شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۰ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۶۰۹۰

  • دوراهی آب و برق

    دنیای اقتصاد : در شرایطی که کشور از بحران انرژی رنج می‌برد، بهبود کارآیی کولرهای آبی می‌تواند نقش مهمی در کاهش مصرف برق و آب داشته باشد. استفاده از ترموستات برای کنترل دما می‌تواند علاوه بر کاهش مصرف برق، مصرف آب را تا ۱۵میلیون متر مکعب کاهش دهد.
  • رشد بی‌‌‌سابقه ۱۵درصدی مصرف برق

    دنیای‌اقتصاد: شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) روز سه‌شنبه بار دیگر درباره افزایش شدید مصرف برق پیامک هشدار ارسال کرد. افزایش دمای هوا و به دنبال آن افزایش مصرف برق سبب شد تا شرکت توانیر درباره افزایش شدید مصرف هشدار صادر کند. در همین راستا مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) با اشاره به رشد غیرمتعارف و بی‌‌‌سابقه ۱۵درصدی مصرف برق در کشور، تاکید کرد که توان تولید نیروگاه‌‌‌های کشور پاسخگوی این میزان رشد مصرف نیست. به گزارش «ایرنا»، در هشدار توانیر که از طریق پیامک برای مشترکان صادر شده، آمده است: «مصرف برق در منطقه شما شدیدا افزایش‌‌‌ یافته است.»
  • تمام ماشین‌آلات موجود در گمرکات ترخیص می‌شوند

    دنیای‌اقتصاد: معاون وزارت صمت گفت: همه ماشین‌آلات موجود که از قبل وارد شده‌اند و در گمرکات کشور هستند، فارغ از قوانین جدید بانک‌مرکزی (برای آخرین بار) ترخیص می‌‌‌شوند. به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت اظهار کرد: برخی از ماشین‌آلات در سال‌های گذشته ثبت‌سفارش شده بودند و در گمرکات کشور بودند، اما به علت محدودیت‌های بانک‌مرکزی، ترخیص آنها دچار چالش شده بود که اخیرا بانک‌مرکزی بخشنامه ترخیص آنها را به وزارت صمت ابلاغ کرد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر