به گزارش روابط عمومی تامین سرمایه لوتوس پارسیان، این جلسه به ریاست عبدالحسین صادقی باطانی نماینده گروه مالی پارسیان، نظارت آقایان ستاری نماینده سرمایه‌گذاری تدبیر و صفری نماینده گروه سرمایه‌گذاری سایپا و دبیری احسان مرادی مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان برگزار شد.

در این مجمع پس از ارائه گزارش هیات‌مدیره توسط مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان و قرائت گزارش حسابرس قانونی شرکت، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲.۱۰.۳۰ به اتفاق آرا تصویب شد.

از دیگر مصوبات مجمع تامین سرمایه لوتوس می‌توان به تقسیم دو هزار و هفت میلیارد تومان سود نقدی که معادل ۵۷۰ ریال سود به ازای هر سهم است، انتخاب موسسه حسابرسی بیات رایان به عنوان بازرس و حسابرس قانونی و موسسه حسابرسی هشیار ممیز به عنوان بازرس علی‌البدل شرکت و تعیین حق‌الزحمه ایشان، انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و تعیین سایت کدال برای درج آگهی‌های شرکت، تعیین پاداش هیات‌مدیره، تعیین حق حضور اعضای هیات‌مدیره در جلسات و کمیته‌های حاکمیت شرکتی، تعیین پاداش هیات‌مدیره، تعیین مبلغ مسوولیت اجتماعی لوتوس در سال مالی جدید و تصویب ماده ۱۲۹ اشاره کرد.

در این جلسه، مدیرعامل شرکت طی گزارشی به برنامه‌های آتی شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان پرداخت و در خصوص ابراز نگرانی سهامداران از افزایش هزینه‌های شرکت و تاثیر آن بر سود گفت: با توجه به اتفاقاتی که در پایان سال ۱۴۰۲ در خصوص افزایش نرخ سود سپرده بانکی از طریق گواهی سپرده افتاد، ما نیز برای حفظ قدرت رقابت در بازار ناچار به افزایش نرخ سود صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت شدیم؛ اما تلاش ما بر این است با وجود رشد هزینه‌ها انحراف خاصی از بودجه نداشته باشیم و تا پایان سال مالی سود پیش‌بینی شده محقق شود.

احسان مرادی، مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به کمترین نسبت P/E و بالاترین سودآوری چرا ارزش سهام حداقل است، گفت: شرکت‌های تامین سرمایه عمدتا یک حاشیه سود برای خود و صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت لحاظ می‌کنند که بالا یا پایین بودن نرخ بهره تاثیر زیادی بر آن نخواهد داشت و امیدوارم که در سنوات آتی شاهد رشد نرخ سهام لوتوس باشیم.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در پاسخ به سوال مربوط به نرخ جدید تامین مالی و ابراز نگرانی سهامداران در خصوص قراردادهای قبلی منعقد شده که با نرخ پایین‌تر بودند، گفت: نرخ جدید تامین مالی بر اساس شرایط بازار تعیین می‌شود و باید طوری اعلام شود که قابل رقابت با سایر رقبا باشد. ما سعی داریم در سال جاری مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان مبلغ تامین مالی برآورد شده در بودجه متناسب با شرایط بازار محقق شود. در خصوص قراردادهای قبلی نیز یک شرکت تامین سرمایه موفق شد از هیات داوری اخذ رای و مابه‌التفاوت را دریافت کند. بر همین اساس تامین سرمایه لوتوس پارسیان نیز بعد از مذاکرات صورت‌گرفته و مکاتبات انجام شده، موفق به اخذ مابه‌التفاوت شد که اطلاعات تکمیلی آن حتما از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

همچنین وی در پاسخ به پرسش مربوط به اعلام زمان واریز سود سهامداران گفت: ما در تلاش هستیم پس از نامه‌نگاری و مکاتبات لازم با سپرده‎گذاری مرکزی و اعلام تاریخ توسط ایشان، در هفته آینده تمام و کمال سود سهامداران را پرداخت کنیم.