتار ۵ الی ۶ تن محصول بادام برداشت کنند. در نهایت با رعایت فواصل کاشت استاندارد 4*4 و کشت ۶۲۵ اصله نهال در واحد هکتار، با در نظر گرفتن قیمت تقریبی 250 هزار تومانی بادام خشک در بازار، می‌توان درآمد 5/1 تا 2 میلیاردی را از مزارع خود حتی زمین‌های کم آب به دست آورید.

کاشت بهترین ارقام بادام، مسیری رو به درآمدهای کلان

آیا دوست دارید به جای برداشت ۲ الی ۳ تن محصول بادام در هکتار راندمان تولید ۵ الی ۶ تنی را داشته باشید؟؟ پس به کارشناسان رویال نهال اعتماد کرده و بهترین رقم را با کمک ایشان انتخاب و خریداری کنید. رمز موفقیت در پرورش نهال بادام، انتخاب و خرید نهال بادام سازگار با اکوسیستم از مراکز معتبر و بهره‌گیری از متدها و روش‌های مدرن باغبانی و مدیریت اصولی منابع است.

هر رقم بادام صفات ژنتیکی و باردهی متغیری دارد لذا سرمایه‌گذاری برای کاشت همه ارقام مصادف با برداشت درآمدهای میلیاردی نخواهد بود. اگر مصمم به احداث باغات بادام در زمین‌های کم آب هستید نژادهای زیر را در اولویت قرار دهید.

بادام فرانیس کلون

  1. بادام فرانیس کلون : نهال بادام فرانیس کلون با عمر اقتصادی ۴۰ سال، محصول دهی 20 کیلویی ، رقمی زودبازده، دیرگل، کاغذی با باردهی خوشه‌ای و فرانسوی است که از ارتفاع صفر تا ۲۸۰۰ متری برای کاشت در مناطق سردسیر و کوهستانی بهترین گزینه است. این نژاد دارای پایه تلخ است بهترین مقاومت را نسبت به کم آبی و بی‌آبی خواهد داشت. حتی می‌توانید در مناطقی با میانگین بارندگی ۵۵۰ میلی‌متر در سال به حالت دیم آن را مورد کشت قرار دهید.

  2. نهال بادام تونو: نهال تونو، دیرگل خود گرده افشان، زود بازده با پوست سنگی مقاوم در برابر حشرات و پرندگان است که مقاومت فوق العاده‌ای در برابر تنش‌های دمایی و آسیب‌های بهاره دارد. نهالی ایتالیایی، زود بازده و پرقدرت دارای ۴۵ درصد مغز میوه بوده و از جمله ارقام پا کوتاه با میوه با کیفیت و درجه یک است.

۳. نهال بادام آذر : از جمله نهال‌هایی که دارای محصول آجیلی بسیار محبوب و زودبازده هست می‌توان به نهال بادام آذر اشاره کرد. این رقم معروف دیرگل بوده و در مناطق کوهستانی با عمر اقتصادی ۳۵ سال می‌تواند در سال باردهی ۲۷ کیلویی داشته باشد. بیشترین مقاومت را نسبت به تنش‌های آبی، دمایی، خاکی و انواع تهدیدات و آفات دارد.

۴. نهال بادام مامایی : اگر در مناطق نیمه گرمسیری و معتدل مشکل کم آبی دارید بهترین نهال بادام نژاد مامایی، رقمی اقتصادی دارای مغز شیری و خوش طعم است. دارای پوست سنگی بوده و باردهی فوق العاده‌ای در مناطق نیمه سردسیر و نیمه گرمسیر داشته و می‌تواند در زمان بلوغ باردهی ۵ تن در هکتار را تا ۴۰ سال ارائه کند. پوست سنگی، زود بازده از سال اول کاشت با میوه پرفروش.

بادام اصلاحی و پیوندی یا بذری و سنتی، کدومو بخرید، برنده‌اید؟؟؟

در این قسمت سعی داریم مقایسه ساده بین ارقام پیوندی و بذری داشته باشیم و در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید با کدام نهال از زمین‌های کم آب با چه میزان کیفیت و کمیت محصول بادام برداشت کنید!؛

  • نهال‌های بادام اصلاح شده توانایی تولید محصولات ارگانیک را داشته زیرا مقاومت فوق العاده‌ای در برابر آفات بیماری‌ها داشته و کمترین نیاز را به انواع کود و سموم شیمیایی دارند.

  • نهال‌های اصلاحی و ژنوتیپ به دلیل داشتن ویژگی‌های ارتقا یافته بالاترین بهره‌وری و باردهی را داشته و این مزیت مهم باعث افزایش درآمد و سود نهایی خواهد شد.

  • با نهال‌های بذری یا سنتی بعد از چندین سال و در نهایت با رسیدگی‌های پرهزینه محصولات ۲ تا ۳ تنی برداشت می‌کنید اما با رقم‌های پیوندی از سال‌های اول و دوم کاشت محصول دهی ۵ تا ۶ تنی را با کمترین هزینه خواهید داشت.

  • نهال‌های مدرن و پیوندی به دلیل برخورداری از سیستم دفاعی قوی‌تر مقاوم به کم آبی بوده و علاوه بر آن کمترین صدمات را از آفات بیماری‌ها داشته، در نتیجه هزینه‌های مرتبط با مدیریت منابع آبی و بیماری‌ها به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

  • مهم‌ترین مسئله اینکه نهال‌های بادام دارای شکوفایی حساس نسبت به سرمایه بهاره هستند که رقم‌های پیوندی اکثراً دیرگل بوده و از تنش‌های دمایی و شوک‌های بهاره در امان هستند.

بهترین خرید نهال بادام از برترین نهالستان کشور

بهترین خرید نهال بادام از برترین نهالستان کشور

کیفیت همیشه حاصل تلاش، تجربه و تخصص است. در نهالستان بزرگ رویال نهال و به دست مهندسان کشاورزی و گیاه پزشکان بهترین ارقام نهال بادام با کیفیت و سالم تکثیر و تولید شده تا در اختیار شما باغداران عزیز قرار بگیرد. فاصله شما تا تبدیل زمین‌های بایر و کم آب به بادامستان‌های تجاری به اندازه یک تصمیم و تماس با این مجموعه معتبر و با سابقه است. در این مجموعه پس از دریافت مشاوره‌های کارشناسی رایگان، بهترین ارقام نهال بادام متناسب با اکوسیستم و منطقه کاشت، با قیمت‌های ایده‌آل و کیفیت مثال زدنی تقدیم شما عزیزان خواهد شد.

09141811520

09301811520

09201811520

04445231520

برای خرید نهال بادام و همچنین اطلاعات بیشتر در خصوص نهال بادام لطفا به این لینک  https://royalnahal.com/nahal-badam.html  مراجعه نمایید و سپس با کارشناسان نهالستان در تماس باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.