شماره روزنامه ۶۱۰۵
|
آرشیو روزنامه شماره ۶۰۹۵ دنیای اقتصاد

اخبار صنایع غذایی - روزنامه شماره ۶۰۹۵

  • قانون کسب و کار در دست‌انداز دولت

    دنیای اقتصاد-سعیده نبی‌زاده: صنایع تولیدی در ایران با چالش‌های بزرگی روبه‌رو هستند که بسیاری از آنها توسط سیاستگذار ایجاد شده و برای رفع آنها نیز عملا اقدامی صورت نگرفته است. بخش خصوصی نیز از همه ظرفیت و توان خود برای عبور از این مشکلات استفاده کرده و بر بسیاری از آنها فائق آمده، اما در مقابل برخی از آنها ناتوان مانده است. یکی از چالش‌های جدی که به چالش اصلی در بخش خصوصی منجر شده موضوع قطع مکرر برق در فصل تابستان است که لطمات و زیان‌های بسیاری را برای فعالان تولید به همراه داشته است. این در حالی است که به گفته فعالان بخش خصوصی، دولت تکلیف قانونی دارد اولا از قطع برق واحدهای تولیدی اجتناب کند و ثانیا در صورتی که برق تولید را قطع کرد نسبت به پرداخت ضرر و زیان ناشی از آن اقدام کند؛ موضوعاتی که هنوز عملا اجرا نشده‌اند.
  • ارزآوری صادرات تخم‌مرغ؛ حداقل ۲۰۰ میلیون دلار

    دنیای‌اقتصاد: بنابر آمار، ایران رتبه نهم تولید تخم‌مرغ در دنیا را دارد که برآورد می‌شود با استمرار سیاست‌‌‌های حمایتی، ارزآوری صادرات تخم‌مرغ تا پایان سال به ۲۰۰ میلیون دلار برسد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به‌رغم آنکه تا سال ۱۴۰۰ واردکننده تخم‌مرغ و تا سال گذشته واردکننده مرغ در راستای تامین کسری نیاز کشور و تنظیم بازار بودیم، اما با اتخاذ برنامه مدون، سیاست افزایش جوجه‌‌‌ریزی و مدیریت تولید به جایی رسیده‌‌‌ایم که نه‌تنها نیازی به واردات نداریم، بلکه صادرکننده محصول به بازار‌‌‌های دنیا هستیم.
  • خرید تضمینی گندم برای حمایت همه‌جانبه از کشاورز است

    دنیای‌اقتصاد: در خرید تضمینی گندم، محصول به قیمت مناسب از کشاورز خریداری می‌شود. با این رویکرد هم خودکفایی در تولید گندم عاید کشور شد و هم توانستیم گامی عملی در جهت تحقق امنیت غذایی پایدار برداریم. وزیر جهادکشاورزی با بیان این مطالب خرید تضمینی گندم را اقدامی چند‌بعدی خواند و کشاورز، مصرف‌کننده و دولت را بهره‌‌‌مند از آثار این طرح دانست.
  • مصرف چربی‌‌‌های گیاهی طول عمر را افزایش می‌‌‌دهد

    دنیای‌اقتصاد: مطالعه روی بیش از ۴۰۰ هزار نفر که تا ۲۴ سال تحت نظر بودند، نشان می‌‌‌دهد کسانی که چربی رژیم غذایی خود را از گیاهان در مقایسه با حیوانات دریافت کرده‌‌‌اند، با احتمال مرگ بسیار کمتری روبه‌رو بودند. به گزارش مدیسن نت، این تحقیق نشان داد که مزایای چربی‌‌‌های گیاهی شامل کاهش احتمال مرگ‌ومیر ناشی از بیماری قلبی است.
  • فعالیت ۷‌هزار و ۵۰۰ زنبورستان در کردستان

    دنیای‌اقتصاد: بر اساس سامانه جامع پهنه‌‌‌بندی و مدیریت داده‌‌‌های کشاورزی، ۹۳۳‌هزار و ۹۴ زنبورستان در کشور وجود دارد که سال گذشته استان آذربایجان شرقی با ۱۲.۱۸‌درصد رتبه نخست را به خود اختصاص داده و استان کردستان با ۷.۸۳‌درصد بالاتر از استان‌‌‌های فارس با ۷.۷درصد، مازندران با ۶.۹۹‌درصد و آذربایجان غربی با ۶.۹۱‌درصد در رتبه‌‌‌های بعدی قرار گرفته‌‌‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیمان اسکندری در سنندج با بیان این مطالب از استقرار و فعالیت هفت‌‌‌هزار و ۴۳۱ زنبورستان در کردستان خبر داد و افزود: از این تعداد دو‌هزار و ۵۳۴ زنبوردار تحت پوشش بیمه با یک‌‌‌هزار و ۷۸۱ فرد شاغل به امر تولید عسل و سایر فرآورده‌‌‌های جانبی زنبورعسل در استان هستند.

پربازدیدهای سایت خوان

بیشتر