گردهمایی نوآوران اکوسیستم فناوری

به گزارش روزنامه «دنیای اقتصاد»، غلام‌حسین محمدی، ‌رئیس «خانه خلاق و نوآوری دنیای اقتصاد» پیرو امضای این تفاهم‌نامه گفت: یکی از محورهای این تفاهم‌نامه در راستای همکاری‌های بیشتر در «همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال» است. این هم‌افزایی می‌تواند فرصتی ارزشمند جهت تبادل اطلاعات بین بازیگران اصلی این صنعت اعم از دولت، بخش خصوصی و انجمن‌‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی و حل‌وفصل مشکلات و راهبری استراتژی کلان کشور فراهم کند. وی با بیان اینکه خانه خلاق دنیای اقتصاد قصد دارد فضای اقتصاد سنتی را به سرمایه‌گذاری در فضای نوآور و استفاده از فناوری‌های نوین ترغیب کند، عنوان کرد: خوشحال هستیم که شرکت ایمیدرو با کمک بازوی فنی و نوآوری خود «ایمینو» هم‌زمان به عنوان سرمایه‌گذار در کنار شرکت‌ها و تیم‌ها خواهند بود و با ارزیابی‌های دقیق و ارائه بازخوردهای مناسب، تیم‌ها را در ارتقای طرح و محصول همراهی خواهد کرد.

همچنین با رگولاتوری دقیق سعی در تنظیم روابط میان بخش‌های مختلف زنجیره ارزش معدن را بر عهده خواهند داشت.  محمدی افزود: این تعاملات به جذب حداکثری ایده‌ها، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک خواهد کرد. در این رویداد بیش از ۶۰ شرکت فناور درخواست جذب سرمایه کرده‌اند که پس از ارزیابی‌های فنی و مالی ۱۵ شرکت به مرحله نهایی جهت شرکت در رویداد «همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال» انتخاب شدند. ‌رئیس خانه خلاق و نوآوری دنیای اقتصاد در خصوص محورهای «همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال» گفت: معدنکاری و صنایع مرتبط به عنوان یکی از صنایع مادر، به سرعت در حال پیشرفت است و انقلاب صنعتی چهارم و اینترنت باعث شده پیشرفت قابل‌توجهی پیرامون هوشمند‌سازی و دیجیتالی شدن این صنایع صورت پذیرد. مرکز همایش‌های گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» به عنوان شتاب‌دهنده کسب‌وکار در بستر ارتباطات حرفه‌ای، نخستین دوره «همایش و نمایشگاه معدنکاری دیجیتال» را در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ شهریورماه در محل هتل المپیک تهران برگزار خواهد کرد.

این همایش با هدف ایجاد فرصتی ارزشمند جهت تبادل اطلاعات بین بازیگران اصلی این صنعت اعم از دولت، بخش خصوصی و انجمن‌‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی و حل‌وفصل مشکلات و راهبری استراتژی کلان کشور برپا می‌شود. همچنین در ادامه این مراسم مجری طرح زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) گفت: این تفاهم‌نامه با هدف سرعت‌بخشی ترویج فناوری‌های روز دنیا و توسعه معدنکاری دیجیتال، شناسایی ظرفیت‌های استارت‌آپ‌ها، دانش‌بنیان‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و در راستای هم‌افزایی بیشتر به جهت توسعه و تجاری‌سازی شرکت‌های نوپا منعقد شد.  

حسین منصوری در ادامه افزود: بدون شک گروه رسانه‌ای «دنیای اقتصاد» می‌تواند به عنوان شتاب‌دهنده کسب‌وکار در بستر ارتباطات حرفه‌ای بخش معدن و صنایع معدنی کشور را در راستای استفاده از نوآوری‌ها و فناوری‌های روز آگاه کند و ایمینو فضا را برای این جریان‌سازی تسهیل کند. وی تصریح کرد: زیست‌بوم نوآوری و ایده‌پردازان استارت‌آپی می‌تواند بخش معدن را در راستای بهبود فرآیندهای اکتشاف به کمک فناوری‌ در راستای کاهش هزینه و ریسک، شفاف‌سازی اطلاعات در زنجیره ارزش، کاهش آلایندگی زیست‌محیطی، افزایش بازدهی و ارتقای بهره‌وری در فرآیند استخراج، به‌کارگیری روش‌های تدوین فرآوری محصولات معدنی با استفاده از فناوری‌های جدید، شبکه‌سازی و تسهیل خرید و فروش مواد معدنی ارتقا دهند. در پایان مجری طرح زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) با اشاره به استراتژی ایمینو در توسعه زیست‌بوم نوآوری اظهار کرد: ایمینو از سال ۹۹ در زمینه تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و توسعه زیست‌بوم فناوری‌های پیشران انقلاب صنعتی چهارم و با اولویت فناوری‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک‌چین و فناوری‌های هاب تعریف و زنجیره ارزش خدمات فعالیت می‌کند.