شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۱۰۰ دنیای اقتصاد

اخبار صنایع غذایی - روزنامه شماره ۶۱۰۰

  • سال‌های تلخ برای صنعت شیرین

    دنیای اقتصاد-سعیده نبی‌زاده: در سال‌های اخیر شرایط نامناسب اقتصادی باعث ایجاد انقباض‌‌‌هایی در بخش تقاضا شده و خانوارها مجبور شده‌اند تا نیازهای مصرفی خود را اولویت‌‌‌بندی کنند. در چنین شرایطی برخی اقلام از جمله بیسکویت و تنقلات از اولویت‌‌‌ خانوارها خارج شده است. به طوری که به دلیل رکود تورمی، خرید این محصولات دیگر در اولویت سبد هزینه خانوارها نیست. به گفته فعالان صنعت بیسکویت، البته تاثیری که شرایط رکود تورمی بر محصولات آردی داشته‌‌‌ از سایر بخش‌‌‌ها کمتر بوده است، چرا که می‌تواند وعده یا میان‌‌‌وعده‌‌‌ای باشد که نیاز بخشی از جامعه را پوشش می‌دهد.
  • لزوم بازنگری در سیاست‌های ارزی

    دنیای اقتصاد: فعالان صنعت غذا طی نامه‌نگاری با مسوولان بانک‌ مرکزی و وزیر جهاد کشاورزی، با انتقاد از تاخیر در تخصیص ارز به صنایع غذایی، خواستار تغییر رویه و بازنگری در روند تخصیص ارز به این صنعت شدند. به گزارش «دنیای اقتصاد» در همین راستا دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران، در نامه‌ای خطاب به دکتر امیرحسین شکوهی، مدیر کل امور تجارت خارجی بانک مرکزی، دلیل «تاخیر غیرمتعارف در تخصیص ارز نهاده‌های دام و طیور» را تشریح کرد.
  • حفظ امنیت غذایی با قیمت‌گذاری دستوری ؟

    دنیای‌اقتصاد: اولین نشست «کمیته غذایی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی» و «فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی و کشاورزی ایران» به منظور بررسی چالش‌‌‌های صنایع غذایی و ایجاد ساختار امنیت غذایی به پیشگامی بخش خصوصی و صنعت و با همکاری دانشگاه، معاونت علمی و فناوری، صنایع غذایی موسسه تحقیقات فنی و مهندسی و سایر نهادها و شرکت‌های ذی‌ربط صنایع غذایی ۱۹ شهریور ماه در «موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی» برگزار شد.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر