زهرا چراغی رئیس بهداشت کار صنعتی این شرکت با اعلام این مطلب گفت: بهداشت صنعتی اداره  HSE  با توجه به شرایط استراتژیک پالایشگاه تهران و لزوم تولید مستمر با حمایت مدیرعامل و مدیران ارشد سازمان و همراهی مرکز سلامت کار شرکت از ابتدای پاندمی ویروس کووید- ۱۹ با برگزاری جلسات ستاد مقابله با کرونا کلیه دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد مرکزی پیشگیری و مقابله با ویروس کووید-۱۹ در صنعت نفت را مورد بررسی قرار داده و راهکارهای اجرایی آنها را در راستای پیشگیری، حفظ سلامت و درمان همکاران تنظیم کرده است.

وی افزود: این اداره پیش از شروع تعمیرات اساسی پیگیر دریافت سهمیه واکسن برای کارکنان خدوم شرکت بود که متاسفانه محقق نشد. از ابتدای شروع واکسیناسیون در سطح کشور پیگیر دریافت سهمیه واکسیناسیون کارکنان شرکت بوده و مکاتبات متعددی با وزارت بهداشت، ستاد کرونا و بهداشت و درمان نفت کرده و همواره اهمیت موضوع را به دلیل شرایط عملیاتی پالایشگاه تهران مطرح کرده ایم که خوشبختانه با تلاش و مساعدت مدیر عامل  موفق به دریافت سهمیه ۲هزار دز به عنوان اولین شرکت پالایشی و اولین صنعت در مجموعه جنوب تهران و منطقه شهر ری خارج از سهمیه‌های وزارت بهداشت شدیم.

رئیس بهداشت کار صنعتی پالایشگاه تهران گفت: واکسیناسیون طی ۴ روز کاری به‌صورت فشرده انجام شد، اما  با حساسیت‌های موجود در واحد‌ها و به ویژه در واحد‌های عملیاتی برای جلوگیری از کمبود نیروی انسانی و کنترل شیوع بیماری، تلاش بر این است که استاندارد‌های سخت‌گیرانه‌تری اعمال شود تا احتمال سرایت بیماری به حداقل برسد. بیماریابی فعال در واحدها به کمک نماینده و مسوول واحد مربوطه انجام می شود. همه این فرآیند‌ها تدوین و اطلاع‌رسانی شده است تا به محض مشاهده افراد دارای علامت،  فرد را به مرکز سلامت کار شرکت ارجاع داده و در واحد تریاژ تنفسی بررسی بالینی صورت گرفته و در صورت تایید علائم اولیه بیماری توسط پزشک بلافاصله فرد برای انجام تست PCR توسط واحد نقلیه و سرویس‌های اختصاصی اعزام شود.  چراغی در پاسخ به این سوال که  با توجه به فرهنگ‌سازی و اصول آموزشی،  شرکت تا چه میزان در قطع زنجیره کرونا موفق بوده گفت: قطعا توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار در کاهش ابتلا اثرگذار است. کما اینکه ما افرادی را با دفعات دوم و سوم ابتلا داریم. در حال حاضر میزان رعایت توصیه‌های بهداشتی نسبت به قبل خیلی بهتر شده و از همکارانم بابت این مهم تشکر می‌کنم. ولیکن هنوز هم نقصان‌هایی وجود دارد. به‌رغم اینکه مطابق مصوبات صورت جلسات کمیته سلامت و بهداشت کارکنان در صورت تخطی کارکنان از دستورالعمل‌های بهداشتی در پرونده ایمنی ثبت ‌شده و در صورت تکرار با هماهنگی روسای مربوطه با ایشان برخورد می‌شود، ولی موارد خیلی محدود بوده است.