به گزارش «شاتا»، محمدمهدی برادران در نشست تکریم و معارفه مدیرکل دفتر صنایع غذا و داروی معاونت صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت که با حضور نمایندگان بخش خصوصی فعال در حوزه غذا و دارو برگزار شد، اظهار کرد: تصدی‌گری باید به صفر برسد و این مهم را از حوزه غذا و دارو شروع می‌کنیم. وی با بیان اینکه می‌توانیم با توجه به عملکردها، اقدام به امتیازدهی و تعیین رتبه فعالان کنیم، ادامه داد: برای بالاتر بردن شاخص‌های کیفیت دنبال مدیریت بهینه هستیم. ارتباط با ارباب‌رجوع باید قطع شود و دیگر پاسخگوی واحدها نخواهیم بود. این مهم را همان‌طور که اشاره شد از حوزه غذا و دارو شروع می‌کنیم؛ چرا که کار ما سیاستگذاری و پایش خواهد بود.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر جریان شفاف اطلاعات از تولید تا مصرف اظهار کرد: تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را باید دعوت به شفافیت کنیم. جریان شفاف اطلاعات نتیجه‌اش می‌شود تولید شفاف که نتیجه خود آن هم می‌شود قیمت‌گذاری شفاف که در نهایت قدرت تصمیم‌گیری را بالا می‌برد. اگر اطلاعات جامع و کامل باشد، به بیگ‌دیتا می‌رسیم که می‌تواند به تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه منجر شود.

برادران افزود: در راستای جریان شفاف اطلاعات و در حوزه درج قیمت تولیدکننده روی کالا، فاز سه هم عملیاتی شده و فاز چهار این روند، ۲۳ یا ۲۴ بهمن که همان درج قیمت تولیدکننده روی محصولات جدید خواهد بود، اجرایی می‌شود.