به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، ارائه تعهدات بانکی او در ۲۱ آوریل کلید پذیرش بهترین و آخرین پیشنهاد او توسط هیات مدیره توییتر بود. ماسک باید بانک‌ها را متقاعد می‌کرد که توییتر جریان نقدی کافی برای پرداخت بدهی‌های مورد نظر او را ایجاد می‌کند. در نهایت، او ۱۳ میلیارد دلار وام تضمین شده در ازای توییتر و ۵/ ۱۲ میلیارد دلار وام اعتباری روی سهام تسلا خود دریافت کرد. او همچنین موافقت کرد مابقی مبلغ را به صورت نقد پرداخت کند. بانک‌های وال‌استریت و برخی بانک‌های بین‌المللی نیز برای حمایت از اقدام ایلان ماسک برای خرید شرکت توییتر حضور یافتند. در کل، ماسک بالغ بر ۵/ ۲۵ میلیارد دلار به صورت انواع مختلف وام از ده‌ها بانک در سراسر وال استریت و سایر نقاط جهان دریافت خواهد کرد. مورگان استنلی، مشاور ماسک، متعهد شده است که بزرگ‌ترین سهم را که حدود ۵/ ۵ میلیارد دلار است ارائه دهد. در حالی که ماسک فردی غیرقابل پیش‌بینی است، به استثنای گلدمن ساچه و جی پی مورگان که به توییتر مشاوره می‌دهند، بانک‌های خصوصی برای شرط‌بندی روی ماسک و شانس به‌دست آوردن هزینه‌های بادآورده در صورت تحقق معامله، آماده به نظر می‌رسند، اما این تردید وجود دارد که پیشنهاد ماسک به بانک‌ها به جای یک تعهد قاطع، دیدگاه و تصورات او باشد و برنامه کاهش هزینه‌هایی که او پس از مالکیت توییتر دنبال خواهد کرد، نامشخص است. ماسک در توییتی درباره حذف دستمزد مدیران هیات مدیره توییتر توضیح داده است که او می‌تواند حدود ۳ میلیون دلار صرفه‌جویی در هزینه‌های توییتر داشته باشد.

ماسک برای ترغیب بیشتر بانک‌ها، به سود ناخالص توییتر نیز اشاره کرد که بسیار کمتر از همتایان خود مانند پلتفرم فیس‌بوک متا و پینترست است و استدلال کرد که این امر دست او را برای اداره شرکت به روشی مقرون ‌به‌صرفه‌تر باز می‌گذارد. از آنجا که این اطلاعات محرمانه‌اند‌، منابع خواستند نامشان فاش نشود و یکی از نمایندگان ماسک نیز از اظهار نظر  در این خصوص خودداری کرد.

بلومبرگ در اوایل روز پنج‌شنبه گذشته گزارش داد که ماسک به طور خاص به تعدیل نیرو به عنوان بخشی از پیشنهاد خود به بانک‌ها اشاره کرد. یکی از این منابع خاطرنشان کرد ماسک تا زمانی که در اواخر سال‌جاری میلادی مالکیت توییتر را به عهده نگیرد، درباره کاهش مشاغل تصمیم‌گیری نخواهد کرد. وی مدعی شد او بدون دسترسی به جزئیات محرمانه در مورد عملکرد مالی و تعداد کارکنان شرکت، اقدام به خرید توییتر کرد. به گفته این منابع، ماسک به بانک‌ها گفته او همچنین قصد دارد برنامه‌هایی را برای افزایش درآمد و توسعه کسب‌وکار توییتر اجرا کند، از جمله راه‌های جدید برای کسب درآمد از توییت‌هایی که حاوی اطلاعات مهم هستند یا به سرعت در فضای مجازی وایرال می‌شوند.

ایده‌هایی که او مطرح کرد شامل دریافت هزینه زمانی بود که مثلا یک وب‌سایت شخص ثالث می‌خواهد توییتی را از افراد یا سازمان‌های تایید شده نقل قول یا جاسازی کند. ماسک در توییتی که در اوایل ماه جاری منتشر کرد، تغییرات زیادی را در سرویس اشتراک پریمیوم توییتر، غول آبی رسانه‌های اجتماعی، از جمله کاهش قیمت، ممنوعیت تبلیغات و دادن گزینه پرداخت با ارز دیجیتال دوج کوین، پیشنهاد کرد. این در حالی است که استفاده از سرویس آبی پریمیوم توییتر اکنون ۹۹/ ۲ دلار در ماه برای کاربران آن هزینه دارد.

ماسک در توییت دیگری که بعدا آن را حذف کرد، اعلام کرد می‌خواهد وابستگی توییتر به تبلیغات را برای افزایش درآمدش کاهش دهد. ماسک که دارایی خالص او توسط نشریه فوربس بالغ بر ۲۴۶ میلیارد دلار تخمین زده شده است، اعلام کرده از بانک‌ها در بازاریابی وام‌های سندیکایی به سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.  وام سندیکایی، به وامی‌ اطلاق می‌شود که با تامین وجه و همکاری چندین بانک تجاری یا بانک سرمایه‌گذاری، به یک مشتری اعطا می‌شود. همچنین ممکن است در آینده، ماسک جزئیات بیشتری از طرح تجاری خود را برای توییتر فاش کند.

یکی از منابع افزود، ماسک همچنین یک مدیر اجرایی جدید برای توییتر انتخاب کرده است که از افشای هویت آن فرد خودداری کرد. او در اوایل ماه جاری به برت تیلور، رئیس توییتر اعلام کرد به مدیریت شرکت که در سانفرانسیسکو مستقر هستند، اعتماد ندارد. پاراگ آگراوال که در ماه نوامبر به عنوان مدیر اجرایی توییتر منصوب شد، انتظار می‌رود تا پایان فروش این شرکت، در سمت خود باقی بماند. به گفته یکی از منابع، ماسک با پیشنهادهایی از طرف شرکای سهام احتمالی برای ملحق شدن به او در معامله توییتر مواجه شده است و او در هفته‌های آینده تصمیم خواهد گرفت که آیا با کسی در این خرید مشارکت کند یا خیر. این منبع افزود، بعید است ماسک با یک شرکت سهام خصوصی شریک شود، با توجه به اینکه ساختار معامله به صورت یک خرید سنتی استقراضی نیست.

ماسک این هفته فاش کرد که ۵/ ۸ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخته است، اقدامی‌ که احتمالا با هدف کمک به تامین مالی معامله او برای توییتر انجام شده است. این در حالی است که وام ۱۳ میلیارد دلاری توییتر معادل ۷ برابر درآمد پیش‌بینی شده توییتر در سال ۲۰۲۲ قبل از کسر بهره، مالیات و استهلاک است. این منابع گفتند این کمک برای برخی از بانک‌ها که تصمیم گرفتند فقط در تامین وام اعتباری شرکت کنند، بسیار پر‌خطر  بود. به گفته این منابع، دلیل دیگری که برخی بانک‌ها از شرکت در این زمینه انصراف دادند این بود که می‌ترسیدند غیرقابل پیش‌بینی بودن اقدامات ماسک منجر به خروج استعدادها از توییتر شود و به تجارت آن آسیب برساند. سخنگوی توییتر به درخواست برای اظهار نظر در رابطه با این موضوعات پاسخ نداد.