شماره روزنامه ۶۰۴۲
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۱۲ دنیای اقتصاد

اخبار صنعت و معدن - روزنامه شماره ۶۰۱۲

  • مسیر توسعه پایدار صنعت فولاد

    دنیای اقتصاد: صنعت فولاد کشور طی سال‌های گذشته رشد قابل‌توجهی در ظرفیت‌سازی، تولید و تجارت داشته، به گونه‏‏‌ای که با حفظ رتبه دهم تولید فولاد در جهان توانسته است ۴.۵‌درصد از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص دهد، این در حالی است که متوسط این میزان در جهان معادل ۱.۵‌درصد است. همچنین رشد اقتصادی کشورها و توسعه فعالیت‏‏‌های عمرانی و صنعتی، با تولید و مصرف این محصول استراتژیک رابطه مستقیم دارد. بدیهی است در راستای ثبات و توسعه پایدار این صنعت باید محدودیت‌ها و چالش‏‏‌هایی که در مسیر رشد قرار گرفته است شناسایی و برای رفع آنها برنامه‏‏‌ریزی شود تا با انجام اقدامات لازم شاهد وضعیت بهتری باشیم.
  • صادرات دغدغه تولیدکنندگان فولاد است

    محمد ابکا، رئیس هیات‌مدیره فولاد تکنیک معتقد است هرچند صنعت فولاد توانسته است اهداف مشخص‌شده در سند چشم‌انداز ۲۰ساله را محقق کند، در این بین عدم‌توسعه زیرساخت‌ها در حوزه‌هایی مانند برق و گاز باعث شده است تا چالش‌هایی برای این صنعت ایجاد شود. در کنار آن نیز صادرات امروز دغدغه اصلی تولیدکنندگان فولاد است. گفت‌وگویی در این خصوص با وی صورت گرفته است که ذیلا نقل می‌شود.
  • اجرای رأی دیوان عدالت اداری

    دنیای‌اقتصاد: رئیس کل دادگستری هرمزگان از تحویل ۲۲۷دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی وارداتی به ارزش بیش از ۲۲‌هزار میلیارد ریال از بنادر و گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر به سازمان اموال تملیکی با اجرای رأی دیوان عدالت اداری در یک‌هفته اخیر خبر داد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر